عبدالله علیخانی عضو هیات مدیره صنف سینماداران بیان کرد که هرچند قطعی برق تأثیری بر خاموشی چراغ سینماها نگذاشته اما روند بلیتفروشی آنلاین را دچار اختلال کرده است.
به گزارش سینماسینما، عبدالله علیخانی عضو هیأت مدیره صنف سینماداران درباره تأثیر قطعی گسترده و بیبرنامه برق، طی روزهای اخیر بر فعالیت سالنهای سینمایی در شهرهای مختلف کشور گفت: واقعیت این است که در شرایط کرونا، هنوز سینماها به آن صورت فعال نشدهاند و میزبان مخاطبان نیستند که قطعی برق بخواهد آسیبی به آن وارد کند. تعداد معدود سالنهای سینمایی که این روزها فعالیت خود را از سر گرفتهاند، بهخصوص پردیسهای بزرگ سینمایی غالباً مجهز به موتور برق هستند.
وی ادامه داد: واقعیت این است که در این شرایط هنوز عده زیادی از مردم باور ندارند که سالنهای سینما فعال هستند. تلویزیون که یک رسانه ملی است، در این مورد هیچ اطلاعرسانی نمیکند و به همین دلیل است که به رغم باز بودن، سینماها فروش چندانی ندارند. به تعبیری میتوان گفت فعالیت سالنهای سینمایی در این روزها رسمیت ندارد.
علیخانی تأکید کرد: هرگاه تلویزیون حاضر به همکاری با صاحبان فیلمهای سینمایی شد و در زمینه تبلیغات همکاری کرد، آن وقت فیلمهای گردنکلفت هم حاضر به ورود به عرصه اکران میشوند.
وی ادامه داد: در بخش عمدهای از شهرهای کشور، هنوز وضعیت کرونایی قرمز است. هیچکس هم به فکر کمک به سالنهای سینمایی در این شرایط نیست. سینما نیاز به فیلم خوب دارد.
این سینمادار و تهیهکننده سینما درباره تأثیر نوسانات اخیر برق بر فرآیند فروش و عرضه آنلاین بلیت سینماها هم گفت: از این منظر، رفتن برق در تمامی حوزهها تأثیرگذار است. حتی یک ساندویچی هم بروید، وقتی برق نیست، نمیتوانید کار بکشید. در سینما هم فروش آنلاین بلیت از این زاویه آسیب دیده است و شاهد اخلال در برخی سایتها هستیم.
وی تأکید کرد: هرچند قطعی برق در روزهای اخیر پیش آمده، اما سینما مدتهای بسیار زیادی است که دچار بحران شده است. اصلیترین بحران هم نبود اطلاعرسانی مناسب برای معرفی فیلمهای در حال اکران است.
علیخانی درباره فراخوان شورای صنفی نمایش برای ورود فیلمهای جدیتر به چرخه اکران هم گفت: هیچ تهیهکنندهای در این شرایط حاضر به اکران فیلمش نمیشود. اگر هم برفرض صاحب فیلمی رضایت دهد، از طرف وزارت ارشاد کدام حمایتها و تسهیلات را دریافت خواهد کرد؟ با نذر روغن ریخته برای امامزاده که سینما رونق نمیگیرد! فیلمی که تهیهکننده میلیاردی برای آن خرج کرده، حمایت ۲۰۰ میلیون تومانی و ۵۰۰ میلیون تومانی چه دردی میتواند از آن دوا کند؟
این سینمادار با اشاره به بحران دستمزد پرسنل فعال در سالنهای سینمایی افزود: وضع کلی مردم نامناسب است و در این وضعیت، سینما رفتن در حال فراموشی است. حتماً سینمادار در این شرایط برای تأمین اقتصادی پرسنل خود با مشکلات بسیاری مواجه است.
علیخانی در پایان درباره تغییر کاربری سالنهای سینمایی در بحران کرونا هم تأکید کرد: در این دوره ما شاهد تعطیلی برخی سالنهای سینمایی بودهایم اما تا آنجا که بنده اطلاع دارم، هیچ تغییر کاربری نداشتیم. آمار دقیقی هم از سینماهای تعطیلشده در تهران و شهرستان در دست نیست.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اطلاعیه وزارت فرهنگ درباره جزییات تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری در تهران به دلیل آلودگی هوا
- در جلسه شورای صنفی نمایش مصوب شد: «دو روز دیرتر» و «سینما شهرقصه» به سینماها میآیند
- هشتمین جلسه شورای صنفی نمایش برگزار شد؛ اکران دو فیلم جدید از ۵ شهریور
- خروج کانون کارگردانان سینما از شورای صنفی نمایش/ برای رائد فریدزاده متاسفیم
- اعلام فیلمهای اکران نوروز ۱۴۰۳/ ۴ فیلم جشنواره فجر ۴۳ در نوبت اکران قرار گرفت
- نمایندگان جدید وزارت ارشاد در شورای صدور مجوز ساترا معرفی شدند
- اکران ۳ فیلم جدید از ۲۸ آذر
- ۲ فیلم جدید در راه اکران سینماها
- «شبگرد» فرزاد موتمن اکران میشود
- ۳ فیلم جدید در سینماها/ پایان اکران سراسری «مست عشق» و «سال گربه»
- فیلمهای مدیری، سهیلی و داودنژاد در راه اکران/ ثبت دوباره قرارداد فیلم حمیدرضا آذرنگ
- همایون اسعدیان مطرح کرد؛ از دعوا بر سر اکران ۱۰ فیلم کمدی تا اجبار در دادن یک حق وِتو
- انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما مطرح کرد؛ درخواست شفافسازی مالی وزارت ارشاد و سازمان سینمایی
- فیلمهای سعید سهیلی و مهران مدیری در راه سینماها/ تعویق یک هفتهای اکران «یادگار جنوب»
- دولت به دنبال مستمسک قانونی برای برخورد با اهالی فرهنگ و هنر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





