با اتمام تعطیلات نوروز، جدیدترین آمار فروش فیلمهای اکران نوروزی توسط پخشکنندگان فیلمها سینمایی در حالی اعلام شد که برخی پخشکنندگان از وضعیت اکران و گیشه در ایام نوروز ناراضی بودند.
به گزارش سینماسینما، احمد مختاری مدیر پخش «هدایت فیلم» آمار فروش فیلم سینمایی «فِراری» به کارگردانی علیرضا داودنژاد را در مجموع ۲۶۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این فیلم تا روز دوشنبه ۱۳ فروردینماه با در اختیار داشتن ۱۵ سالن سینمایی در تهران ۱۸۰ میلیون تومان و همچنین نمایش در ۱۰ سالن سینمایی در شهرستانها ۸۰ میلیون تومان فروش داشته است و با توجه به پخش تیزرهای تلویزیونیاش از روز هفتم فروردین، در روزهای پایانی تعطیلات میزان فروش این فیلم نسبت به روزهای اول بالاتر رفت.
غلامرضا فرجی درباره مقدار فروش انیمیشن سینمایی «فیلشاه» که توسط حوزه هنری پخش میشود، بیان کرد: این انیمیشن سینمایی تاکنون درمجموع یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان فروش داشته و با در اختیار داشتن ۷۰ سالن سینمایی به تفکیک، یک میلیارد و ۱۰ میلیون تومان در سیستم ثبت مکانیزه فروش بلیت و همچنین ۹۰ میلیون تومان به صورت ثبت نشده در تهران و شهرستانها فروش داشته است.
فرجی با اشاره به اینکه گفته شده تعداد مخاطبان سینما امسال کاهش داشته است گفت که با توجه به آماری که به دست آمده، ما در شهرستانها با افزایش مخاطب مواجه بودیم و کاهش مخاطب در تهران هم ممکن است به خاطر افزایش قیمت بلیتها باشد.
حبیب اسماعیلی مدیر دفتر پخش «رسانه فیلمسازان» و تهیهکننده فیلم سینمایی «خرگیوش» درباره آمار فروش این فیلم سینمایی گفت: «خرگیوش» به کارگردانی مانی باغبانی با در اختیار داشتن ۲۸ سالن سینمایی در تهران و ۳۹ سالن در شهرستانها تاکنون نزدیک به یک میلیارد تومان فروش داشته است.
اسماعیلی با انتقاد از شرایط اکران این فیلم تصریح کرد: کثرت تیزرها و تعداد سالنهای سینمایی که به یک فیلم اختصاص پیدا میکنند بر روی فروش آن بسیار موثر است که متأسفانه این اثر از آنها بیبهره بود و شرایطی مانند تحریم برای «خرگیوش» اتفاق افتاد و با وجود آنکه تمام سانسها و سالنهای نمایش این فیلم با ظرفیت کامل تشکیل میشد سانس فوقالعاده کمی به آن اختصاص پیدا کرد، این در حالی است که در ایام نوروز مخاطبان بیشتر از عصر به بعد، به سینما میروند.
سعید خانی مدیر عامل دفتر پخش خانه فیلم و تهیهکننده فیلم سینمایی «لونه زنبور» آمار فروش این فیلم را تا پایان تعطیلات نوروز در مجموع سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: «لونه زنبور» به کارگردانی برزو نیکنژاد با در اختیار داشتن ۲۹ سالن سینمایی در تهران سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و با نمایش در ۶۴ سالن در شهرستانها ۷۰۰ میلیون تومان فروش داشته است.
او در ادامه با اشاره به تعداد سالنها و تیزرهای تلویزیونی این فیلم از وضعیت فروش «لونه زنبور» ابراز رضایت کرد و گفت: با توجه به اینکه سفرهای نوروزی رو به اتمام است و مسافران به شهرهای خود بازمیگردند، پیشبینی میکنیم که از فردا مخاطبان جدیدی به سینما اضافه خواهند شد و به این ترتیب آمار فروشها بالاتر خواهد رفت.
همایون امکانیان مدیر اجرایی پخش «نیکان فیلم» مقدار فروش فیلم سینمایی «مصادره» به کارگردانی مهران احمدی را در مجموع هفت میلیارد و هفتاد میلیون تومان اعلام کرد که از این مقدار به تفکیک با در اختیار داشتن ۳۱ سالن سینمایی در تهران چهار میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان و ۶۶ سالن در شهرستانها دو میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان فروش داشته است و همچنین «فیلمیران» آمار فروش فیلم سینمایی «به وقت شام» به کارگردانی ابراهیم حاتمیکیا را چهار میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان اعلام کرد.
فیاض پارسیان پخش کننده فیلم سینمایی «لاتاری» درباره آمار فروش این فیلم اظهار کرد: فیلم سینمایی «لاتاری»به کارگردانی محمدحسین مهدویان با در اختیار داشتن ۷۰ سینما در شهرستان و ۳۰ سینما در تهران، در مجموع چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فروش داشته است که از این مقدار حدود دو میلیارد تومان حاصل فروش در شهرستانها بوده است.
این پخش کننده با بیان اینکه امسال وضعیت گیشه سینما در ایام نوروز نسبت به سال قبل از شرایط خوبی برخوردار نبود تصریح کرد: گرچه امسال فیلم سینمایی «لاتاری» بیشتر از «ماجرای نیمروز» که در نوروز سال گذشته اکران شد، فروش داشته است ولی در مجموع امسال استقبال از گیشه خوب نبوده. در سال گذشته به خاطر پخش نشدن برنامههای پر مخاطبی مانند «کلاه قرمزی» یا «پایتخت» مردم به سمت سینماها جذب شدند و شاید علت دیگری که باعث کاهش استقبال از سینماها در نوروز ۹۷ شد، ناشی از وضعیت اقتصادی مردم و همچنین گران شدن بلیت سینماهای مدرن باشد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- آزمون بزرگ «خانه پدری»
- گزارش سازمان سینمایی از وضعیت سالنهای سینمای کشور
- حجازیفر: پول سینما را در تئاتر خرج میکنم
- ساختار «خانه سینما» پیر شده است/ صنف نباید نیازمند پول دولت باشد
- چرا ما دیگر به کمدیهای وطنی نمیخندیم؟
- «کوچه ژاپنیها» و «عنکبوت» مجوز ساخت گرفتند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





