تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۱۰/۱۴ - ۱۷:۱۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 8953

علیرضا شجاع‌نوریهیات انتخاب فیلم‌ها؛ نسخه‌ای که به جشنواره ارائه شده بود را تماشا می‌کرد و اگر آن نسخه برای قضاوت کفایت می‌کرد.ما آن را می‌دیدیم و براساس آن تصمیم‌گیری می‌کردیم.

به گزارش سینماسینما، سرانجام با اعلام اسامی فیلم‌های بخش نگاه نو و همچنین سودای سیمرغ سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر؛ اسامی هیات انتخاب جشنواره امسال به صورت رسمی اعلام و مشخص شد چه کسانی فیلم‌های امسال را انتخاب کردند.

علیرضا شجاع‌نوری، یکی از اعضای هیات انتخاب سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر،  با اشاره به وضعیت فیلم‌هایی که توسط هیات انتخاب بررسی شده، گفت: امسال فیلم‌های بسیار خوبی را تماشا کردیم و کیفیت فیلم‌ها و همچنین کمیت آن‌ها بسیار امیدوارکننده بود.

وی با اشاره به اینکه هیات انتخاب به صورت کاملاً مستقل آثار را بررسی کرد، گفت: به هیچ عنوان از طرف هیچ فرد یا نهادی برای انتخاب فیلم‌ها تحت فشار نبودیم.

شجاع‌نوری درباره این مسئله که گفته می‌شود هیات انتخاب بعضی فیلم‌ها را ناقص دیده یا بعضی آثار لحظات آخر به جشنواره ارائه شده و هیات انتخاب زمان کافی برای تماشای آنها نداشته، گفت: ما نسخه‌ای که ارائه شده بود را تماشا می‌کردیم و اگر آن نسخه برای داوری کفایت می‌کرد آن را می‌دیدیم و تصمیم‌گیری می‌کردیم.

وی ادامه داد: این مسئولیت برعهده خود فیلمسازان بود که چه نسخه‌ای را به جشنواره می‌دهند و از آنجا که ما در طول بررسی آثار و تا پایان روز آخر هیچ اسمی اعلام نکرده بودیم و هیچ نظری نداده بودیم، فرصت تماشای فیلم‌ها و قضاوت آن‌ها وجود داشت .

عضو هیات انتخاب سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر در پاسخ به این سوال که آیا فیلمی به دلایل ممیزی از جشنواره کنار گذاشته شده یا به هیات انتخاب گفته شده بود که این فیلم را نمی‌توانند انتخاب کنند، گفت: تا پایان شب گذشته (یکشنبه ۱۳ دی ماه) ما مشغول تماشای فیلم‌ها بودیم و به محض آنکه به جمع‌بندی رسیدیم؛ نظر خود را به دبیر جشنواره اعلام کردیم که در کمتر از یک ساعت؛ اسامی فیلم‌ها از طرف روابط عمومی به رسانه‌ها اعلام شد. همین امر نشان می‌دهد هیات انتخاب به هیچ عنوان تحت فشار یا براساس سفارش کار نکرده است.

وی درباه تاثیر فیلم‌های امسال در وضعیت اکران سال آینده گفت: قطعاً ما سال آینده اکران خوبی خواهیم داشت. فیلم‌هایی که ما امسال به عنوان هیات انتخاب تماشا کردیم؛ نویدبخش همین اتفاق است. هرچند شاید هیچ فیلمی شگفتی ایجاد نکند یا به اصطلاح گیشه را منفجر نکند اما اکثر فیلم‌ها از فروش خوبی برخوردار خواهند بود.

علاوه بر علیرضا شجاع نوری، محمد احسانی، شهرام اسدی، فریدون جیرانی، محمد باقر قهرمانی، حسین کرمی و  رضا مقصودی  عضو هیات انتخاب سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر بودند

منبع: ایلنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظرات شما

  1. مژگان نیک روش
    ۱۵, دی, ۱۳۹۴ ۲:۲۸ ب٫ظ

    داوران گرامی بخش مستند جشنواره فیلم فجر
    با احترام
    عزیزان شما فقط می تونید هر اسم فیلمی که در لیست فیلم های جشنواره حقیقت وارد جشنواره شده مجدد کپی کنید و در جشنواره فیلم فجر شرکت بدید؟!!!!
    واقعا برای شما عزیزان متاسفم که به عنوان مستند ساز شجاعت و جسارت ندارید…

نظر شما


آخرین ها