تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۴/۱۷ - ۱۷:۳۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 60211
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس می‌گوید اگر فیلم “مادر قلب اتمی” به دین مسیحیت توهین کرده پس چرا هیچ کدام از بزرگان این دین، نامه‌ای در اعتراض به آن ننوشته‌اند؟!

طیبه سیاوشی

طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به حواشی پیش آمده در رابطه با اکران فیلم‌های “مادر قلب اتمی” و “اکسیدان” و نامه نمایندگان در این خصوص گفت: اگرچه معتقدم بهتر بود فیلمی مانند “مادر قلب اتمی” به دلیل روایت خاص خود از گروه هنر و تجربه به اکران می‌رسید اما مسئله اصلی این است که این فیلم‌ها پس از گذشتن از مجاری متعدد به مرحله اکران رسیده‌اند، درواقع امضاء و تایید دستگاه‌های قانونی و امنیتی و دستگاه‌های متخصص در مسائل فرهنگی پای این مجوزها است لذا افراد معترض اعم از آنکه نماینده باشد یا سینماگر یا مردم عادی باید اعتراض خود را به این دستگاه‌ها رسانده و با کارشناسان هم صحبت شوند نه آنکه با یک بار دیدن فیلم یا بدون تماشای آن یا بدون شنیدن حرف و سخن فیلمساز دست به اقدامی رسانه‌ای و جنجال‌برانگیز بزنند.

مسئولان با رفتار عاقلانه خود اعتراض قانونی را به مردم یاد بدهند

نماینده مردم تهران، ری، شمرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مسئولان باید با رفتار خود به مردم و گروه‌های فکری مختلف تبعیت از قانون و رساندن اعتراض‌شان از درگاه‌های قانونی و کارشناسی شده را یاد بدهند نه آنکه خود با کمترین اطلاع و کمترین تامل و تفکر به دنبال جریانی راه بیفتند.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید مراقبت داشته باشند که سر هر موضوعی با جمع کردن امضاء در امور اجرای دخالت نکنند چراکه قرار است ما ناظر و قانونگذار باشیم، افزود: یک سوال اساسی مطرح است و آن اینکه جمع‌کنندگان امضاء برای توقیف دو فیلم مذکور با کدام کارشناس صحبت کرده‌اند که نسبت به توضیحات آن‌ها توجیه نشده و مجبور به جمع کردن امضاء شده‌اند؟!

عرصه بسیار حساس فرهنگ نیازمند رفتار معقول‌تر است

سیاوشی شاه‌عنایتی با تاکید بر این پرسش که آیا برداشت گروهی مبنی بر اینکه یک فیلم به منافع فرهنگی کشور لطمه وارد می‌کند را می‌توان به برداشت تمامی مردم و افراد صاحب‌نظر تعمیم داد، افزود: از آنجا که عرصه فرهنگ بسیار حساس است باید در این عرصه کارشناسانه‌تر، معقول‌تر، آهسته‌تر و منطقی‌تر قدم برداشت تا منافع جمعی جامعه پوشش داده شود.

وی در حالی که معتقد است نباید به دلیل عدم شناخت خلاقیت را در جامعه قربانی کرد، افزود: اگر فیلم “مادر قلب اتمی” به دین مسیحیت توهین کرده پس چرا هیچ کدام از  بزرگان این دین، نامه‌ای در اعتراض به آن ننوشته‌اند؟!

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اعتقاد بر اینکه دون شأن نمایندگان مجلس است که ندیده درباره فیلمی اظهارنظر کرده و واکنش نشان دهند، افزود: ای کاش در این کار عجله نکرده و پس از اقدام کارشناسانه و دیدن فیلم و شنیدن حرف صاحبان اثر و مسئولان مربوطه واکنش نشان می‌دادند./

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها