عطاالله مهاجرانی، وزیر سابق ارشاد، به مناسبت سالگرد درگذشت سیفالله داد، معاون سینماییاش یاد او را با انتشار توییتهایی گرامی داشت.
به گزارش سینماسینما، او نوشت: «ششم مرداد، روز درگذشت سیف الله داد معاونت سینمایى دوران مسئولیتم در وزارت فرهنگ و ارشاد است. او بهترین و کارآمدترین معاون سینمایى وزارت ارشاد بود. نه پیش از او و نه پس از او کسى جامعیت سیف الله را براى معاونت سینمایى نداشته است. فیلم “بازمانده ” از جمله کارهاى درخشان اوست.
بهترین فیلم در باره فلسطین را او ساخت. سیف الله به تمام معنا انسان و مؤمن و آفریننده بود. یادش براى همیشه با آتش حسرت همراه مانده است. روانش شاد و روحش متنعم به الطاف الهى. هفته اى نیست که به مناسبتى شعله یاد دوستى او در ذهنم زنده نشود. درود و دریغ!»


برچسبها: سیف الله داد, عطاالله مهاجرانی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نشان سیف الله داد چه نسبتی با بهرام افشاری و ملیکا شریفی نیا دارد؟
- برندگان یازدهمین دوره آکادمی فیلم کوتاه ایران معرفی شدند
- گفتوگو با منوچهر محمدی: وظیفه فیلمسازان است که به جنگ خطوط قرمزی که هیچ مبنای شرعی و قانونی ندارند، بروند
- ویدئویی از گفتگوی سیف الله داد، برگرفته از تاریخ شفاهی موزه سینما
- تکانههای یک ادعا/ اینبار، روایت منوچهر محمدی از «آژانس شیشهای»
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- روایت مهاجرانی از تلاشهایش برای حل مشکل فردین ، بهروز وثوقی و ناصر ملک مطیعی
- حقایقی درباره فیلم از کرخه تا راین/اگر رهبر انقلاب فیلم را ندیده نبود از کرخه تا راین به سرنوشت گزارش یک جشن دچار می شد
- منوچهر محمدی: سرمایههای بیرونی به نیت تفنن وارد سینما میشوند
- ما بازنده بودیم و او برنده
- سهم سینما از موضوع فلسطین/ از بازمانده تا شکارچی شنبه
- از چهره جدید سالن سیف الله داد خانه سینما رونمایی شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- زبان بهمثابه مقاومت؛ در یادِ بهرام بیضایی
- در اندوه فقدان چهره شاخص موج نو سینمای ایران؛ بازتاب جهانی درگذشت بهرام بیضایی
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ پروانه ساخت سینمایی برای ۷ فیلمنامه صادر شد
- در پاسداشت استاد بیبدیل هنرهای نمایشی ایران/ بیضایی، تاریخ و علامت تعجب
- در سوک سیاوش که از شاهنامه رفت
- یادبود بهرام بیضایی؛ ایرانی بودن بار بزرگی است بر دوش ما
- بریژیت باردو درگذشت
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی





