تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۶/۰۹ - ۱۸:۴۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 160649

تهیه کننده برنامه «کار خونه» از تولیدات گروه خانواده شبکه دو با اشاره به اهمیت توسعه مشاغل خانگی در رشد اقتصاد خانواده‌ها از ساخت برنامه «کارِ خونه» به عنوان ارج نهادن به تلاش خانواده‌هادر جهت کارآفرینی یاد کرد.

به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی شبکه دو؛ علی اکبر کریمی درباره چرایی تولید برنامه «کارِ خونه» توضیح داد: همان طور که از نام این برنامه مشخص است تمرکز ما در تولید این برنامه ترکیب دو کلمه کار و خانه بوده است و اقتصادزایی توسط کاری که در خانه انجام می‌شود.

این تهیه‌کننده در ادامه افزود: کار خانگی اگر چه در دهه های اخیر در دنیا اهمیت و وجایگاه ویژه ای پیدا کرده و نقش کلیدی در اقتصاد کشورهای پیشرفته و توسعه یافته دارد اما از دیرباز در بین خانواده های ایرانی جایگاهی ویژه داشته است. از زندگی هایی که با تارو پود قالی دستباف مادران ایرانی گره خورده ، چاپ سنگی و… از نمدمالی و پوستین سازی و صنایع چرم تا رنگرزی و رنگسازی سنتی که قرن هاست از دل خانه های ایرانی و به دست مردان و زنان ایرانی انجام می‌شود.
کریمی بیان کرد: از این رو بر آن شدیم تا در شرایط اقتصادی فعلی جامعه به مفهوم کسب و کارهای خانگی از طریق دعوت از کسانی که در این مسیر موفق بوده‌اند نگاهی ویژه داشته باشیم.
تهیه‌کننده «عصر خانواده» در توضیحی بیشتر پیرامون این برنامه جدید گروه خانواده افزود: حالا شبکه دوتلویزیون در یک برنامه با عنوان «کارِ خونه» قصد دارد میراث پدرانمان را به ما یادآوری کند. کارها و مشاغلی که در خانه ها انجام می‌شد و دست هایی که از دل خانه های این آب و خاک از دیرباز در رشد اقتصادی آن نقش داشتنددر این برنامه بیشتر ارج گذاشته می‌شوند.

وی در انتها افزود: «کارِ خونه» تلاش می‌کند تا همه جوانب یک فعالیت اقتصادی خانگی را برای مخاطب بررسی کند تا او با آگاهی وارد عرصه تولید شود و با کمترین سرمایه‌های اقتصادی نیز مسیر صحیحی را برای شروع کسب وکار خانگی خود آغاز کند.
تفاوت برنامه «کارِ خونه» با نمونه های مشابه آن این است که برای هر سطح از توانمندی اقتصادی و امکان کسب و کار یک نمونه واقعی معرفی می شود و سپس توسط کارشناسان برنامه که در استودیو حضور دارند،نقاط ضعف و قوت کارآفرین مورد بررسی قرار می گیرد و نکات کلیدی و طلایی جهت پیشرفت کارهای خانگی به مخاطب ارائه می شود.
گفتنی است «کارِ خونه» کاریست از گروه خانواده شبکه دو به تهیه‌کنندگی علی‌اکبر کریمی و کارگردانی رضا داستانی که جمعه‌ها حوالی ساعت ۱۲:۰۰ از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها