علی قمصری که نامزد دریافت جایزه جهانی «براوو» شده، در نوروز ۱۴۰۳ به همراه ارکستر سمفونیک مسکو به صحنه میرود.
به گزارش سینماسینما، جایزه «براوو» یکی از جوایز معتبر جهانی در عرصه هنر و فرهنگ است. این جایزه تلاش میکند تا جایگاه روسیه را به عنوان مرکز دنیای فرهنگی اوراسیا تقویت کند. به طور کلی در جایزه براوو سفیران کشورهای مختلف در مراسم شرکت میکنند و مهمانان افتخاری این جوایز میشوند.
جایزه «براوو» بهترینهای سال را در بخشهای مختلف موسیقی مانند آلبوم کلاسیک سال، سالن کنسرت/ تئاتر سال، بهترین هنرمند جدید سال، بهترین اجرای مدرن از یک اثر کلاسیک، باله سال، بهترین خواننده مرد کلاسیک، بهترین خواننده زن کلاسیک، ارکستر سال، رهبر ارکستر سال، اپرای سال و ستاره جهانی معرفی میکند.
همچنین این جایزه برای موسیقی پاپ هم برگزیدگانش را در بخشهای مختلف معرفی میکند.
امسال و برای نخستین بار هنرمندی از موسیقی ایران – یعنی علی قمصری به این رویداد جهانی دعوت شده است تا علاوه بر نامزدیِ دریافت یکی از جوایز این رویداد، اجرایی به همراه ارکستر سمفونیک مسکو داشته باشد.
قمصری درباره حضورش در این رویداد در یادداشتی کوتاه نوشته است: «به مهر یزدان، برای یکی از معتبر و مهمترین جوایز جهانی کاندید شدهام. اولین بار است که در این رویداد نمایندهای از ایران کاندید میشود. خلق موسیقی و نواختن برای شما بهترین هدیه خدا به من است، اما همزمانی اتفاقی این رویداد با نوروز را به فال نیک میگیرم و در آن حضوری موسیقایی خواهم داشت. امیدوارم که با همدلی شما و همسو کردن انرژی زیبایتان با حضورم، با دستی خالی از این رویداد باز نگردم. در تالار تاریخی بولشوی به همراه ارکستر سمفونیک مسکو ، قطعهی «برگ» را خواهم نواخت و شانس خود را برای سربلند شدن امتحان خواهم کرد. باشد که هنر، فریاد رسای صلح باقی بماند و تار ایرانی، صدای رسای ایرانمان شود و هدیهای در لحظهی شکفتن سال جدید برای شما داشته باشم.»
این جایزه در روسیه به قدری با اهمیت است که در مهمترین تالار روسیه یعنی تالار تاریخی بولشوی برگزار میشود. از جمله معیارهای این جایزه برای انتخاب نامزدها و برگزیدگانش میتوان به هیئتی از داوران متخصص اشاره کرد که به شکلی کاملا حرفهای، هنرمندان کشورهای مختلف و آثارشان را در نظر میگیرند. همچنین برای این رویداد، میزان فروش آثار، استقبال مخاطبان و حتی میزان بازدید آثار در فضای مجازی هم اهمیت دارد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود





