تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - ۰۹:۵۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 139891

علی لقمانی فیملبردار سینما معتقد است مرحوم خسرو سینایی در سال‌های بعد برای اهالی هنر بیشتر شناخته خواهد شد.

به گزارش سینماسینما علی لقمانی فیلمبردار با سابقه سینما که در فیلم «جزیره رنگین» آخرین ساخته خسرو سینایی به عنوان مدیر فیلمبرداری حضور داشت و از دوستان صمیمی وی محسوب می شد درباره شخصیت زنده یاد سینایی و علت کم کار بودن وی در سال‌های اخیر گفت: واقعا یکی از بی نظیر ترین افراد در هنر ایران از دنیا رفت و بعدها هنرمندان و مردم بیشتر متوجه خواهند شد که چه شخصیت بزرگی از میان ما بار سفر بست.

وی درباره تجربه همکاری های متعدد با خسرو سینایی و سبک کاری او تصریح کرد: خسرو در کارش بسیار فرد مسلط و جامعی بود به طوری که کمتر می توانستید به او نقص یا ایرادی وارد کنید. جامعیت او در هر زمینه‌ از هنر، همکاری با وی را مانند یک کلاس درس می کرد. سینایی در عین حال که این خصوصیات را دارا بود اما با حرمت و احترامی بسیار زیادی که برای همکارانش قائل می‌شد امکان بروز خلاقیت و ابراز وجود را برای آنها فراهم می کرد.

این فیلمبردار سینما با بیان اینکه سینایی مشورت پذیر و اهل شنیدن نظرات مخالف بود، اظهار کرد: برخلاف بسیاری از انسان‌ها که با اندک سوادی متکبر می شوند اما خسرو سینایی با تمام کمالات و دانسته‌هایش همیشه در کارها از همه این فرصت را می داد تا اگر فردی از گروه ایده جدید و یا خلاقیتی به ذهنش می رسد به راحتی بیان کند و درباره هر نظری به گفتگو می پرداخت.

وی درباره کم کار بودن خسرو سینایی در سال‌های اخیر هم تصریح کرد: ایشان تلاش داشت تا همیشه کار کند و هر وقت در حوزه‌ای امکان حضور نمی‌یافت در بخش دیگری مشغول می شد. این اواخر هم که به هر حال در فیلمسازی مشکلاتی برایش به وجود آمده بود تمرکزش را روی شعرهایش و البته موسیقی گذاشته بود. خسرو جزو آن دسته از کارگردانانی نبود که فکر می کنند فیلم یعنی حتما فیلم سینمایی، اتفاقا چند فیلم کوتاه هم در این سال‌ها کار کرد.

لقمانی در پایان اضافه کرد: خسرو سینایی اهل تجربه و انتقال مفهوم بود و هر وقت احساس می کرد که نیاز است در حوزه‌ای کار کند برایش فرقی نمی کرد مستند یا داستانی، به هر صورت حرفش را می‌زد.

منبع: صبا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها