غلامرضا موسوی تهیهکننده باسابقه سینما ضمن اشاره به افزایش نامتعارف هزینه تولید در سینما گفت: در حال حاضر تهیهکنندگان به دلیل شرایط اکران و تولید با نوعی شبه ورشکستگی مواجه هستند.
به گزارش سینماسینما غلامرضا موسوی تهیهکننده سینما و رئیس هیات مدیره اتحادیه صنف تهیهکنندگان با اشاره به مشکلات تهیه کنندگان در حوزه تولید فیلم با شیوع ویروس کرونا گفت: در حقیقت اصلیترین مشکلی که وجود دارد این است که کرونا هست و زمانی که کرونا هست، تولید با مشکلات بیشتر و هزینه بیشتر روبرو است، چون در حقیقت هر تهیهکنندهای برای سلامت همکارانش و اینکه کارها به درستی انجام شود و کسی دچار مصیبت و مشکل نشود، با مشکلاتی مواجه است.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه اکثریت دوستان واکسینه نشدهاند، تهیهکنندگان با هزینههای بسیار بالایی روبرو هستند و این هزینه بالا باعث میشود که نتوانند با قیمتهای متعارف تولیدات خود را ادامه دهند.
این تهیه کننده سینما ادامه داد: از طرف دیگر ورود پلتفرمها به تولید باعث شده است که هزینههای تولید را به نحو غیرعاقلانهای افزایش دهند، در واقع هزینه تولید و دستمزدها به شکل غیرمتعارفی افزایش پیدا کرده و این باعث شده تا قیمت تولید در سینما نیز افزایش پیدا کند.
وی تاکید کرد: از سوی دیگر فیلمهایی از سال ۱۳۹۸ باقی مانده، فیلمهای سال ۱۳۹۹ اضافه شده و فیلمهای نیمه اول ۱۴۰۰ نیز اضافه خواهد شد و هنوز هیچکدام اکران نشده است، بنابراین با انبوهی از فیلم مواجه هستیم که عملاً اکران نشده است و این خود جزو مصیبتهایی است که سینما درگیر آن شده است. از طرفی به دلیل اینکه در حوزه واکسینه کردن مردم، کشوری هستیم که وزارت بهداشت در این زمینه دیر اقدام کرده است و عملاً در حوزه واکسینه کردن مردم عقب هستیم، بنابراین زندگی به شکل متعارف و عادی به سادگی شکل نخواهد گرفت، یعنی اگر واکسینه کردن ۵۰ درصدی مردم تمام شده بود، طبیعتاً به سمت اینکه زندگی به شکل عادی پیش رود بسیار بود و متأسفانه در حال حاضر چنین مسألهای وجود ندارد.
این تهیهکننده سینما و رئیس هیات مدیره اتحادیه صنف تهیهکنندگان توضیح داد: سینماداران عملاً بعد از ۱۶ ماه با نوعی شبه ورشکستگی روبرو هستند چرا که در بسیاری از موارد حتی هزینههای اولیه و دستمزد را نمیتوانند پرداخت کنند، ضمن اینکه سال به سال حقوق و دستمزد کارکنانشان طبق قانون کار افزایش پیدا کرده و این هزینهها اضافه شده است.
موسوی در پایان گفت: تولید نیز با همین مشکلات روبرو است، یعنی امکان اکرانی که بتواند هزینهها را بازگرداند وجود ندارد، در حقیقت اکران در حال حاضر وجود دارد و هر فیلمی که بخواهد میتواند اکران شود، اما به دلیل اینکه مردم کمتر به سینما میروند، طبیعتاً تهیهکنندگان علاقهای به اینکه بتوانند فیلمهای خود را اکران کنند ندارند چرا که نگران بازگشت سرمایه هستند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- افزایش مرگ چهرههای مشهور؛ در چین چه خبر است؟
- لغو یک جشنواره سینمایی به دلیل شیوع دوباره کرونا/ جشنواره شانگهای در سال ۲۰۲۳ برگزار میشود
- کاهش پروتکلهای بهداشتی؛ جشنواره کن بدون ماسک و تست کرونا برگزار میشود
- سالنهای سینما و تئاتر با ۸۵.۷۱ درصد بیشترین رعایت پروتکل ها را داشته اند
- نمایش «قصیده گاو سفید» در پارلمان ژاپن/ استقبال از اکران فیلم و افزایش تعداد سینماها
- خبرنگارانی که سال ۱۴۰۰ آخرین برگ دفتر زندگانیشان شد
- گفتوگوی موزه سینما با فریدون جیرانی/ از ابتدا هدفم فیلمنامهنویسی بود + ویدئو
- دبیر شورای صنفی نمایش: منتظر نظر سازمان سینمایی برای اکران در نوروز هستیم
- توضیحات رئیس اتحادیه تهیهکنندگان سینمای ایران؛ چگونگی اکران نوروزی/ سینما به فیلم پرمخاطب نیاز دارد
- کرونا، سینما و جشنوارهای با حاشیههای بی پایان
- تست کرونای گروههای «تئاتر فجر» قبل از اجرا/ حذفی که جایگزین ندارد
- رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ : مدیریت ورزشگاه در حضور تماشاگران سختتر از مدیریت سینما است!
- گفتوگو با داوود موثقی/ اگر سیاستگذاران ما دغدغه فرهنگ داشتند شدت رکود در سینما در این حد نبود
- فعالیت سینماها به حالت عادی بازمیگردد
- حلول روح دنکیشوت در بهروز افخمی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
آخرین ها
- برگزاری پانزدهمین کنفرانس بینالمللی فناوری اطلاعات و دانش با حمایت همراه اول
- برگزاری جشنواره فیلم ۱۰۰ در اردیبهشت سال آینده/ «فراصد» بخش جدید جشنواره با رویکرد فلسطین
- حذف فرهنگ از سبد طبقه متوسط؟/ هزینههای سبد فرهنگی خانواده ۴نفره در تهران چقدر است؟
- نکوداشت زنده یاد اکبر عالمی و بزرگداشت مهدی رحیمیان در آیین معرفی برندگان هفتمین جایزه پژوهش سال سینما
- با پیشتازی «۴۷» و «مخفیانه»؛ نامزدهای جوایز اسکار سینمای اسپانیا معرفی شد
- همزمان با سالگرد اولین نمایش عمومی «قیصر»؛ بزرگداشت مسعود کیمیایی برگزار میشود
- دو خبر از جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ زمان بازبینی حضوری و انتخاب نهایی آثار بخش دیگرگونههای نمایشی/ آغاز ثبتنام اصحاب رسانه و منتقدان
- برگزاری نمایشگاه پشت دریای وهم
- حضور همراه اول با مجموعهای از سرویسهای فناورانه در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۴
- بازگشت جنابخان به تلویزیون همراه با محسن کیایی
- «در آغوش درخت» بهترین فیلم بلند سینمای جهان جشنواره هندی شد
- نکوداشت خسرو خسروشاهی در جشنواره فیلم رشد
- «شهر خاموش» و «شناور» در شبکه نمایش خانگی
- به پاس یک عمر دستاورد سینمایی؛ خرس طلایی افتخاری برلین به تیلدا سوئینتون اهدا میشود
- کنسرت نمایش ایرج، زهره، منوچهر / گزارش تصویری
- حقایقی درباره محمد نوری به بهانه سالروز تولد او/ مردی که از شکست هراس نداشت
- ذلت ماندن یا لذت رفتن و رستن!
- جدول فروش سینمای ایران در آخرین روز پاییز/ پنج فیلمی که از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد فروختند
- نمایش «دِویل» تمدید شد/ آغاز اجرای نمایش «تشنگان» از ۴ دی
- شایعه فروش آثار تجسمی مربوط به فروغ فرخزاد و سهراب سپهری/ سریال و فیلم مستند سهراب و فروغ به زودی کلید میخورد
- نامزدی یک فیلم کوتاه ایرانی-آمریکایی در جوایز آکادنی فیلم سوئد
- نشست خبری بزرگداشت فروغ فرخزاد / گزارش تصویری
- درباره سه مستند سینماحقیقت/ از جسارت نمایش عریان اعتیاد تا عشق به سینما در اتاق آپارات
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- چرا «لیلی» سریال «داییجان ناپلئون» زشت بود؟/ پاسخ ناصر تقوایی را بخوانید
- «تیآرتی» ترکیه آغاز به کار کرد؛ صداوسیما هنوز در فکر سانسور است
- سیمرغ مردمی به جشنواره فیلم فجر بازگشت
- بستههای ویژه شب یلدای همراه اول با هدیه دیجیتال معرفی شد
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد