غلامرضا موسوی تهیهکننده باسابقه سینما ضمن اشاره به افزایش نامتعارف هزینه تولید در سینما گفت: در حال حاضر تهیهکنندگان به دلیل شرایط اکران و تولید با نوعی شبه ورشکستگی مواجه هستند.
به گزارش سینماسینما غلامرضا موسوی تهیهکننده سینما و رئیس هیات مدیره اتحادیه صنف تهیهکنندگان با اشاره به مشکلات تهیه کنندگان در حوزه تولید فیلم با شیوع ویروس کرونا گفت: در حقیقت اصلیترین مشکلی که وجود دارد این است که کرونا هست و زمانی که کرونا هست، تولید با مشکلات بیشتر و هزینه بیشتر روبرو است، چون در حقیقت هر تهیهکنندهای برای سلامت همکارانش و اینکه کارها به درستی انجام شود و کسی دچار مصیبت و مشکل نشود، با مشکلاتی مواجه است.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه اکثریت دوستان واکسینه نشدهاند، تهیهکنندگان با هزینههای بسیار بالایی روبرو هستند و این هزینه بالا باعث میشود که نتوانند با قیمتهای متعارف تولیدات خود را ادامه دهند.
این تهیه کننده سینما ادامه داد: از طرف دیگر ورود پلتفرمها به تولید باعث شده است که هزینههای تولید را به نحو غیرعاقلانهای افزایش دهند، در واقع هزینه تولید و دستمزدها به شکل غیرمتعارفی افزایش پیدا کرده و این باعث شده تا قیمت تولید در سینما نیز افزایش پیدا کند.
وی تاکید کرد: از سوی دیگر فیلمهایی از سال ۱۳۹۸ باقی مانده، فیلمهای سال ۱۳۹۹ اضافه شده و فیلمهای نیمه اول ۱۴۰۰ نیز اضافه خواهد شد و هنوز هیچکدام اکران نشده است، بنابراین با انبوهی از فیلم مواجه هستیم که عملاً اکران نشده است و این خود جزو مصیبتهایی است که سینما درگیر آن شده است. از طرفی به دلیل اینکه در حوزه واکسینه کردن مردم، کشوری هستیم که وزارت بهداشت در این زمینه دیر اقدام کرده است و عملاً در حوزه واکسینه کردن مردم عقب هستیم، بنابراین زندگی به شکل متعارف و عادی به سادگی شکل نخواهد گرفت، یعنی اگر واکسینه کردن ۵۰ درصدی مردم تمام شده بود، طبیعتاً به سمت اینکه زندگی به شکل عادی پیش رود بسیار بود و متأسفانه در حال حاضر چنین مسألهای وجود ندارد.
این تهیهکننده سینما و رئیس هیات مدیره اتحادیه صنف تهیهکنندگان توضیح داد: سینماداران عملاً بعد از ۱۶ ماه با نوعی شبه ورشکستگی روبرو هستند چرا که در بسیاری از موارد حتی هزینههای اولیه و دستمزد را نمیتوانند پرداخت کنند، ضمن اینکه سال به سال حقوق و دستمزد کارکنانشان طبق قانون کار افزایش پیدا کرده و این هزینهها اضافه شده است.
موسوی در پایان گفت: تولید نیز با همین مشکلات روبرو است، یعنی امکان اکرانی که بتواند هزینهها را بازگرداند وجود ندارد، در حقیقت اکران در حال حاضر وجود دارد و هر فیلمی که بخواهد میتواند اکران شود، اما به دلیل اینکه مردم کمتر به سینما میروند، طبیعتاً تهیهکنندگان علاقهای به اینکه بتوانند فیلمهای خود را اکران کنند ندارند چرا که نگران بازگشت سرمایه هستند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- افزایش مرگ چهرههای مشهور؛ در چین چه خبر است؟
- لغو یک جشنواره سینمایی به دلیل شیوع دوباره کرونا/ جشنواره شانگهای در سال ۲۰۲۳ برگزار میشود
- کاهش پروتکلهای بهداشتی؛ جشنواره کن بدون ماسک و تست کرونا برگزار میشود
- سالنهای سینما و تئاتر با ۸۵.۷۱ درصد بیشترین رعایت پروتکل ها را داشته اند
- نمایش «قصیده گاو سفید» در پارلمان ژاپن/ استقبال از اکران فیلم و افزایش تعداد سینماها
- خبرنگارانی که سال ۱۴۰۰ آخرین برگ دفتر زندگانیشان شد
- گفتوگوی موزه سینما با فریدون جیرانی/ از ابتدا هدفم فیلمنامهنویسی بود + ویدئو
- دبیر شورای صنفی نمایش: منتظر نظر سازمان سینمایی برای اکران در نوروز هستیم
- توضیحات رئیس اتحادیه تهیهکنندگان سینمای ایران؛ چگونگی اکران نوروزی/ سینما به فیلم پرمخاطب نیاز دارد
- کرونا، سینما و جشنوارهای با حاشیههای بی پایان
- تست کرونای گروههای «تئاتر فجر» قبل از اجرا/ حذفی که جایگزین ندارد
- رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ : مدیریت ورزشگاه در حضور تماشاگران سختتر از مدیریت سینما است!
- گفتوگو با داوود موثقی/ اگر سیاستگذاران ما دغدغه فرهنگ داشتند شدت رکود در سینما در این حد نبود
- فعالیت سینماها به حالت عادی بازمیگردد
- حلول روح دنکیشوت در بهروز افخمی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد





