فرحبخش، تهیه کننده و کارگردان سینمای ایران معتقد است با حضور روحانیون در سینما به عنوان تماشاگر و یا سوژه آثار، فاصله میان این گروه با مردم از بین خواهد رفت و سینما هم جای بهتری برای مخاطبین خواهد شد.
به گزارش سینما سینما و به نقل از فارس، محمدحسین فرحبخش، کارگردان و تهیه کننده سینمای ایران پاسخ به این سوال که نشان دادن یک روحانی در آثار سینمایی و تلویزیونی چه چالشها و فرصتهایی در پی دارد، گفت: به نظر من حتی حضور فیزیکی روحانیون در سینما برای تماشای فیلم خوب است. به یاد دارم که در سال ۶۵ و جشنواره پنجم، آقای هاشمی رفسنجانی، در مراسم اختتامیه حرف بسیار جالب و خوبی زد و آن اینکه ما باید کاری کنیم که وقتی کسی می خواهد برای تماشای فیلم به سینما برود، وضو بگیرد و وارد سالن شود.
وی افزود: بنابراین من معتقدم که باید یک فرد روحانی با لباس روحانیتش به سینما بیاید و به تماشای فیلم بنشیند. باید اجازه بدهیم که این گروه به میان مردم آمده و با آنها یکی شوند، در این صورت در قاب سینما هم حضور بهتری خواهند داشت و وقتی یک روحانی به تصویر کشیده شود، کسی جبهه نمی گیرد و اتفاقات ناگواری نمی افتد.
فرحبخش تصریح کرد: در حال حاضر وقتی ما برای تماشای یک فیلم به سینما می رویم در آنجا هیچ یک از روحانیان را نمی بینیم و گاها هم اگر بیایند با لباس مبدل حضور می یابند که این بد است چرا که لباسی که ایشان به تن دارند لباس پیغمبر و لباس افتخار است و من مطمئنم که مردم هم از این موضوع استقبال می کنند و موضع درستی می گیرند.
کارگردان فیلم «آب نبات چوبی» افزود: از طرفی سوژه بودن این گروه در آثار سینمایی هم فوق العاده است و من نمیدانم که چرا باید برای این مسئله خط قرمزی داشته باشیم! روحانیت هم مثل من و شماست و ممکن است که کار خوب و یا بدی بکنند.
وی تاکید کرد: نباید برای هیچ گروهی قداست قائل شد، قداست فقط متعلق به امام زمان است و لاغیر، هیچ موجود حی و حاضری در آفرینش قداست ندارد مگر حجت بن الحسن روحی له الفداست که حاضر و ناظر بر زندگی ماست و تنها شخصی است که قداست دارد.
فرحبخش با تاکید بر اینکه قداست تنها مختص معصومین(ع) است، تصریح کرد: گرچه قداست برای هیچ کس نداریم اما این به این معنی نیست که میتوانیم حرمت ها را بشکنیم در حالی که تعریف این دو متفاوت است و وقتی که ما همه چیز را تبدیل به قداست می کنیم آن وقت با آثاری روبرو می شویم که امروز شاهد آن هستیم.
در انتها وی در پاسخ به این سوال که آیا گارد گروهی مانند پزشکان برای به تصویر درآمدن و نقد شدن بیشتر است یا روحانیت، گفت: کسی جرات پرداختن به روحانیون همچون پزشکان را ندارد چرا که در این صورت کارش با کرامالکاتبین است!
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سینمای فرحبخش/ درباره سینمای یک تهیهکننده
- واکنش سیدضیاء هاشمی به اظهارات فرحبخش درباره حقالعمل کار شدن تهیهکنندگان/ متهم کردن تهیهکنندگان خلاف اصول حرفهای است
- چرا سینمای ایران به فیلم های پلیسی بی اعتناست ؟
- روایت روزنامه جام جم از برخی نکات مثبت فیلمهای حسین فرح بخش
- حسین فرح بخش :مسئولان حوزه هنری را به فرمایشات مقام معظم رهبری ارجاع میدهم
- واکنش جالب روزنامه جام جم به اظهار نظرهای جنجالی یک تهیه کننده :منطق آقای فرحبخش هنوز هم همان منطق «بگم بگم» است!
- حضور حسین فرح بخش در جامعه مداحان وعذر خواهی از سوء تفاهم های به وجود آمده /تصویر
- واکنش فرح بخش به تبلیغ فیلمش در اینستاگرام وحید خزایی
- واکنش جالب فرح بخش به اکران فیلم های خارجی
- فرحبخش: فیلمنامه فیلم من، قبل از «۵۰ کیلو آلبالو» نوشته شده بود
- حسین فرح بخش: به جمشید هاشم پور تهمت اخلاقی زدند
- فرح بخش: رضاداد و ایلبیگی بدشان نمیآید زیر پای ایوبی را خالی کنند
- واکنش فیض الله عرب سرخی به اظهارات یک تهیه کننده سینما درباره شلاق زدن در دهه۶۰
- حسین فرح بخش: عطاران برای فیلم سالوادور پورسانت گرفت
- یادداشت های جشنواره/ روز نهم: دو فیلم متوسط و یک “چیز” دیگر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





