فرحبخش، تهیه کننده و کارگردان سینمای ایران معتقد است با حضور روحانیون در سینما به عنوان تماشاگر و یا سوژه آثار، فاصله میان این گروه با مردم از بین خواهد رفت و سینما هم جای بهتری برای مخاطبین خواهد شد.
به گزارش سینما سینما و به نقل از فارس، محمدحسین فرحبخش، کارگردان و تهیه کننده سینمای ایران پاسخ به این سوال که نشان دادن یک روحانی در آثار سینمایی و تلویزیونی چه چالشها و فرصتهایی در پی دارد، گفت: به نظر من حتی حضور فیزیکی روحانیون در سینما برای تماشای فیلم خوب است. به یاد دارم که در سال ۶۵ و جشنواره پنجم، آقای هاشمی رفسنجانی، در مراسم اختتامیه حرف بسیار جالب و خوبی زد و آن اینکه ما باید کاری کنیم که وقتی کسی می خواهد برای تماشای فیلم به سینما برود، وضو بگیرد و وارد سالن شود.
وی افزود: بنابراین من معتقدم که باید یک فرد روحانی با لباس روحانیتش به سینما بیاید و به تماشای فیلم بنشیند. باید اجازه بدهیم که این گروه به میان مردم آمده و با آنها یکی شوند، در این صورت در قاب سینما هم حضور بهتری خواهند داشت و وقتی یک روحانی به تصویر کشیده شود، کسی جبهه نمی گیرد و اتفاقات ناگواری نمی افتد.
فرحبخش تصریح کرد: در حال حاضر وقتی ما برای تماشای یک فیلم به سینما می رویم در آنجا هیچ یک از روحانیان را نمی بینیم و گاها هم اگر بیایند با لباس مبدل حضور می یابند که این بد است چرا که لباسی که ایشان به تن دارند لباس پیغمبر و لباس افتخار است و من مطمئنم که مردم هم از این موضوع استقبال می کنند و موضع درستی می گیرند.
کارگردان فیلم «آب نبات چوبی» افزود: از طرفی سوژه بودن این گروه در آثار سینمایی هم فوق العاده است و من نمیدانم که چرا باید برای این مسئله خط قرمزی داشته باشیم! روحانیت هم مثل من و شماست و ممکن است که کار خوب و یا بدی بکنند.
وی تاکید کرد: نباید برای هیچ گروهی قداست قائل شد، قداست فقط متعلق به امام زمان است و لاغیر، هیچ موجود حی و حاضری در آفرینش قداست ندارد مگر حجت بن الحسن روحی له الفداست که حاضر و ناظر بر زندگی ماست و تنها شخصی است که قداست دارد.
فرحبخش با تاکید بر اینکه قداست تنها مختص معصومین(ع) است، تصریح کرد: گرچه قداست برای هیچ کس نداریم اما این به این معنی نیست که میتوانیم حرمت ها را بشکنیم در حالی که تعریف این دو متفاوت است و وقتی که ما همه چیز را تبدیل به قداست می کنیم آن وقت با آثاری روبرو می شویم که امروز شاهد آن هستیم.
در انتها وی در پاسخ به این سوال که آیا گارد گروهی مانند پزشکان برای به تصویر درآمدن و نقد شدن بیشتر است یا روحانیت، گفت: کسی جرات پرداختن به روحانیون همچون پزشکان را ندارد چرا که در این صورت کارش با کرامالکاتبین است!
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سینمای فرحبخش/ درباره سینمای یک تهیهکننده
- واکنش سیدضیاء هاشمی به اظهارات فرحبخش درباره حقالعمل کار شدن تهیهکنندگان/ متهم کردن تهیهکنندگان خلاف اصول حرفهای است
- چرا سینمای ایران به فیلم های پلیسی بی اعتناست ؟
- روایت روزنامه جام جم از برخی نکات مثبت فیلمهای حسین فرح بخش
- حسین فرح بخش :مسئولان حوزه هنری را به فرمایشات مقام معظم رهبری ارجاع میدهم
- واکنش جالب روزنامه جام جم به اظهار نظرهای جنجالی یک تهیه کننده :منطق آقای فرحبخش هنوز هم همان منطق «بگم بگم» است!
- حضور حسین فرح بخش در جامعه مداحان وعذر خواهی از سوء تفاهم های به وجود آمده /تصویر
- واکنش فرح بخش به تبلیغ فیلمش در اینستاگرام وحید خزایی
- واکنش جالب فرح بخش به اکران فیلم های خارجی
- فرحبخش: فیلمنامه فیلم من، قبل از «۵۰ کیلو آلبالو» نوشته شده بود
- حسین فرح بخش: به جمشید هاشم پور تهمت اخلاقی زدند
- فرح بخش: رضاداد و ایلبیگی بدشان نمیآید زیر پای ایوبی را خالی کنند
- واکنش فیض الله عرب سرخی به اظهارات یک تهیه کننده سینما درباره شلاق زدن در دهه۶۰
- حسین فرح بخش: عطاران برای فیلم سالوادور پورسانت گرفت
- یادداشت های جشنواره/ روز نهم: دو فیلم متوسط و یک “چیز” دیگر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
آخرین ها
- همزمان با سالگرد اولین نمایش عمومی «قیصر»؛ بزرگداشت مسعود کیمیایی برگزار میشود
- دو خبر از جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ زمان بازبینی حضوری و انتخاب نهایی آثار بخش دیگرگونههای نمایشی/ آغاز ثبتنام اصحاب رسانه و منتقدان
- برگزاری نمایشگاه پشت دریای وهم
- حضور همراه اول با مجموعهای از سرویسهای فناورانه در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۴
- بازگشت جنابخان به تلویزیون همراه با محسن کیایی
- «در آغوش درخت» بهترین فیلم بلند سینمای جهان جشنواره هندی شد
- نکوداشت خسرو خسروشاهی در جشنواره فیلم رشد
- «شهر خاموش» و «شناور» در شبکه نمایش خانگی
- به پاس یک عمر دستاورد سینمایی؛ خرس طلایی افتخاری برلین به تیلدا سوئینتون اهدا میشود
- کنسرت نمایش ایرج، زهره، منوچهر / گزارش تصویری
- حقایقی درباره محمد نوری به بهانه سالروز تولد او/ مردی که از شکست هراس نداشت
- ذلت ماندن یا لذت رفتن و رستن!
- جدول فروش سینمای ایران در آخرین روز پاییز/ پنج فیلمی که از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد فروختند
- نمایش «دِویل» تمدید شد/ آغاز اجرای نمایش «تشنگان» از ۴ دی
- شایعه فروش آثار تجسمی مربوط به فروغ فرخزاد و سهراب سپهری/ سریال و فیلم مستند سهراب و فروغ به زودی کلید میخورد
- نامزدی یک فیلم کوتاه ایرانی-آمریکایی در جوایز آکادنی فیلم سوئد
- نشست خبری بزرگداشت فروغ فرخزاد / گزارش تصویری
- درباره سه مستند سینماحقیقت/ از جسارت نمایش عریان اعتیاد تا عشق به سینما در اتاق آپارات
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- چرا «لیلی» سریال «داییجان ناپلئون» زشت بود؟/ پاسخ ناصر تقوایی را بخوانید
- «تیآرتی» ترکیه آغاز به کار کرد؛ صداوسیما هنوز در فکر سانسور است
- سیمرغ مردمی به جشنواره فیلم فجر بازگشت
- بستههای ویژه شب یلدای همراه اول با هدیه دیجیتال معرفی شد
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه
- نشست «شاهد عینی» / گزارش تصویری
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی»/ در بستر واقعیت
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه