فرزاد جمشیدی از تصمیمش برای ترک ایران و اجرای برنامه ای برای فارسی زبانان فرانسه خبر داد.
به گزارش سینماسینما، فرزاد جمشیدی از مجریان سرشناس تلویزیون است که با اجرای برنامه های سحرگاهی شبکه یک سیما در ماه رمضان به شهرت رسید. او پس از مدتی به دلایل نه چندان مشخصی از تلویزیون کنار گذاشته شد و دیگر اجرای برنامه ای به او واگذار نشد.
به تازگی اما در ایام نمایشگاه کتاب با اجرای بخش ارتباط مستقیم با نمایشگاه به تلویزیون بازگشت، جمشیدی اما در حال حاضر از تصمیمش برای مهاجرت از ایران خبر داده است.
در رسانهها اعلام شد که شما برای اجرای برنامه در شبکههای فارسیزبان اروپایی دعوت شدید و به احتمال زیاد از ایران میروید. این خبر شایعه است یا قرار برای همیشه مهاجرت کنید؟
این دومینبار است که برای اجرای برنامههای تلویزیونی به خارج از کشور دعوت میشوم. نه سال ۸۸ شایعه بود و نه امروز. سال۸۸ از سوی شبکههای حوزه خلیجفارس دعوت شدم، همان سال در نامهای سرگشاده عنوان کردم که مهاجرت نمیکنم. فکر میکردم باید بمانم و آموختههایم را به مردم سرزمینم منتقل کنم، همان مردمی که لقب «مرغ سحر» را برایم انتخاب کردند. اما حالا جور دیگری فکر میکنم.
پس اینبار تصمیم قطعی گرفتید که ایران را ترک کنید؟
بله، این بار باید بروم. این دعوتنامه ۶ ماه قبل به دستم رسید، اما در تلویزیون زمزمههایی شنیده میشد مبنی بر بازگشتم به تلویزیون و از سرگیری اجراهایم. من این ۶ ماه را صبر کردم، با خودم فکر کردم، جمع و تفریق کردم، اما از تلویزیون خبری نشد. الان در مملکت خودم از من دعوت نمیکنند، نهتنها دعوت نمیکنند، بلکه با بی تفاوتی با من برخورد میکنند. پس برایم راهی باقی نمانده، من یک هنرمندم و باید به فعالیت هنریام ادامه دهم. باید دانشم را جایی دیگر، در سرزمینی دیگر در اختیار فارسیزبانان قرار دهم.
در روزهای اخیر تعدادی از استادان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن انتشار نامه سرگشادهای خطاب به رئیس رسانه ملی، با بیان انتقاد شدید از ضعف مشهود برنامههای سحرگاهی ماه رمضان، خواستار بازگشت شما به تلویزیون شده بودند.
من ۱۱ ماه سال را تحقیق و پژوهش میکنم تا در ماه خدا بتوانم برنامه آبرومندی ارایه کنم. اساتید جامعه مدرسین احساس کردند که امسال جایی از برنامههای مناسب ماه مبارک رمضان درد میکند، خلأیی احساس کردند و نظرشان را مطرح کردند. اما تمام این چراها را باید از آنهایی پرسید که ممانعت میکنند.
حالا قرار است کجا بروید؟
از طرف دوستان هموطنم به فرانسه دعوت شدم. تا آنجا که میدانم برنامهای است مربوط به تلویزیون و دانشگاه فرانسه یعنی هم بحث آموزش است و هم تصویری. تا آنجا که میدانم برنامهای است برای فارسیزبانان فرانسه.
و حرف آخر
در این آستانه ی رفتن ام از ایران آیا حق دارم به حرمت ۲۵ سال کار و تلاش در صدا و سیما و کسب رتبه های عالی و ابرومند برای رسانه ی ملی، دو تا سوال بپرسم و انتظار داشته باشم که مسئولین محترم رادیو و تلویزیون کشورمان به این دو سوال جواب بدهند؟ بنده همین دو تا پاسخ را به عنوان حق الزحمه ی این همه سال تلاش و تجربه در رسانه ملی می پذیرم:
هفت سال خوندل خوردم و به جد و جهد و جان، برنامه های سحرگاهی ماه مبارک رمضان را روی آنتن بردم تا رسانه ی ملی در معنوی ترین لحطه های سال، لقمه ی حرف حساب به دهان مخاطبین بگدارد. اکنون پنج سال است که نگذاشتید این برنامه را اجرا کنم. آیا برنامه های سحرگاهی ارتقاء پیدا کردند؟ آیا آن لقمه های حرف حساب باز هم به مردم تعارف شد یا اینکه تلویزیون ها در وقت مقدس سحرهای رمضانی خاموش شدند؟!
دوم اینکه روزگاری نویسنده ای نکته پرداز (امیر مهدی ژوله) گفته بود: ماه رمضانی که اذان اش را مرحوم موذن راده ی اردبیلی سر ندهد؛ ربنایش را استاد شجریان نخواند و سریالش را رضا عطاران نسازد، ماه رمضان نیست. مردم خوب و فهیم کشورم ضلع چهارمی هم به این سه گانه افزودند و آن اینکه: سحرهای تلویزیونش را هم فرزاد جمشیدی اجرا کند. می توانیم بپرسیم از ما چهار نفر، کداممان به عنوان ثروت و سرمایه برای رسانه ی ملی باقی مانده ایم؟
منبع: شهروند
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چرا تلویزیون از مجریانش مراقبت نمیکند؟/ افول ناگهانی ستارههای تلویزیونی؛ همچنان پرسش برانگیز
- به بهانه ویدئوی رقص محمود شهریاری/ قِر به مثابه مقاومت و اعتراض
- واکنش یک مجری تلویزیون به مهاجرت مزدک میرزایی: این اتفاق بعید نبود!
- جواد یحیوی: امروز مجریهای صداوسیما استانداردهای لازم را ندارند
- سلبریتیها برای حضور در برنامههای تلویزیون پول نجومی دریافت میکنند؟
- یوسف صیادی به برنامه «جشن رمضان» پیوست
- واکنش احساسی رضا رشیدپور به آتشسوزی بازار تبریز
- تغییر چشمگیر رضا رشیدپور پس از پایان «حالا خورشید» + عکس
- ماجرای جمعآوری کدهای دستوری به کجا رسید؟/ صداوسیما و توسکا همچنان شفاف نیستند
- «خندوانه» پربینندهترین برنامه زمستانی تلویزیون شد
- برنامههایی تکراری که حوصله مخاطب را سر بردند
- چند پرسش درباره درآمد روبیکا از برنامههای تلویزیون
- گلایه جمشید مشایخی از تلویزیون/ برای ضایع کردن من برنامهریزی کردند
- حاشیههای این روزهای تلویزیون/ از شایعهای درباره «حالا خورشید» تا جشنوارهای روی اعصاب
- عصر جدید؛ عصر لبخند به جای اشک؟/ جزییاتی از برنامه استعدادیابی احسان علیخانی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها





