بازیگر فیلم “کتاب قانون” گفت: وقتی کار خوبی پیشنهاد نمی شود چطور می توان انتظار داشت که در سینما حضور داشته باشم. انگار همه من را فراموش کرده اند و چهار سال است که هیچ پیشنهاد خوبی از سینما به من نشده است.
به گزارش سینماسینما، فریده سپاهمنصور بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون درخصوص فعالیتهای خود در عرصه بازیگری طی سال ۹۶ گفت: وقتی کار خوبی پیشنهاد نمی شود چطور می توان انتظار داشت که در سینما حضور داشته باشم. انگار همه من را فراموش کرده اند و چهار سال است که هیچ پیشنهاد خوبی از سینما به من نشده است.
وی در همین راستا ادامه داد: متاسفانه این روزها نقش هایی که برای افراد مسن و کهنسالان نوشته می شود اکثرا نقش های بی اثر و خنثی است که اگر از فیلم حذفشان هم کنیم اتفاقی نمی افتد. خب قطعاً من حاضر نیستم در چنین نقش هایی بازی کنم.

بازیگر فیلم “میهمان مامان” حضور برخی بازیگران مبتدی در نقش های مهم را نادرست دانست و ادامه داد: به عنوان مثال برخی مواقع کاری به من پیشنهاد شده که بعد از رد کردن، آن را به یک هنرور دادهاند تا بازی کند. کاری که یک هنرور هم میتواند بازی کند را چطور میتوان به یک بازیگر پیشنهاد داد.
وی در همین راستا ادامه داد: برخی فیلمسازان و تهیه کنندگان بین هنرور و بازیگر هیچ فرقی قائل نمیشوند. نباید انتظار داشت که چنین تفکراتی برای نسل پیشکسوت سینما نقش بنویسند.
بازیگر فیلم “کتاب قانون” مشکل امرار معاش را یکی از معضلات حال حاضر پیشکسوتان دانست و خاطرنشان کرد: وقتی بازیگری برای مدت طولانی بیکار میماند قطعاً به مشکلات حاد مالی برمیخورد. خود من اکثر کارها در سینما و تلویزیون را قبول میکردم و در سال یک کار تئاتر هم انجام میدادم زیرا در تئاتر هیچ پولی نیست اما متاسفانه این روزها کار تصویر هم کم شده است. البته من حاضرم در مضیغه مالی باشم اما هرکاری را به هر قیمتی انجام ندهم و خودم را به هر نقشی نفروشم.
منبع: میزان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- تئاتر شهری که مصرفش کردیم
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- تصویربرداری سریال «خوشنام» از نیمه گذشت
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- گفتوگو با فریده سپاه منصور/ یادبودم از مراسم یادبود باباپنجعلی بهتر بود!
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- آزمون بزرگ «خانه پدری»
- گزارش سازمان سینمایی از وضعیت سالنهای سینمای کشور
- حجازیفر: پول سینما را در تئاتر خرج میکنم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت





