جشنواره مستند ایدفا امروز ۴۷ فیلم دیگر را به بخش های مختلف رویداد امسال خود اضافه کرد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از سایت فستیوال، جشنواره مستند «ایدفا» امروز ۶ اکتبر، ۴۷ فیلم را به بخش های «اساتید»، «Paradocs» و «بهترین های فستیوال ها» رویداد امسال خود اضافه کرد.
در بخش «اساتید» این جشنواره ۱۸ فیلم از سینماگران مولف حوزه مستند انتخاب شدند که در میان آنها می توان به مستند برنده جایزه برلیناله «درخشیدن» ساخته ریتی پان، «عشق تلخ» ساخته یرژی اسلادکوفسکی، «ساختمان شهرداری» به کارگردانی فردریک وایزمن، «احمق، نه دیوانه» اثر الکس گیبنی و «اتوپیای آمریکایی دیوید بایرن» ساخته اسپایک لی اشاره کرد.
در بخش «Paradocs» جشنواره نیز ۱۱ تا از بهترین کارهای تجربی مستند نمایش داده می شود که از جمله آنها می توان به «دریای ارغوانی» امل الزکوت و خالد عبدالواحد، «۱۳» شینیا ایزابه و «علت مرگ» یوتی میستری اشاره کرد.
در بخش «بهترین های فستیوال ها» هم ۱۸ فیلم به این بخش که قبلا ۲۱ تای آن معرفی شده بود اضافه شد. یکی از فیلم های این بخش مستند «هنر زندگی در خطر» به کارگردانی مینا کشاورز محصول ایران و آلمان است، فیلم «بهشت زیر پای من است» به کارگردانی ساندرا مادی، « Punta sacra» ساخته فرانچسکو مازولنی نیز دیگر فیلم های شاخص این بخش هستند.
جشنواره مستند ایدفا بین روزهای ۱۸ تا ۲۹ نوامبر در آمستردام برگزار می شود.
منبع: صبا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جایزه اینویژن در دست خسروانی و احمدوند؛ «روباه و ماه صورتیِ» اسکویی، بهترین فیلم ایدفا شد
- «اورول، ۵=۲+۲»؛ بهترین پادزهر برای دو ساعت موعظه
- مستند «در میان امواج» و روایتی زنانه از جنوب ایران
- مستند لهستانی از جشنواره هلندی جایزه گرفت/ ایدفا برندگان خود را شناخت
- دو جایزه از جشنواره ایدفا برای سینمای ایران
- ۴ فیلم ایرانی در جشنواره ایدفا/ مستندی از پگاه آهنگرانی در بخش مسابقه مستندهای کوتاه
- برگزیدگان جشنواره ایدفا معرفی شدند/ سه جایزه برای کارگردانان ایرانی
- معرفی برگزیدگان جشنواره بوسان/ سه فیلم ایرانی برنده جایزه شدند
- معرفی فیلمهای ایرانی که در جشنواره بوسان حضور دارند
- عرضه رایگان مستندهای منتخب ایدفا
- مهرداد اسکویی: با ساخت فیلمهایم به دنبال تغییر هستم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





