ابراهیم گلستان از کارگردانان پیشکسوت سینمای ایران، در ویدئویی که برای نخستین دوره جایزه آکادمی سینماسینما ارسال کرده بود درباره امیر نادری و شیوه فیلمسازی او سخن گفت.
به گزارش سینماسینما، نخستین دوره جایزه آکادمی سینماسینما، از امیر نادری به پاس یک عمر فعالیت هنری در عرصه سینما و عشقی که به این عرصه داشته است تقدیر کرد.
ابراهیم گلستان سینماگر صاحب نام ایرانی نیز درباره امیر نادری و فیلمسازی اش، در ویدئویی که به صورت اختصاصی برای آکادمی ارسال کرده بود، اینطور گفت: «نادری از پایین ترین حد ممکن طبقات اجتماعی خودش را بالا کشانده و خیلی از آدم های پررویی که ادعا می کنند نویسنده هستند بالاتر است و بیشتر می فهمد. منتهی زمینه محکم کار فکری ادبی نداشته است و در محیط خراب آن زمان تهران رشد لازم را نکرده بود ولی با غرور و توانایی خود پیشرفت کرد.»
او ادامه داد: «سپس به جای دیگری رفت و فیلمی هم ساخته بود و به من نشان داد که من از آن خوشم نیامد. تنگسیر اگر من به او کمک نمی کردم درست نمی شد، تنگسیر را صادق چوبک برای من نوشت و به من هم فروخت. ابتدا پیش او رفتند برای دریافت فیلمنامه که چوبک گفت فیلم برای گلستان است و به سراغ من آمدند. من گفتم خودم میخواهم آن را بسازم اما تنها زمانی اجازه می دهم و فیلمنامه را به شما می دهم که امیر نادری آن را بسازد زیرا معتقد بودم او می تواند.»
گلستان همچنین گفت: «سپس آقای عباسی نامی بود که با نادری خانه من آمد و شرط من برای ساخت آن توسط نادری را قبول کرد. من هم به نادری یادداشت هایی که داشتم دادم و بعد که فیلم ساخته شد دیدم آن نکاتی که من گفته بودم به کار نرفته است و به خود نادری هم گفتم که او گفت خود آقای عباسی و آقایی که آن را بازی کرده، آقای وثوقی فشار آوردند تا آن ها اجرا نشود.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- یادداشت امیر نادری درباره «سامی»/ روح جنوب در فیلم موج میزند
- جشنواره فیلم ارمنستان به پایان رسید؛ اهدای زردآلوی طلایی و نقرهای به دو سینماگر ایرانی/ تقدیر از امیر نادری
- اعطای جایزه به «تهران، یک تاریخ ناتمام» در جشنواره زردآلوی طلایی
- امیر نادری رئیس هیئت داوران جشنواره ارمنستان شد
- «موج و مرجان و خارا» نمایش داده میشود
- «داستانها و فیلمهای ابراهیم گلستان» منتشر شد
- به هر سازی رقصیدیم غیر از ساز دل خویش/ این بهاریه نیست، نامهای است برای امیروی امیر نادری
- سینماگران ایرانی برای اسکار ۲۰۲۵ چقدر شانس دارند؟
- اختتامیه جایزه «ارغوان» به یاد ابراهیم گلستان
- ادای احترام جشنواره کرالا به مهرجویی و گلستان
- پیام تصویری امیرنادری برای مراسم هفتمین شب قتل مهرجویی و محمدیفر
- ابراهیم گلستان؛ هنرمندی که خود یک اثر هنری بود
- پیام کانون کارگردانان سینمای ایران به مناسبت درگذشت ابراهیم گلستان
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





