جشنواره فیلم زوریخ اعلام کرد کارش را با فیلم «واندای شگفتانگیز من» ساخته بتینا اوبرلی شروع میکند.
به گزارش سینماسینما این فیلم که ۲۴ سپتامبر آغازگر شانزدهمین دوره جشنواره زوریخ خواهد بود، نخستین فیلمی است که توسط یک کارگردان زن ساخته شده و به عنوان فیلم افتتاحیه این جشنواره انتخاب شده است.
این فیلم که قرار بود در ترایبکا دیده شود به دلیل ویروس کرونا به دوره ۲۰۲۱ این جشنواره منتقل شد و حالا اولین اکران جهانیاش را در زوریخ تجربه میکند.
«واندای شگفتانگیز من» داستان واندا زنی متولد لهستان را روایت میکند که مراقب جوزف بیماری است که پس از سکته مغزی در ویلای خانوادگیاش در کنار دریاچه زندگی میکند. درآمد کارش کم است و او نیاز به پول دارد تا بتواند از خانواده خودش در لهستان حمایت کند.
بازیگران این فیلم آگنیسکا گروچوفسکا، مارتی کیلر، آن دری یونگ، بریگیت مینیشمایر، جیکوب ماتچنز و آناتولی تاوبمن هستند.
کریستن یونگن مدیر هنری جشنواره از این فیلم به عنوان فیلمی یاد کرد که همه گروه برنامهریزی را اسیر خود کرده است.
وی فیلم «واندای شگفتانگیز من» را یک سینمای مولف و در عین حال سینمایی با استانداردهایی خواند که این جشن سینمایی خود را متعهد به رعایت آن میداند. وی گفت: از سوی دیگر، این فیلم طلوع آفتاب جدیدی در فیلمسازی سوییس و بازتاب دهنده این است که ما چه جایگاهی در صنعت سرگرمی هوشمندانه داریم.
اوبرلی نیز خانواده را موضوعی خواند که در فیلمهایش همیشه به آن ارجاع میده و گفت برایش جالب بود ببیند اگر یک زن مراقب لهستانی اینقدر عمیق وارد خانوادهای شود، چه اتفاقی رخ میدهد.
این دوره جشنواره از ۲۴ سپتامبر شروع میشود و تا ۴ اکتبر ۲۰۲۰ (۳ تا ۱۳ مهر) ادامه دارد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کالین فارل در جشنواره زوریخ تقدیر میشود
- افزایش مرگ چهرههای مشهور؛ در چین چه خبر است؟
- لغو یک جشنواره سینمایی به دلیل شیوع دوباره کرونا/ جشنواره شانگهای در سال ۲۰۲۳ برگزار میشود
- کاهش پروتکلهای بهداشتی؛ جشنواره کن بدون ماسک و تست کرونا برگزار میشود
- سالنهای سینما و تئاتر با ۸۵.۷۱ درصد بیشترین رعایت پروتکل ها را داشته اند
- خبرنگارانی که سال ۱۴۰۰ آخرین برگ دفتر زندگانیشان شد
- دبیر شورای صنفی نمایش: منتظر نظر سازمان سینمایی برای اکران در نوروز هستیم
- کرونا، سینما و جشنوارهای با حاشیههای بی پایان
- تست کرونای گروههای «تئاتر فجر» قبل از اجرا/ حذفی که جایگزین ندارد
- رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ : مدیریت ورزشگاه در حضور تماشاگران سختتر از مدیریت سینما است!
- گفتوگو با داوود موثقی/ اگر سیاستگذاران ما دغدغه فرهنگ داشتند شدت رکود در سینما در این حد نبود
- فعالیت سینماها به حالت عادی بازمیگردد
- حلول روح دنکیشوت در بهروز افخمی
- جزئیاتی از چهلمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- احتمال پایان محدودیتهای کرونایی سینماها قوت گرفت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





