جشنواره فیلمهای ایرانی لندن تنها جشنواره فیلم رقابتی بریتانیا است که با هدف نمایش فرهنگ و هویت ایرانی از طریق آثار سینمایی، همه ساله اواخر ماه اکتبر در شهر لندن برگزار میشود.
به گزارش سینماسینما، نهمین دورهی جشنواره فیلم رقابتی بریتانیا که از ۲۶ اکتبر آغاز و تا شامگاه شنبه ۳ نوامبر در شهر لندن ادامه یافت؛ ۱۴ فیلم بلند، مستند و کوتاه، در ۵ سینمای مختلف شهر به نمایش در آمدند.
در پایان این رقابت، فیلم بلند «سد معبر» ساختهی محسن قرایی، فیلم مستند «مادر زمین» ساختهی مهناز افضلی، فیلم کوتاه «جادویی» ساختهی بهادر ادب به ترتیب به عنوان بهترین فیلم بلند، مستند و کوتاه شناختهشدند و عنوان بهترین فیلم از نگاه تماشاگران به فیلم «دارکوب» تعلق گرفت.
فیلم «مادر زمین» از مجموعه فیلمهای مستند کارستان، به کارگردانی مهناز افضلی و تهیهکنندگی مجتبا میرتهماسب است که به زندگی و کارِ هایده شیرزادی ـ از چهرههای نامآشنا در حوزهی کارآفرینی و محیط زیست ایران ـ و همسرش ادموند لِمپگز میپردازد. او زندگیاش را وقف نجات زمین از طریق جلوگیری از دفن زباله، بازیافت زبالههای شهری، تولید کود آلی، بازیافت نخالههای ساختمانی و غیره کرده است.
سال پیش و در هشتمین دورهی جشنواره فیلمهای ایرانی لندن، فیلم «شاعران زندگی» به کارگردانی شیرین برقنورد بهعنوان بهترین فیلم مستند در این جشنواره برگزیده شده بود.

منبع: کانال کارستان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- معرفی اعضای هیات انتخاب جوایز آکادمی فیلم کوتاه ایران
- سومین هفتهی فیلم افقهای ایران در رم برگزار میشود/ «رویای صلح» در ایتالیا
- اکران «پنهان» و «برندگان» در سینماهای هنروتجربه + تیزر
- جشنواره فیلمهای ایرانی لندن، برندگانش را شناخت
- به پیشواز دومین اکران اینترنتی فیلم تورانخانم/ یادداشت مشترک رخشان بنیاعتماد و مجتبا میرتهماسب
- نگاهی به یک مستند/ «مادر زمین» دغدغه مند است
- گفتوگو با کارگردان «مادرزمین»/ فیلمی برآمده از دغدغههای محیط زیستی
- گفتوگو با دو کارگردان مجموعه «کارستان»/ قرار نبود قهرمانپروری کنیم
- نگاهی به مستند «شاعران زندگی»/ پرامید و پرعشق
- نگاهی به مستند «شاعران زندگی»/ چه قد جنگلَ خوسی، مردمَ واسی، خسته نوبوسی
- گفتوگو با شیرین برقنورد، کارگردان مستند «شاعران زندگی»/ در احاطه طبیعت و شعر
- نگاهی به مستند «شاعران زندگی»/ زنان؛ شاعران ِ زندگی شیرین
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





