تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۸/۱۸ - ۰۰:۳۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 144919

اولین فیلم بلند سینمایی سیامک اعتمادی، کارگردان ایرانی، جایزه بزرگ جشنواره فرانسوی را به دست آورد.

به گزارش سینماسینما فیلم «پری»، محصول کشور یونان با سوژه مربوط به ایران و با بازیگران ایرانی توانست در کنار جایزه بزرگ، جایزه بهترین بازیگر زن، را هم به دست آورد. دومین جشنواره بین اللملی «رمبوهای سینما» که در شهر شارلو ویل مزیه، شهر رمبو شاعر بزرگ فرانسوی و ‌به نام او برگزار می‌شود، امسال دو جایزه اصلی خود را به کارگردان ایرانی، سیامک اعتمادی برای فیلم «پری» و به بازیگر اصلی آن ملیکا فروتن، اهدا کرد. این دومین سال برگزاری این جشنواره است و ۱۴ فیلم از کشورهای لبنان، ایران، اسپانیا، ایتالیا، آرژانتین، هند، فرانسه و غیره در بخش مسابقه فیلم‌های بلند داستانی پذیرفته شده بودند. جدا از این، فیلم‌های مستند و همچنین فیلم‌های کوتاه هم در مسابقه شرکت داشتند. این جشنواره طی چهار روز از چهارم تا هفتم نوامبر (۱۴ تا ۱۷ آبان) برگزار شد اما به دلیل شیوع ویروس کرونا به شکل فیزیکی برگزار نشد.

امشب جلسه هیات داوران متشکل از هفت نفر در «زوم» برگزارشد. اعضای این هیات عبارتند از بوب اسوایم رییس هیات داوران کارگردان آمریکایی مقیم فرانسه، سمیرا سدیرا، نویسنده، جا کی برویر، بازیگر فرانسوی، محمد حقیقت، منتقد و ‌فیلمساز از فرانسه/ ایران، ناتالی آنکو، کارگردان فیلم‌های مستند از فرانسه اگزاویه ماتیو بازیگر فرانسوی، ماری فرانسوا ریگو، فیلسوف و نویسنده، از فرانسه.

جوایز اصلی به این شکل داده می‌شود که جایزه اصلی ‌بزرگ فقط به بهترین کارگردانی داده می‌شود و برای بازیگر نقش اول هم فقط یک جایزه در نظر گرفته شده بود که به فیلم پری داده شد. جایزه بهترین سناریو به فیلم لبنانی «صبح به خیر» داده شد و جایزه بهترین فیلم کوتاه را «ماهی طلایی» گرفت.

قراراست جایزه ها با حضور برندگان آنها در ۱۳ ماه مارس با حضور رییس افتخاری جشنواره کوستا گاوراس در شهر رمبو داده شود.

فیلم «پری» که در یونان ساخته شده درجشنواره برلین ۲۰۲۰ خوش درخشید و در کشور مبدا، یونان مدتی پیش به نمایش در آمد و مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت. این فیلم قرار است در اوایل سال آینده در فرانسه به نمایش عمومی درآید.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها