فیلم کوتاه «حیوان» ساخته بهرام و بهمن ارک موفق به کسب جایزه دوم بخش سینه فونداسیون هفتادمین جشنواره بینالمللی فیلم کن شد.
به گزارش سینماسینما، فیلم کوتاه «حیوان» از تولیدات آموزشی هنرجویان مدرسه ملی سینمای ایران در بخش «سینه فونداسیون» جشنواره کن در رقابت با فیلمهایی از کشورهای اسلواکی، برزیل، ژاپن، هند، فرانسه، آمریکا، آرژانتین، بریتانیا و تایوان و بلژیک موفق به کسب جایزه دوم این بخش از جشنواره به ارزش ۱۱۲۵۰ یورو شد.
در بخش سینهفونداسیون جشنواره کن که هر ساله فیلمهای منتخب دانشگاهها و مدارس فیلمسازی سراسر دنیا با یکدیگر رقابت میکنند، جایزه اول امسال به ارزش ۱۵ هزار یورو به فیلم «پل اینجاست» ساخته «والنتینا مائورل» از کشور بلژیک رسید و جایزه سوم نیز به ارزش ۷۵۰۰ یورو به فیلم «دو جوان مُردند» ساخته «توماسو آسبرتی» از فرانسه اختصاص یافت.
بهرام و بهمن ارک از هنرجویان دوره اصلی پرورش سینماگر مدرسه ملی سینما هستند و فیلم کوتاه ۱۵ دقیقهای «حیوان» را تحت آموزش و به تهیهکنندگی و حمایت مدرسه ملی سینما ساختهاند.
داستان «حیوان» درباره مردی است که تلاش میکند خود را به آنسوی مرز برساند.
عوامل ساخت فیلم «حیوان» عبارتند از: نویسنده، کارگردان، طراح صحنه و لباس، چهرهپرداز: بهرام و بهمن حاج ابول لو؛ تهیهکننده: مدرسه ملی سینمای ایران؛ مجری طرح: علی ایمانی راد (براق هنر خیال)؛ بازیگر: داود نورپور؛ مدیر تصویربرداری: علی آبپاک؛ صدابردار: حسن سلمانی؛ تدوین: علی مسلمی؛ مدیر تولید: رسول ایرانزاد؛ صداگذاری: محمدمهدی جواهریزاده؛ جلوههای ویژه: روزبه شمشیری؛ اصلاح رنگ: امیرحسین خوشبین؛ موسیقی: مهدی نادری؛ عکاس: صابر قاضی؛ دستیار یک کارگردان: امیر اطمینان؛ دستیار دو کارگردان: سمیرا حضرتی؛ دستیار یک تصویر: حامد راد؛ گروه تصویربرداری: مرتضی محمد پور، امیر حیدرزاده؛ مدیر صحنه: مهرداد گلگار؛ دستیار صحنه: حسن دلاور؛ مدیر تدارکات: فرهاد دهوری؛ ساخت ماسک: مهسا فرشید، میترا فرشید، بهمن ارک؛ ساخت لباس: حسن ارک؛ میکس نهایی: میدیا کیاست.
امسال «کریستین مونجیو» فیلمساز برجسته رومانیایی ریاست هیات داوران بخش فیلم کوتاه و سینهفونداسیون هفتادمین دوره جشنواره کن را برعهده دارد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «خداحافظ آشغال»؛ سفرِ پنهانِ پیرزنِ معلم
- داوران بخش فیلمهای داستانی کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
- «حیوان» هندی پرفروشترین فیلم گیشههای جهان شد/ سبقت از «ناپلئون»
- دست و پنجه نرم کردن با محدودیتها/ معرفی تنها فیلم بلند ایرانی راهیافته به بخش رسمی کن
- نگاهی به فیلم «پوست»/ یک نقل قول سینمایی که الگوها را به چالش میکشد
- «پوست»؛ ترجمهای تازه از داستان سحر و ساحری
- از شر طلب عشق نکن/ گفتوگو با بهمن ارک، کارگردان فیلم «پوست»
- آثار راه یافته به جوایز آکادمی فیلم کوتاه ایران اعلام شد
- معرفی هیات انتخاب چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم موج کیش
- بهرام ارک مطرح کرد/ شرایط ناعادلانهای بر فرهنگ و هنر حاکم است
- پروژه جدید برادران ارک چیست؟
- برندگان سومین دوره جشنواره بینالمللی فیلم بیکلام گلوب معرفی شدند
- «حیوان» برگزیده جشنواره ازمیر شد
- انتقاد دوباره جسیکا چستین به نابرابری جنسیتی در صنعت سینما
- استقبال از فیلم های پولانسکی و رمزی در جشنواره فیلم کن+ تصاویر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی





