فیلم کوتاه مرضیه ریاحی به پنجاه و نهمین جشنواره جهانی فیلم «کارتاگنا» کلمبیا راه یافت.
به گزارش سینماسینما، این جشنواره قدیمیترین جشنواره فیلم آمریکای لاتین، مورد تایید فدراسیون بینالمللی اتحادیههای تهیهکنندگان فیلم (فیاپف) و مورد تایید آکادمی اسکار است.
فیلم کوتاه «کلاس رانندگی» ساخته مرضیه ریاحی به عنوان تنها نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه فیلم کوتاه جشنواره حضور دارد. بهترین فیلم کوتاه جشنواره به آکادمی اسکار معرفی خواهد شد.
نخستین نمایش جهانی «کلاس رانندگی» در چهل و نهمین جشنواره جهانی فیلمهای کوتاه «تامپره» فنلاند خواهد بود.
عوامل کلاس رانندگی عبارتند از: کارگردان: مرضیه ریاحی، فیلمنامه: مرجان ریاحی، بازیگران: لیندا کیانی، علیرضا ثانیفر، سالار خمسه، ساناز مصباح، مدیر فیلمبرداری: مجید گرجیان، مدیر صدابرداری: محمود کاشانی، طراح صدا: یونس اسکندری، جلوههای بصری و اصلاح رنگ و نور: محمد آهنگر، تدوین: حسین نشاطی، دستیار کارگردان: درنا مدنی، دستیار دوم: عارف ابراهیمی، طراح گریم: حمید پورسیفی، مجریان گریم: میثم رستمی، نیلوفر مرادی، عکاس: احسان مجد، مترجم: بونا الخاص، گروه تصویر: داریوش معصومی، فرهاد شکری، داریوش رجایی، مهرداد کاظمی، دستیار صدا: حسام مژدهینیا، دستیار صحنه: میثم کرمی، تدارکات: علیرضا حکیم زاده، فیلمبردار پشت صحنه: فائزه حسینی، طراح پوستر: محسن نوربخش، تهیهکنندگان: بابک رضایی و مرضیه ریاحی.
پنجاه و نهمین جشنواره جهانی فیلم «کارتاگنا» کلمبیا ۶ تا ۱۱ مارس برگزار میشود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نفسهایی که به شماره افتاده/ راهکارهایی برای بقای سینمای مستقل
- رقابت «سامپو» در اسپانیا و کانادا
- «سامپو» از جشنواره ترکیهای جایزه گرفت
- راهیابی «سامپو» به ۳ جشنواره جهانی
- «سامپو» بهترین فیلم کوتاه جشنواره «مالاگا» شد
- راهیابی «سامپو» به جشنواره سیاتل
- راهیابی «سامپو» به جشنواره نیکل کانادا
- راهیابی فیلم کوتاه «سامپو» به جشنواره مورد تایید اسکار
- بدرقه کاروان المپیک ایران با فیلمهای ورزشی
- در نشست فیلم کوتاه در دهه ۹۰ مطرح شد/ فیلم کوتاه را چگونه بهتر پخش کنیم
- اسامی داوران و فیلمهای کوتاه پذیرفته شده در جشنواره فیلمهای ایرانی زوریخ اعلام شد
- لیندا کیانی بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشنواره هندی شد
- سه جایزه هندیها برای «کلاس رانندگی»
- مرضیه ریاحی داور جشنواره «آسیاتیکا» ایتالیا
- ۵ جایزه برای سینماگران زن ایرانی از جشنواره جهانی فیلمهای زنان بیروت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





