فیلم «A157» به کارگردانی بهروز نورانیپور محصول سازمان سینمایی حوزه هنری به عنوان بهترین مستند جشنواره بینالمللی فیلم «واچ داکز» لهستان شناخته شد.
به گزارش سینماسینما، فیلم مستند «A157» به کارگردانی بهروز نورانی پور از تولیدات «مرکز مستند سوره» وابسته به سازمان سینمایی حوزه هنری که در بخش رقابتی شانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم «واچ داکز» لهستان به نمایش درآمد، به عنوان بهترین فیلم مستند این جشنواره شناخته شد.
در بیانیه هیات داوران شانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم «واچ داکز» برای فیلم «A157» آمده است:
«شاهد انتخاب قدرتمندی از فیلمها بوده ایم که همگی بسیار مناسب و برجسته اند. ما در این چند روز با دنیا و مشکلاتش سفر کرده ایم… از مستند «مدافعان حقوق بشر» محصول کشور چین گرفته تا مستند «فراریان LRA»… اما درواقع یک فیلم میتواند برنده باشد و فیلمی برگزیده گردید که ما را عمیقاً تحت تاثیر قرارداد و با شخصیتهایش نزدیک کرد. اغلب به این موضوع فراگیر در جنگها پرداخته شده است. داستانی بسیار شخصی که برای جلب توجهات و اقدامات بینالمللی فریاد میزند.»
جشنواره «واچ داکز» که مختص فیلمهای مستند میباشد، یکی از مهمترین جشنوارههای فیلم در زمینه حقوق بشر است.
مستند «A157» تاکنون جوایز بسیاری را در داخل کشور از جمله جشنواره فیلم فجر، مقاومت، سینما حقیقت و … کسب نموده و پیش از این جایزه ویژه هیات داوران جشنواره فیلم «سینیه دو نویی» فرانسه را هم دریافت داشت.
شانزدهمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم حقوق بشر«واچ داکز» از ۱۹ الی ۲۵ آذر ماه در شهر ورشو کشور لهستان برگزار شد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





