دوشنبهشب قسمت اول مینی سریال «روز بلوا» ساخته بهروز شعیبی در پلتفرم نماوا منتشر شد. پیش از این ،نسخه سینمایی فیلم در سیوهشتمین جشنواره فجر رونمایی شده بود و اکنون سازندگان سریال تصمیم به انتشار فیلم در قالب مینی سریال گرفتند. طبق گفته شعیبی، اکران نشدن فیلم به دلیل شیوع کرونا، تدوین دوباره نسخه سینمایی و طولانی شدن آن دلایل این تصمیم بودهاند.
شروع خوب با قصه مفاسد اقتصادی
قصه سریال «روز بلوا» با باز شدن پای یک شخصیت روحانی معتمد یعنی «عماد بدیعی» به یک ماجرای فساد مالی بزرگ شروع میشود و آبروی روحانی به خطر میافتد. سپس شاهد تلاش «عماد» برای به دست آوردن آبرویش خواهیم بود. سریال ابتدا روحانی و خانواده او را به عنوان افراد خیر و آبرومند به مخاطب معرفی میکند و با تصویری که از آنها ارائه میدهد، کاراکترها را به خوبی به مخاطب میشناساند. شروع ملتهب قصه نیز میتواند تماشاگر را با سریال درگیر کند. یکی از امتیازات «روز بلوا» قصه بهروز و ملموس آن است. مفاسد اقتصادی، فساد مالی موسسات مالی اعتباری و موضوعاتی از این دست، مسائلیاند که خبرهای مربوط به آنها را بارها شنیدهایم و پرداختن «روز بلوا» به آن اتفاق خوبی است. ناگفته نماند در نسخه سینمایی، درباره یک سری از جزئیات مسئله فساد مالی که در فیلم مطرح میشود و شیوه حل مسئله، ابهاماتی برای مخاطب باقی میماند؛ ابهاماتی که شاید با تبدیل به سریال برطرف شده باشد.
سریالی با نماهای سینمایی
قسمت اول سریال با ریتم خوب و مناسبی پیش میرود. میتوان گفت بخشهایی که برای تبدیل نسخه فیلم به مینی سریال به آن اضافه شده، «روز بلوا» را از ریتم نینداخته است و مخاطب را با قصه همراه میکند. مینیسریال «روز بلوا» ابتدا فیلم سینمایی بوده و مطابق استانداردهای سینما ساخته شده، بنابراین طبیعتا زیبایی بعضی از نماهای آن روی پرده سینما جلوه بهتری دارد، اما تماشای نماهای آن برای مخاطبانی نیز که این اثر را اکنون در تلویزیون یا رایانه میبینند، لذتبخش خواهد بود. بابک حمیدیان در «روز بلوا» نقش «عماد بدیعی» را ایفا کرده و با چهره متفاوتی در فیلم دیده میشود. حمیدیان در این نقش ویژه ،بازی بدی نداشته اما بازی او غافلگیرکننده هم نیست و نمیتواند جزو بهترین بازیهای کارنامه حمیدیان در کارنامه او ماندگار شود. بازی بابک حمیدیان ، توجه داوران جشنواره فجر را هم جلب نکرد و او در میان نامزدهای بهترین بازیگر نقش اول مرد غایب بود. داریوش ارجمند نیز با کاراکتر «حاج آقا امیری» نقش متفاوتی را ایفا کرده، اما نسبت به آن چه تا به حال از او دیدهایم ،بازی متفاوتی نداشته است. لیلا زارع انتخاب مناسبی برای نقش «راحله» همسر «عماد» بوده و بازی خوبی در فیلم داشته است.
برچسبها: روز بلوا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اصلا میتوان آخوند منفی در سینمای ایران نشان داد؟/پاسخ جالب کارگردان روز بلوا به یک سوال
- بررسی کارنامه کاری بهروز شعیبی از «آژانس شیشهای» تا «روز بلوا»؛ پسر یک دنده حاج کاظم
- گفتوگوی تصویری اختصاصی سینماسینما با بهروز شعیبی کارگردان «روز بلوا»/ میگفتند اصلا روحانی در فیلمت نگذار
- می گفتند شخصیت فرد روحانی را تغییر بده/ بهروز شعیبی از «روز بلوا» می گوید
- بهروز شعیبی: «روز بلوا» در کارگردانی و روایت قصه، تجربهای متفاوت برایم بود
- اختصاصی سینماسینما/ «روز بلوا» ساخته بهروز شعیبی سریال میشود
- بهروز شعیبی در برنامه «کتاب باز» از پروژه جدید خود گفت
- «روز بلوا»/ بیانیه سیاسی تا فیلمی هنرمندانه!
- نگاهی به فیلم «روز بلوا»/ بلوای بیثمر
- نگاهی به فیلم «روز بلوا»/ خنثی و منفعل!
- روز بلوا، لکنت دارد/ نگاهی به فیلم روز بلوا
- روز پنجم/ روز کمدی با رنگآمیزی نقد اجتماعی-سیاسی
- داریوش ارجمند: شعیبی برای ساخت «روز بلوا» شجاعت داشت
- از پوستر روز بلوا رونمایی شد
- کارن همایونفر موسیقی «روز بلوا» را می سازد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «مثل یک بهمن»؛ روایت خنیاگری که صدای یک قوم اصیل شد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
آخرین ها
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «سگ سیاه»؛ بازمانده در شهر مردگان
- پیوند نوستالژی و نقد اجتماعی در «سینما شهر قصه»
- سیویکمین دوره جوایز سینمایی لومیر فرانسه؛ نامزدی ۲ سینماگر ایرانی/ «بیگانه» نامزد ۶ جایزه شد
- فوت بازیگر شناختهشده نقشهای منفی در سینمای آمریکا





