قصیده گلمکانی یکی از پنج داور بخش مستند چهاردهمین دوره جشنواره جهانی فیلم باتومی شد.
به گزارش سینماسینما، این جشنواره از جشنوارههای معتبر منطقه است و فیلمها را در بخشهای داستانی بلند، کوتاه و همچنین مستند به رقابت میگذارد. دیگر داوران بخش مستند این دوره از جشنواره عبارتند از کریشتف گیرات (مدیر جشنوارهی فیلم کواکو)، کارن آتیسیان (برنامهریز و منتقد ارمنی)، واختانگ کوتسف گاباشویلی (مستندساز گرجی) و اولس یانچوک (فیلمساز اوکراینی).
در این دوره از جشنواره فیلم «قصر شیرین» به کارگردانی رضا میرکریمی در بخش مسابقه فیلمهای بلند و سه فیلم کوتاه «سرسام» (وحید و نوید نامی)، «دریا موج موج میلرزد» (امیر غلامی) و «فیلمرغ» (امیرمسعود سهیلی) که محصول ایران و افغانستان است، نمایندگان سینمای ایران هستند.
چهاردهمین جشنواره باتومی از ۲۴ تا ۳۱ شهریور (۱۵ تا ۲۲ سپتامبر) در باتومی، دومین شهر بزرگ گرجستان که در ساحل دریای سیاه قرار دارد برگزار خواهد شد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نگاهی به کارنامه سینمایی رضا میرکریمی به بهانه اکران فیلم نگهبان شب
- قصیده گلمکانی عضو هیأت انتخاب جشنواره واجد شرایط اسکار شد
- «باغی در شورهزار» باز هم از اسپانیا جایزه گرفت
- فیلمهای زنان فیلمساز ایرانی در موزه پرگامون برلین
- فیلم «باغی در شورهزار» از جشنواره ایتالیایی جایزه گرفت
- سه نامزدی برای «قصر شیرین» در جشنواره مذهب امروز ایتالیا
- «قصر شیرین» و دو نامزدی در جوایز فیلم آسیایی
- «جهان با من برقص»، «سرکوب»، «سونامی» و «قصر شیرین» در جشنواره بینالمللی فیلم ولز
- ۱۲ فیلم بلند و نه فیلم کوتاه در ششمین جشنواره فیلمهای ایرانی زوریخ
- نمایش آنلاین فیلمهای کوتاه کارگردانان زن ایرانی در نیوزیلند
- تلویزیون قصر شیرین را سانسور کرد، میرکریمی از مخاطبان عذرخواهی کرد
- ادامه سانسورهای صداوسیما/ اینبار نوبت به «قصر شیرین» رسید + ویدئو
- نمایش آثار کارگردانهای زن ایرانی در استرازبورگ فرانسه
- رعایت عشق و انسان/ نگاهی به فیلم «قصر شیرین»
- مروری بر سینمای ایران در جشنواره فرانسوی پانورامای سینمای مغرب و خاورمیانه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





