قطب الدین صادقی معتقد است در صورت بازگشایی تماشاخانههای تئاتری بازگرداندن اعتماد به مخاطب از اهمیت زیادی برخوردار است چون در این بحران مردم تبدیل به جزایر منزوی ِمنفکِ بریده از دیگران شدند.
به گزارش سینماسینما، قطبالدین صادقی مدرس و کارگردان تئاتر و مدیر تماشاخانه شانو درباره پیشبینیاش از زمان بازگشایی و رونق گرفتن دوباره تئاتر گفت: در وهله اول صیانت نفس و حفظ جان هموطنانمان در اولویت قرار دارد و تا زمانی که این بحران به شکل کامل برطرف نشود ما هم به دستورالعملها تن میدهیم. در حال حاضر همه جای دنیا وضع به همین منوال است و بحران فقط مختص هنر تئاتر نیست بلکه حتی مراسمهای عزا و عروسی و فعالیتهای ورزشی هم تعطیل شدهاند بنابراین ما هم به قوانین احترام میگذاریم اما دیگر کم کم دارد عرصه اقتصادی، روانی و کاری بر ما تنگ میشود.
وی ادامه داد: باید فکری به حال ادامه این وضعیت کرد چون در صورتی هم که اعلام کنند شرایط عادی شده است اعتماد عمومی به این زودی برنمیگردد چون مردم میترسند و همه از حالت یک سرمایه اجتماعی خارج شده و تبدیل به جزایر منزوی ِمنفکِ بریده از دیگران شدند که اتفاق خطرناکی است و باعث میشود همبستگی و ارتباط فکری و عاطفی و کاری مردم به خطر بیفتد.
کارگردان «سحوری» یادآور شد: تصورم این است که حداقل تا ۴ ماه آینده وضع به همین منوال باشد و بعد کم کم روند فعالیتهای فرهنگی و هنری و ورزشی از سر گرفته شود اما با این وجود بازهم تا شرایط عادی شود زمان میبرد چون به این سادگی رفاه به خانههای مردم و هنرمندان برنمی گردد.
صادقی تاکید کرد: در صورت باز شدن تماشاخانهها باید فاصله اجتماعی رعایت شود و بین هر تماشاگر حداقل ۲ صندلی فاصله باشد چون در صورت ناقل بودن حتی یک نفر چطور باید جواب بقیه و خانوادههایشان را بدهیم. تازه این کار در صورت این است که تماشاگران جرات بکنند پایشان را به سالنهای تئاتر بگذارند چون خود من جرات این کار را ندارم.
وی در پایان صحبتهایش متذکر شد: نباید فقط به فکر خود باشیم چون مهمتر از آن به فکر دیگران بودن است. تصورم این است که اگر شرایط با همین روند طی شود ما فصل تابستان را هم از دست خواهیم داد و فعلاً شرایط به روال عادی خود باز نمیگردد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بزرگداشت ادنا زینلیان برگزار شد/ رونمایی از کتاب «صحنه عشق من است»
- بزرگداشت قطبالدین صادقی در هجدهمین جشن سالگرد تاسیس کانون ادبی زمستان برگزار شد
- افزایش مرگ چهرههای مشهور؛ در چین چه خبر است؟
- قطبالدین صادقی: تماشاخانه «شانو» باید تخلیه شود/ درخواست ودیعه هفت برابری برای تمدید
- لغو یک جشنواره سینمایی به دلیل شیوع دوباره کرونا/ جشنواره شانگهای در سال ۲۰۲۳ برگزار میشود
- کاهش پروتکلهای بهداشتی؛ جشنواره کن بدون ماسک و تست کرونا برگزار میشود
- سالنهای سینما و تئاتر با ۸۵.۷۱ درصد بیشترین رعایت پروتکل ها را داشته اند
- خبرنگارانی که سال ۱۴۰۰ آخرین برگ دفتر زندگانیشان شد
- دبیر شورای صنفی نمایش: منتظر نظر سازمان سینمایی برای اکران در نوروز هستیم
- کرونا، سینما و جشنوارهای با حاشیههای بی پایان
- تست کرونای گروههای «تئاتر فجر» قبل از اجرا/ حذفی که جایگزین ندارد
- رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ : مدیریت ورزشگاه در حضور تماشاگران سختتر از مدیریت سینما است!
- گفتوگو با داوود موثقی/ اگر سیاستگذاران ما دغدغه فرهنگ داشتند شدت رکود در سینما در این حد نبود
- فعالیت سینماها به حالت عادی بازمیگردد
- حلول روح دنکیشوت در بهروز افخمی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





