تاریخ انتشار:۱۴۰۳/۰۵/۱۱ - ۱۸:۲۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 199107

فیلم سینمایی «لاله کبود» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مهرشاد کارخانی این روزها در گروه سینمایی هنروتجربه در حال اکران است.

به گزارش سینماسینما، این فیلم مانند دیگر آثار کارخانی موضوعی اجتماعی دارد و محصول سینمای مستقل به حساب می‌آید. «لاله کبود» داستان مردی است که با هدف انتقام به حاشیه شهر می‌آید و در این راه زنی اسلحه‌ای در اختیارش می‌گذارد و… .

محمد مثنوی (نقاش) درباره این فیلم در یادداشتی نوشته است: «هر کسی که با سینمای ایران انس و الفتی داشته باشد، بی شک با نام مهرشاد کارخانی آشناست. رابطه او با مبانی بصری صمیمی و آگاهانه است. گویا با رنگ‌ها دوست است. ترکیب‌بندی رفیق غار اوست. دوستی او را با رنگ‌ها می‌توان در کنتراست سیمولتانه استفاده شده برای رسیدن به اتمسفر حاکم در «لاله کبود» دید و از دوستی او با رنگ لذت برد…

از شهری شلوغ و پر گفتگو، انتخابش زن خردمند خاموشی است که او را در حاشیه‌های خلوت پناه می‌دهد و این کنتراست‌ها به او توان خلق ضد قهرمانی را می‌دهد که می‌خواهد.

«لاله کبود» در فرم به نظر من کاری دیدنی است و در حیطه معنی نیازمند گفتگوی بیشتر.»

همچنین نادر سماواتی (عکاس) نیز در یادداشتی نوشته: « او را از گذشته‌ای دور می‌شناسم. عکاس و عاشق سینما و اکنون کارگردانی قابل. در این فیلم به جد می‌توان گفت که حتی یک پلان با ترکیب بندی ضعیف دیده نمی‌شود. کادر بندی، قاب بندی، شناخت نور و رنگ‌های حساب شده کاملا مشهود است. او قاب تصویر را می‌شناسد و از ابزارهای بصری موجود استفاده بهینه می‌برد. مهرشاد نگاه نو به سینمای ایران را در کارنامه خود با تجربه ساخت فیلم «ریسمان باز» به همراه دارد …

در این فیلم ریتم انتخابی او برای قصه‌ای که سرانجامش در نفی انتقام است با نگاه او در سکانس‌های آرام به سر منزل می‌رسد. پختگی در ساده سازی کاملا هویداست. بازسازی‌های ساده و روان به همراهی موسیقی زیبا پلان‌ها را دیدنی‌تر می‌کند.

او فیلمسازی شهری است و در این فیلم نیز شهر از دور در سکانس‌های زاویه بسته از راه دور در ریل‌ها و قطارها که در سراسر فیلم در گذرند احساس می‌شود. شهر و زندگی در آن با سرعتی بالاتر از قبل در ریل‌ها و مسیرهای بی پایان انتهایی ندارد و همزمان اتفاقاتی که به آرامی و در عمق زیاد در حال افتادن هستند با نگاه سمبلیک به دنیای فیلم معنا می‌بخشند.»

فیلمنامه «لاله کبود» را مهرشاد کارخانی و حمید غلامی نوشته‌اند که داستان آدم‌هایی را روایت می‌کند که در شرایط سخت تنها هستند.

محسن غفاری، مهتاب نویدی، شکیلا سماواتی، سوگل خالقی، حسین زینلی، صبا فدایی، حمید رحیمی، امیر نویدی، بشیر ادریسی، رویا محمدی، مهدی بیگدلی‌ بازیگرانی هستند که در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها