معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی بیان کرد: فیلمهایی که از اکران نوروزی حذف شدند، مشکلی برای دریافت پروانه نمایش ندارند بلکه برای اکران در این مقطع انتخاب نشدند.
به گزارش سینماسینما، حبیب ایل بیگی در حاشیه مراسم تقدیر از مدیرعامل سابق موسسه “سینما شهر” در پاسخ به اینکه چرا فیلم “لامینور” و “علفزار” از اکران نوروزی حذف شدند؟ گفت: انتخاب فیلمهای نوروزی با سازمان سینمایی است و سازمان برای اکران در این مقطع با جمیع شرایط باید فیلمها را انتخاب کند که در جمعبندی نهایی دو فیلم “لامینور” و “علفزار” در این فهرست قرار نگرفتند.
او درباره اینکه دلیل این انتخاب نشدن چه بوده؟ گفت: اینطور به جمعبندی رسیدیم.
وی در پاسخ به سوال که آیا ممیزی مسئله اکران نشدن فیلم «لامینور» است؟ بیان کرد: نه اصلاً چنین چیزی نیست. اینها -لامینور و علفزار- فیلم هایی هستند که مجوز می گیرند مشکلی برای اکران ندارند ولی برای اکران نوروزی انتخاب نشدند. درواقع ما بر اساس پارامترهایی به هفت فیلم رسیدیم که روز گذشته نهایی و به شورای صنفی نمایش اعلام شدند و اسامی آنها نیز امروز احتمالاً از سوی شورا اعلام خواهد شد.
ایلبیگی با بیان اینکه در اکران نوروزی به تنوع فکرشده تا هم فیلمکودک داشته باشیم هم کمدی، هم اجتماعی و هم انقلابی در ادامه در پاسخ به اینکه اگر فیلمها مشکلی ندارند چرا سازمان سینمایی به سمت تصمیماتی میرود که حاشیه ایجاد شود؟ گفت: انتخاب فیلم در اکران نوروزی شرایط خاصی دارد و توجه به پیشکسوتان هم حتماً اهمیت دارد. البته من این گله را از دوستان دارم که بدون هماهنگی این فیلم را در فهرست قرار دادند. به آنها -شورای صنفی و تهیهکننده لامینور – گفتم شاید شما به ایشان -داریوش مهرجویی – کمک نکردید. من با تهیهکننده فیلم در این چند روز صحبت کردم و حتی درخواست کردیم که دیدار حضوری داشته باشیم ولی شرایط آن فراهم نشد و گفتند ایشان کسالت دارند، اما نگفتند که در بیمارستان بودهاند. در سه روز گذشته که با آقای درمیشیان صحبت میکردم هیچ اشاره ای به این موضوع نکردند که آقای مهرجویی در آیسییو بودند. بنابراین فکر میکنم گره زدن این ماجرا ها به هم کار درستی نیست و باید در یک فرایند منطقی و درست برای مراقبت از کلیت سینما همه جوانب را در نظر بگیریم و الان هم این اتفاق افتاده است. الان فقط بحث انتخاب است.
او افزود: درباره فیلم “علفزار” هم بیشتر یکسری نکات تخصصی وجود دارد نه ممیزی بنابراین پروانه نمایش آن صادر میشود.
جبیب ایل بیگی در پاسخ به دیگر سوال ایسنا درباره اینکه چه شد سازمان سینمایی از موضع خود برای بازگشت مجوزهای سریال های نمایش خانگی به وزارت ارشاد کوتاه آمد و این روند را به ساترا واگذار کرد؟ گفت: در مصاحبه اخیری که داشتم اصلا نگفتم که چنین چیزی به طور کامل اتفاق افتاده است، فقط گفتم فعلا تا روشن شدن این ماجرا، ما در سازمان سینمایی سریال و کارهایی که برای پلتفرمها هست را بررسی نمی کنیم.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای دو فیلم سینمایی
- با موافقت شورای بازبینی فیلمهای سینمایی؛ چهار فیلم پروانه نمایش گرفتند
- صدور پروانه نمایش برای دو فیلم سینمایی
- صدور پروانه نمایش برای فیلمهای شهاب حسینی و حسین میرزامحمدی
- پاسخ امیر اثباتی به نامه مسعود امینی تیرانی؛ وظیفه خانه سینما «ایستادن» در یک سمت نیست/ «حرکتِ جدی» برای تغییر به نفع همه سینماگران است!
- پاسخ امینی تیرانی به امیر اثباتی/ مطالبه این باشد؛ چرا خانه سینما سمتِ سینمای مستقل و زیرزمینی نمیایستد؟
- نامه سرگشادهی امیر اثباتی به خانه سینما؛ مطالبهی حذف مجوزهای ساخت و نمایش فیلم، وظیفهی خانه سینماست
- صدور پروانه نمایش برای دو فیلم سینمایی
- با موافقت شورای بازبینی فیلمهای سینمایی؛ «زن و بچه» و ۴ فیلم دیگر پروانه نمایش گرفتند
- موافقت با ساخت ۶ اثر غیرسینمایی و اکران ۶ فیلم سینمایی
- با موافقت شوراهای پروانه ساخت و نمایش؛ مجوز ساخت ۷ فیلم غیر سینمایی و پروانه نمایش ۴ فیلم سینمایی صادر شد
- با موافقت شورای بازبینی فیلمهای سینمایی؛ ۹ فیلم پروانه نمایش گرفتند
- پس از گذشت حدود ۲ ماه؛ فروش اکران نوروزی سینماها به ۲۷۰ میلیارد رسید
- اکران آنلاین غیرمنصفانه و ناعادلانه است/ چرا «کاپیتان» قربانی شد؟
- صدور پروانه نمایش غیرسینمایی برای ۴۱ اثر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





