تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۹/۲۷ - ۱۷:۳۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 146924

با توجه به استقبال از نمایش آنلاین مستند «کودتای ۵۳» ستاد برگزاری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت برنامه لایو اینستاگرامی با «تقی امیرانی» کارگردان و «والتر مرچ» تدوین‌گر مطرح این فیلم برگزار می‌کند.

به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی جشنواره، برنامه لایو اینستاگرامی سینماحقیقت با حضور نمایندگان جشنواره و تقی امیرانی و والتر مرچ، از ساعت ۱۹:۳۰ امروز در صفحه رسمی سینماحقیقت به نشانی irandocfest@ اجرا خواهد شد.

«کودتای ۵۳» که از مستندهای مطرح تاریخی و دربارهٔ وقایع سیاسی منتهی به کودتای ۲۸ مرداد است، طی یک دهه ساخته شده است و محصول مشترک ایران، انگلیس و آمریکاست. کودتای ۵۳ تاکنون در جشنواره‌های همچون تلوراید، لندن، سی.پی.اچ داکس دانمارک، پالم اسپرینگز، فیلکرز رودآیلند و سیاتل نمایش داده شده است و نامزد دریافت جایزهٔ بهترین مستند بیفا، جایزهٔ معتبر گریرسون، نامزد جایزهٔ حقیقت در داکیوفست کوزوو و همین‌طور برندهٔ جایزهٔ بهترین فیلم مستند بین‌المللی به انتخاب تماشاگران در جشنوارهٔ ونکوور بوده است.

در فهرست عوامل فیلم، نام ریف فاینز، بازیگر برندهٔ جایزهٔ بفتا و نامزد دریافت اسکار در نقش مامور MI6، نورمن داربی‌شر و… دیده می‌شود.

والتر مرچ، تدوین‌گر فیلم هم برنده‌ٔ سه جایزه‌ٔ اسکار تدوین و طراحی صدا شده است.

تهیه‌کنندگان کودتای ۵۳ تقی امیرانی، پل زنتس، امیر امیرانی و احمد کیارستمی هستند و پخش آن در ایران به عهدهٔ حسام اسلامی است.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها