ارشا اقدسی از معروفترین بدلکاران ایرانی از ماجرای بازیگر شدنش و حضور در سریال «حوالی پائیز» گفت.
به گزارش سینماسینما، ارشا اقدسی در گفت و گویی در ارتباط با اولین تجربه جدی خود در حوزه بازیگری و دلیل انتخاب نقش فرهاد گفت: من پیش از این سریال، برای صرفا بازیگری نقشی را قبول نمیکردم. البته در فیلمهایی مانند «هزارپا» به دلیل ارادتی که به شخص آقای ابوالحسن داودی داشتم و در فیلمهای «نیکولاس کیج»، «شهر موشها» و «عالیجناب» آقای قریبان به دلیل قابلیتهای فیزیکی آن نقشها نه صرف حرفه بازیگری، بازی کردم.
وی در ارتباط با نقش فرهاد و تلاش برای رسیدن به کاراکتر منفی این شخصیت افزود: کاراکتر منفی چالشهای خاص خود را دارد و فکر میکنم بازی در کاراکترهای مثبت راحتتر است. علاقه شخصی من بازی در نقشهای منفی است. چون چالش بیشتری دارد و دست خوش اتفاقات مختلفی میشود که این مسئله برای من، موضوع بسیار هیجانانگیز و جذابی است. البته در عین بازیگری، من همیشه به حرفه اصلی خود یعنی بدلکاری علاقه خاصی داشته و دارم.
اقدسی در خصوص همکاری با عوامل سریال «حوالی پائیز» نیز تصریح کرد: در تمام طول فیلمبرداری، رابطه بسیار خوبی با تمام گروه و عوامل داشتیم و روزهای تولید، روزهای خوب و خوشی برای من بود.
این بازیگر و بدلکار درباره ادامه مسیر بازیگری پس از سریال «حوالی پائیز» نیز بیان کرد: ادامه بازیگری من بستگی به پیشنهاداتی دارد که از این پس طرح میشود. باید ببینم با چه نقش و چه چالشی درگیر خواهم شد و آن نقش با دغدغههای من در حیطه بازیگری فیزیکی همخوانی دارد یا خیر. ترجیحم این است که در کاری بازی کنم که درگیری فیزیکی بیشتری داشته باشم تا درگیریهای روحی.
اقدسی درخصوص بازخوردهای مخاطبان پس از پخش سریال توضیح داد: پس از پخش قسمتهای نخست سریال همه از من متنفر شدند و این برایم خیلی جالب بود. این نقش قرار بود کاری کند که حرص همه مخاطبان را در بیاورد و من طنز کوچکی هم از جانب خودم و با اجازه آقای نمازی به بازی اضافه کردم. برخی بازی من را نقد میکنند و من ادعایی در این خصوص ندارم. به هر حال من بزرگ شده این سینما هستم و ۱۷ سال است در آن زندگی میکنم و دوران زندگی من با این محیط میگذرد.
این بازیگر در ارتباط با سیب خوردن متعدد این شخصیت در سکانسهای مختلف و دلیل وجود این نماد که همیشه با این کاراکتر همراه است، گفت: به دلیل آنکه با سیگار کشیدن کاراکترهای منفی یا هر کاراکتری در فیلمها مشکل دارم، سعی کردم با سیب خوردن پیغام خودم را برسانم. چون تلویزیون درگاهی است برای اطلاعرسانی و مخاطبان زیادی دارد و یک کودک این موضوع را تشخیص نمیدهد که این شخصیت منفی است یا مثبت و به راحتی از او الگوبرداری میکند. پس از پخش سریال از سیب خوردن این شخصیت پیغامهای جالبی را دریافت کردم که کودکان ما مدتی است بسیار سیب میخورند و این برایم جای خوشحالی است که درباره سیگار این موضوع پیش نیامده است. لذا با این اتفاق حتی اگر توانسته باشم بر دو نفر هم تاثیر مثبت بگذارم، برایم بسیار حائز اهمیت است.
وی در پاسخ به این سوال که در ادامه قصه، تاثیرگذاری بیشتری را از این شخصیت خواهیم دید یا خیر عنوان کرد: تقریبا نقش فرهاد در سریال به پایان رسیده و همین میزان از او نوشته شده بود و در ادامه دیگر شاهد حضور او نیستیم.
اقدسی همچنین درخصوص صحنههای بدلکاری در سکانسهایی از سریال توضیح داد: این که کمی بدلکاری در «حوالی پائیز» وجود داشت علاقه شخصی من بود و آقای نمازی هم مخالفتی نداشتند. ضمن اینکه نمیدانم چند بازیگر داریم که چنین قابلیت فیزیکیای داشته باشند، ولی زمانی که این قابلیت وجود دارد چه بهتر که از آن استفاده شود.
منبع:فارس

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «شهسوار»؛ شیرین اما تلخ…
- اکران «شهسوار» از چهارشنبه
- الگوی ضعیف/ نگاهی به فیلم «شهسوار»
- «قلب رقه» و «شهسوار»؛ تریلر و کمدی، دو روی جشنواره فیلم فجر
- «سیاهچاله» از اول اردیبهشت در فیلمنت
- اولین سالگرد درگذشت ارشا اقدسی برگزار شد/ مازیار میری: ما هنرمندان بیمعرفتیم
- چوب دستِ هریپاتر یا عصای موسی/ نگاهی به فیلم «شادروان»
- یادگاریها و جوایز ارشا اقدسی به موزه سینما اهدا شد
- نگاهی به فیلم «شادروان»
- هشدار جدی هنرمند درباره چالشهای بزرگ پیش روی جامعه/ نگاهی به فیلم «شادروان»
- «شادروان»؛ شوخی با سینما
- «شادروان»؛ طنزِ تلخِ موقعیت
- یک واقعیت تلخ و یک تلخیِ واقعی/ نگاهی به فیلمهای «علفزار» و «شادروان»
- در ستایش فقر/ نگاهی به فیلم «شادروان»
- «شادروان»؛ موفق در شوخینویسی، ناکام در قصهپردازی
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- معرفی نخستین برندگان جشنواره برلین؛ جایزه بزرگ بخش مسابقه نسل به فیلم ایرلندی رسید
- در برنامه «خط فرضی» مطرح شد؛ خستگی از ما به نسل بعد از ما منتقل شده/ در زیر زمین، شهر دیگری وجود دارد
- نگاهی به سریال تاسیان؛روزی روزگاری ایران
- معرفی پلتفرمهای هوشمند سلامت همراه اول بهعنوان اپلیکیشنهای برگزیده
- انتقاد سازندگی از گفتوگوی کمال تبریزی با ایسنا/ داوران بر اساس مصلحت رای دادند نه کیفیت
- وداع با صدای ماندگار دوبله؛ بدرقه منوچهر والیزاده به خانه ابدی/ دوبلوری بدون جایگزین
- لوئیس بونیوئل فیلمساز در تبعید و صدو بیست و پنج سالگی
- فوت یک هنرمند پیشکسوت؛ عبدالرضا فریدزاده درگذشت
- شاهپور هنوز هست
- فیلمی در نوبت عید فطر به اکران اضافه نمیشود/ اسعدیان: پیشنهاد شورای صنفی نمایش برای بلیت، بیشتر از ۱۰۰ هزار تومان بود
- از دنیای عجیب، اما نه چندان عجیب سینما/ کارگردانانی که نمیتوانند اجاره خانهشان را بدهند
- با دستور وزیر ارتباطات، پروژههای ارتباطی همراه اول در روستاهای استان قزوین افتتاح شد
- جشنواره علیه جشنواره
- جایزه تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- گامی دیگر در جهت حذف سینما از سبد خانوادهها/ افزایش قیمت بلیت؛ ضربه مهلک به سینمای ایران
- مدیرعامل بهمن سبز: چه کسی بلیت ۲۲۰ هزار تومانی پیر پسر را میخرد؟!
- انتقاد صریح کمال تبریزی و علیرضا رییسیان از بهرام رادان
- اعطای تندیس «سازمان سبز برتر» به همراه اول
- پنجمین دوره «طرح پژوهانه همراه» با حمایت از دانشجویان نخبه کلید خورد
- نگاهی به سریال «جانسخت»؛ منتظر غافلگیری بمانیم یا نه؟
- کنسرت نمایش «ژن زامبی» از فردا میآید/بلیت ۵ روز اول به پایان رسید
- «نبض» روی میز تدوین
- نسخه ویژه نابینایان «مادیان» با صدای رعنا آزادیور منتشر میشود
- منوچهر والیزاده درگذشت
- ۱۲ نقشی که برنده اسکار شدند اما قرار بود به بازیگران دیگری داده شوند
- آیا باید از اینفلوئنسرها ترسید؟
- با رونمایی احتمالی فیلم در جشنواره کن؛ تام کروز با «ماموریت غیرممکن» خداحافظی میکند
- باید جلوی تصمیمات پشت پرده درباره سینمای ایران گرفته شود/ چه کسی باید مشکل شرعی «قاتل و وحشی» را حل کند؟
- نشان سیف الله داد چه نسبتی با بهرام افشاری و ملیکا شریفی نیا دارد؟
- فانتزیهای سورئال و کمدیهای پیچیده از جنس سروش صحت/نگاهی به فیلم «صبحانه با زرافهها»؛