ارشا اقدسی از معروفترین بدلکاران ایرانی از ماجرای بازیگر شدنش و حضور در سریال «حوالی پائیز» گفت.
به گزارش سینماسینما، ارشا اقدسی در گفت و گویی در ارتباط با اولین تجربه جدی خود در حوزه بازیگری و دلیل انتخاب نقش فرهاد گفت: من پیش از این سریال، برای صرفا بازیگری نقشی را قبول نمیکردم. البته در فیلمهایی مانند «هزارپا» به دلیل ارادتی که به شخص آقای ابوالحسن داودی داشتم و در فیلمهای «نیکولاس کیج»، «شهر موشها» و «عالیجناب» آقای قریبان به دلیل قابلیتهای فیزیکی آن نقشها نه صرف حرفه بازیگری، بازی کردم.
وی در ارتباط با نقش فرهاد و تلاش برای رسیدن به کاراکتر منفی این شخصیت افزود: کاراکتر منفی چالشهای خاص خود را دارد و فکر میکنم بازی در کاراکترهای مثبت راحتتر است. علاقه شخصی من بازی در نقشهای منفی است. چون چالش بیشتری دارد و دست خوش اتفاقات مختلفی میشود که این مسئله برای من، موضوع بسیار هیجانانگیز و جذابی است. البته در عین بازیگری، من همیشه به حرفه اصلی خود یعنی بدلکاری علاقه خاصی داشته و دارم.
اقدسی در خصوص همکاری با عوامل سریال «حوالی پائیز» نیز تصریح کرد: در تمام طول فیلمبرداری، رابطه بسیار خوبی با تمام گروه و عوامل داشتیم و روزهای تولید، روزهای خوب و خوشی برای من بود.

این بازیگر و بدلکار درباره ادامه مسیر بازیگری پس از سریال «حوالی پائیز» نیز بیان کرد: ادامه بازیگری من بستگی به پیشنهاداتی دارد که از این پس طرح میشود. باید ببینم با چه نقش و چه چالشی درگیر خواهم شد و آن نقش با دغدغههای من در حیطه بازیگری فیزیکی همخوانی دارد یا خیر. ترجیحم این است که در کاری بازی کنم که درگیری فیزیکی بیشتری داشته باشم تا درگیریهای روحی.
اقدسی درخصوص بازخوردهای مخاطبان پس از پخش سریال توضیح داد: پس از پخش قسمتهای نخست سریال همه از من متنفر شدند و این برایم خیلی جالب بود. این نقش قرار بود کاری کند که حرص همه مخاطبان را در بیاورد و من طنز کوچکی هم از جانب خودم و با اجازه آقای نمازی به بازی اضافه کردم. برخی بازی من را نقد میکنند و من ادعایی در این خصوص ندارم. به هر حال من بزرگ شده این سینما هستم و ۱۷ سال است در آن زندگی میکنم و دوران زندگی من با این محیط میگذرد.
این بازیگر در ارتباط با سیب خوردن متعدد این شخصیت در سکانسهای مختلف و دلیل وجود این نماد که همیشه با این کاراکتر همراه است، گفت: به دلیل آنکه با سیگار کشیدن کاراکترهای منفی یا هر کاراکتری در فیلمها مشکل دارم، سعی کردم با سیب خوردن پیغام خودم را برسانم. چون تلویزیون درگاهی است برای اطلاعرسانی و مخاطبان زیادی دارد و یک کودک این موضوع را تشخیص نمیدهد که این شخصیت منفی است یا مثبت و به راحتی از او الگوبرداری میکند. پس از پخش سریال از سیب خوردن این شخصیت پیغامهای جالبی را دریافت کردم که کودکان ما مدتی است بسیار سیب میخورند و این برایم جای خوشحالی است که درباره سیگار این موضوع پیش نیامده است. لذا با این اتفاق حتی اگر توانسته باشم بر دو نفر هم تاثیر مثبت بگذارم، برایم بسیار حائز اهمیت است.
وی در پاسخ به این سوال که در ادامه قصه، تاثیرگذاری بیشتری را از این شخصیت خواهیم دید یا خیر عنوان کرد: تقریبا نقش فرهاد در سریال به پایان رسیده و همین میزان از او نوشته شده بود و در ادامه دیگر شاهد حضور او نیستیم.
اقدسی همچنین درخصوص صحنههای بدلکاری در سکانسهایی از سریال توضیح داد: این که کمی بدلکاری در «حوالی پائیز» وجود داشت علاقه شخصی من بود و آقای نمازی هم مخالفتی نداشتند. ضمن اینکه نمیدانم چند بازیگر داریم که چنین قابلیت فیزیکیای داشته باشند، ولی زمانی که این قابلیت وجود دارد چه بهتر که از آن استفاده شود.
منبع:فارس
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «شهسوار»؛ شیرین اما تلخ…
- اکران «شهسوار» از چهارشنبه
- الگوی ضعیف/ نگاهی به فیلم «شهسوار»
- «قلب رقه» و «شهسوار»؛ تریلر و کمدی، دو روی جشنواره فیلم فجر
- «سیاهچاله» از اول اردیبهشت در فیلمنت
- اولین سالگرد درگذشت ارشا اقدسی برگزار شد/ مازیار میری: ما هنرمندان بیمعرفتیم
- چوب دستِ هریپاتر یا عصای موسی/ نگاهی به فیلم «شادروان»
- یادگاریها و جوایز ارشا اقدسی به موزه سینما اهدا شد
- نگاهی به فیلم «شادروان»
- هشدار جدی هنرمند درباره چالشهای بزرگ پیش روی جامعه/ نگاهی به فیلم «شادروان»
- «شادروان»؛ شوخی با سینما
- «شادروان»؛ طنزِ تلخِ موقعیت
- یک واقعیت تلخ و یک تلخیِ واقعی/ نگاهی به فیلمهای «علفزار» و «شادروان»
- در ستایش فقر/ نگاهی به فیلم «شادروان»
- «شادروان»؛ موفق در شوخینویسی، ناکام در قصهپردازی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران





