کیهان نوشت: درحالی که هنرمندان آزادیخواه و مستقل جهان در بایکوت رژیم صهیونیستی و رسانههای وابسته به آن رقابت میکنند و معمولا امکان نمایش یا اجرای آثار خود در فلسطین را ندارند، اصغر فرهادی هنوز هیچ واکنشی به خبر استقبال اسرائیلیها به فیلم «فروشنده» نشان نداده است.
به گزارش سینماسینما، در ادامه مطلب کیهان آمده: در روزهایی که برخی افراد ساده اندیش سرگرم تبریک گفتن به جایزه اسکار اصغر فرهادی هستند و این نشان را نشانه موفقیت هنر ایرانی در جهان معرفی میکنند، رژیم صهیونیستی هم خریدار «فروشنده» شد!روز گذشته سایتهای صهیونیستی به تبلیغ فیلم «فروشنده» پرداختند و اعلام کردند که پیش فروش بلیطهای این فیلم از روز ۱۶ مارس در اسرائیل آغاز میشود.
پس از افشای هویت ضدایرانی و ضد دینی نماینده اصغر فرهادی در مراسم آمریکایی اسکار، استقبال اشغالگران قدس تازهترین دستاورد این فیلم در آن سوی مرزهاست! اما واضح است که رژیم صهیونیستی از این فیلم به عنوان تبلیغی علیه ملت ایران استفاده خواهد کرد.
البته این اولین بار نیست که فیلمی از اصغر فرهادی در اسرائیل اکران میشود. پیش از این فیلم «جدایی نادر از سیمین» هم با استقبال این رژیم اشغالگر قدس مواجه شد و اسفند سال ۹۰ روی پرده سینماهای اسرائیل رفته بود.
متأسفانه اصغر فرهادی، نه موقع اکران «جدایی…» و نه الان که «فروشنده» قرار است در اسرائیل به نمایش در بیاید هیچ واکنشی نشان نداده است. این درحالی است که معمولا هنرمندان آزادی خواه و مستقل جهان، امکان اجرا یا نمایش آثار هنری خود در فلسطین را ندارند. برخی منابع رایزنی تهیه کننده قطری فیلم را در نمایش فروشنده در سرزمینهای اشغالی بیتأثیر نمیدانند. این تهیه کننده؛ «دوحه فیلم» متعلق به دختر امیر قطر است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- انتقاد شدید محمود گبرلو از برخورد تلویزیون با اصغر فرهادی
- انتقاد عصر ایران از کیهان : بازیگر زن بدچهره یعنی چی ؟/زن خوش چهره نقدهایش قابل پذیرش است ؟
- کیهان : بازیگر زن بدچهره چرا بعد از سالها همکاری با رسانه ملی ناگهان آن را حکومتی یافته ؟
- وقتی فروش فیلم فرهادی دستاویزی برای حمله جریانهای سیاسی می شود
- ادعای روزنامه کیهان: حکم توقیف اموال تهیهکننده «کلاه قرمزی» دست ماست
- واکنش مدیرکل دفتر نمایش خانگی به یادداشت روزنامه کیهان
- کیهان دست از سر صداوسیما بر نمیدارد/ دستور بعدی، اخراج مشاهیر دو تابعیتی
- کیهان به صف منتقدان برنامههای رشیدپور و ضیا پیوست/ استفاده از اسپانسر به چه قیمتی؟
- کیهان پاسخ پست اینستاگرامی مهراب قاسمخانی را داد
- واکنش کیهان به پست اینستاگرامی حمید فرخنژاد/ درباره عکس با اختلاسگران توضیح دهید
- کیهان به توییت داروغهزاده واکنش نشان داد/ چرا لیلا حاتمی خود تکذیب نمیکند؟
- توییت ابراهیم داروغهزاده در واکنش به حمله کیهان به لیلا حاتمی
- انتقاد روزنامه کیهان ازمحسن امیریوسفی رئیس کانون کارگردانان به خاطر تلاش برای شرکت فیلمهای اکران نشده در جشن خانه سینما
- کنایه کیهان به هنرمندانی که مراسم افطار رییسجمهور را تحریم کردند
- روزنامه کیهان: چگونه فیلمسازی که حکم قضایی دارد با سری افراشته در جامعه میچرخد؟!
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





