استیون اسپیلبرگ در جشنواره ترایبکا از کمک دوست مشهورش رابین ویلیامز در ساخت فیلم «فهرست شیندلر» سخن گفت.
به گزارش سینماسینما، استیون اسپیلبرگ کارگردان بزرگ آمریکایی در برنامه نمایش «فهرست شیندلر» در جشنواره ترایبکا که به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد ساخت فیلم برگزار شده بود گفت که هر هفته از رابین ویلیامز کمدین بزرگ آمریکایی تماس تلفنی دریافت می کرد.
وی در این میزگرد گفت: سرمای زمستان در کشور لهستان فیلمبرداری فیلم را به شدت طاقت فرسا کرده بود و برای تخلیه روانی و تسکین و آرامش خود همواره قسمت هایی از «برنامه زنده شنبه شب» را تماشا می کردم و البته هر هفته از طرف رابین ویلیامز تماس تلفنی داشتم.
کارگردان «نجات سرباز رایان» در این باره گفت: رابین می دانست که من چه می خواهم، هفته ای یک بار تماس می گرفت و به مدت ۱۵ دقیقه پشت تلفن استندآپ کمدی اجرا می کرد و موجب می شد که از خنده روده بر شوم؛ شیوه رابین در پشت تلفن این گونه بود که در اوج تلفن را قطع می کرد. او هیچ وقت خداحافظی نمی کرد بلکه در حال خنده تلفن را قطع می کرد.
اسپیلبرگ در همین میزگرد اذعان کرد که در ۲۵ سال اخیر فیلم را با صدا ندیده است. او گفت آخرین باری که فیلم را دیده است به صورت بی صدا و حین بازسازی آن برای نسخه بلوری در ۵ سال پیش بوده و طی این ربع قرن اخیر پس از نمایش فیلم اولین بار است که فیلم را به همراه صدا می بیند.
«فهرست شیندلر» داستان اسکار شیندلر تاجر ثروتمند آلمانی است که جان بیش از ۱۲۰۰ یهودی را در زمان جنگ جهانی دوم نجات می دهد. این فیلم در کنار جوایز اسکار متعدد از جمله بهترین فیلم در نظرسنجی انستیتوی فیلم آمریکا نیز در سال ۲۰۰۷ به عنوان هشتمین فیلم تاریخ سینمای آمریکا شناخته شد. با این حال اسپیلبرگ شب اسکار را شب موفقیت فیلم نمی داند بلکه معتقد است تاثیری که موضوع فیلم بر مخاطبانش گذاشت موفقیت فیلم را رقم زد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جوایز Governors ۲۰۲۵ اهدا شد/ اسپیلبرگ خطاب به پناهی: لطفاً همچنان به فیلمسازی ادامه دهید
- کارگردانان زن در هالیوود با دست خالی میجنگند
- «آروارهها»ی اسپیلبرگ در میان صدرنشینهای گیشه
- با رای ۱۰۰ منتقد؛ «آروارهها» و «فهرست شیندلر» در صدر بهترین فیلمهای اسپیلبرگ
- درباره «اسب جنگی»/ فیلمی درباره جنگ، اما برای صلح؛ جنگ میکُشد، اما صلح میپیوندد
- به خاطر یک عمر دستاورد سینمایی؛ موسسه فیلم آمریکا به فرانسیس فورد کوپولا جایزه میدهد
- به تهیهکنندگی اسکورسیزی و اسپیلبرگ؛ خاویر باردم و ایمی آدامز با «تنگه وحشت» بازمیگردند
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- پیمان معادی بازیگر فیلم جنایی هالیوودی شد
- بازگشت دِپ به هالیوود؛ پنه لوپه کروز و جانی دپ در یک فیلم اکشن مهیج بازی میکنند
- استیون اسپیلبرگ، اسپایک لی و کن برنز مدال ملی هنر میگیرند
- مستند «آروارهها» ساخته میشود/ اکران در پنجاهمین سالگرد ساخت فیلم
- امیلی بلانت در فیلم جدید استیون اسپیلبرگ بازی میکند
- جزئیات برنامههای جشنواره ترایبکا اعلام شد/ نمایش فیلمهای خاطرهانگیز هیچکاک، اسکورسیزی و اسپیلبرگ
- گزارش اقلیت اسپیلبرگ و پیام دوربینهای مشهد/یادداشتی از افشین امیر شاهی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





