تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۰۹/۱۷ - ۲۰:۰۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 192619

فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» در فهرست فیلم‌های برتر اکران شده در سینماهای بریتانیا بالاتر از فیلم‌هایی چون «اوپنهایمر» و «ناپلئون» در رده بیست و چهارم قرار گرفت.

به گزارش سینماسینما، نشریه گاردین در آخرین ماه میلادی ۲۰۲۳، اقدام به معرفی برترین آثار سینمایی اکران شده در بریتانیا کرده است و فیلم «متری شیش و نیم» ساخته سعید روستایی که امسال فرصت نمایش در سینماهای بریتانیا را یافت، در رتبه بیست و چهارم جای گرفته است.

فیلم «ناپلئون» ساخته «ریدلی اسکات» و «اوپنهایمر» به کارگردانی «کریستوفر نولان» در این فهرست به ترتیب رتبه های ۳۶ و ۳۲ را به خود اختصاص داده اند.

«متری شیش و نیم» نخستین نمایش جهانی خود را در سال ۲۰۱۹ در بخش افق‌های جشنواره ونیز تجربه کرد و در ادامه جایزه بهترین فیلم و بازیگر مرد (نوید محمدزاده) جشنواره فیلم توکیو را به خود اختصاص داد و جایزه بهترین فیلم بین‌المللی جشنواره زوریخ سوئیس را نیز دریافت کرد.

این فیلم در سینماهای فرانسه نیز مورد توجه مخاطبان و منتقدان فرانسوی قرار گرفت و جایزه بزرگ بهترین فیلم و همچنین بهترین فیلم از نگاه هیات داوران جشنواره فیلم‌های پلیسی (ریم پولار) را به خود اختصاص داد و پیش از آن نیز جایزه بهترین فیلم جشنواره بوردو را کسب کرده بود و حتی به جمع نامزدهایی بهترین فیلم خارجی‌زبان در جوایز سزار (اسکار سینمای فرانسه) نیز راه یافت.

فهرست گاردین تاکنون رتبه های ۱۱ تا ۵۰ برترین فیلم های اکران شده در سینماهای بریتانیا در سال ۲۰۲۳ را منتشر کرده و ۱۰ فیلم نهایی به روزدی مشخص می شود.

از دیگر فیلم های حاضر در این فهرست میتوان به «مایسترو» ساخته «بردلی کوپر» (رتبه ۱۲)، «آلکاراس» به کارگردانی «کارلا سیمون» (۱۳)، «دختر ابدی» از »جوانا هاگ» (۱۶)، «جوی لند» به کارگدانی سعیم صادق (۲۱)، «فبلمن ها» به کارگردانی «استیون اسپیلبرگ» (۲۳) و «می دسامبر» از «تاد هینز» (۲۸) اشاره کرد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها