مجید برزگر تهیهکننده، نویسنده و کارگردان سینما ثبت جشنواره فیلم کوتاه تهران در فهرست رویدادهای موردتأیید اسکار را دستاوردی مهم برای سینمای ایران توصیف کرد.
به گزارش سینماسینما، مجید برزگر تهیه کننده، نویسنده و کارگردان سینما، با تبریک دستاورد پیوستن جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران به فهرست جشنوارههای مورد تأیید اسکار گفت: این اتفاق را به مجموعه فیلم کوتاه ایران از سازندگان و تهیه کنندگان گرفته تا مدیران سینمای کوتاه و انجمن سینمای جوانان ایران در سالهای گذشته تا امروز تبریک میگویم.
وی افزود: اضافه شدن به جمع جشنوارههای مورد تأیید اسکار دستاورد مهمی برای سینمای ایران است و اینکه نگاه فیلمسازان جهان را به این رویداد بیش از قبل معطوف میکند، یک امتیاز محسوب میشود. همزمان نشان میدهد و تأیید میکند که جشنواره فیلم کوتاه تهران در سالهای اخیر به شکل حرفهای برگزار شده و کارش را در بخش بینالملل به درستی انجام داده است.
برزگر تصریح کرد: جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران سعی کرده است انتخابهای درستی در داوران و برگزاری ورکشاپ ها داشته باشد و دستاورد امروز آن مدیون نسلی از مدیران انجمن سینمای جوان ایران از حوزههای تولید تا آموزش و مدیرعامل است. همچنین همه کسانی که در این مجموعه فعالیت کردهاند. اگرچه مجموعه انجمن سینمای جوانان ایران یک اداره است اما جنس کسانی که آنجا کار میکنند، جنسی علاقه مند و دغدغه مند و آگاه به سینمای کوتاه هستند. کسانی که خود سالها درگیر فیلم کوتاه بودهاند و سینما ذهنیت شان است.
کارگردان «یک شهروند کاملاً معمولی» بیان کرد: قبل از هر چیز هم باید این موفقیت را به فیلمسازان سینمای کوتاه تبریک گفت و حالا جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران مسیر درستتری را پیش رو دارد؛ از این نظر که جشنواره باید بیش از قبل در اسلوبی حرفهای تر طراحی و برگزار شود.
وی افزود: این طراحی اصولی و حرفهای باید در سطوح مختلف از شورای سیاستگذاری و هیأتهای اجرایی گرفته تا دبیری جشنواره و هیأتهای داوری و همه بخشها خود را نشان بدهد. ویژگی مهم فیلم کوتاه در رهایی و آزادی فیلمسازان در مرحله ساخت آن تعریف میشود؛ آزادی از نظر مضمون و فرم تا نگاه سینمایی. و لازم است جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران در حذف جریان سانسور از این به بعد کوشا باشد تا بتوانیم جشنوارهای واقعاً جهانی داشته باشیم، پذیرای دیدگاهها و نگاههای وسیعتری شویم و مطمئن باشیم جامعه فیلمسازان کشورمان خود به قواعد و ضوابط آگاه هستند و آن را رعایت میکنند.
جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران در دستاوردی مهم از ۳۰ ژوئن ۲۰۲۱ به جمع ۱۲۷ جشنواره مورد تأیید آکادمی اسکار راه یافته است.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- در آمریکا تب اسکار بالا میرود
- «تاجی» به اسکار رفت/ «آمیگدال» آماده نمایش شد
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- اظهار نظر تند جیمز کامرون؛ فیلمهای نتفلیکس نباید به جوایز اسکار راه یابند
- سه فیلمساز ایرانی در آکادمی داوری؛ فیلمهای بینالمللی واجد شرایط اسکار معرفی شدند
- «علت مرگ: نامعلوم»؛ فیلمی که تماشاگر را میخکوب میکند
- موفقیت «یک تصادف ساده» در گیشه سینماهای فرانسه و آمریکا
- درباره انتخاب نماینده ایران برای معرفی به آکادمی اسکار/ تا خورشیدی بالای سرت، چه وقت دوام بیاورد
- یک اثر ایرانی دیگر در اسکار ۲۰۲۶؛ فیلم شهرام مکری نماینده تاجیکستان شد
- فیلمی درباره کشتار نانجینگ؛ چین «محکوم به حق» را به اسکار فرستاد
- بازگشت آقااسفندیار با واکنش به بیانیه هیات انتخاب کمیته اسکار
- درباره «علت مرگ: نامعلوم»/ کاش نبود پنجرهای، یا چشمهایی که ما را بپاید
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





