تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۱۰/۱۸ - ۱۴:۴۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 183429

محسن جعغری راد، نویسنده و منتقد جوان سینما درگذشت.

شاهین شجری کهن، دیگر نویسنده و منتقد سینما و از دوستان او با تایید این خبر به ایسنا گفت: محسن جعفری راد، صبح امروز، یکشنبه ۱۸ دی ماه در منزلش در کرج از دنیا رفت.

به گفته او، جعفری راد متولد سال ۱۳۶۵ و اهل رودسر در استان گیلان، کارشناسی ارشد سینما و فارغ‌التحصیل کارشناسی معماری بود که سال‌ها در نشریات و مجلات معتبر سینمایی قلم زد. عمده فعالیت او در مجله فیلم امروز انجام شد.

جعفری راد، فیلمسازی را از سال ۸۷ و از انجمن سینمای جوان لاهیجان آغاز کرد.

او همزمان به عنوان خبرنگار، روزنامه‌نگار و منتقد در رشته‌های جامعه شناسی، سینما و ادبیات فعالیت داشت. همکاری با بیش از بیست نشریه عمومی و تخصصی از جمله همشهری، شرق، اعتماد، جام جم، فرهیختگان، گیلان امروز، همدلی، نوآوران، صبا، سینما؛ و ماهنامه‌ها و هفته‌نامه‌های تخصصی مانند فیلم، تجربه، چلچراغ و … از جمله این فعالیت‌هاست.

وی از سال ۱۳۸۷ ساخت فیلم‌های کوتاه داستانی و مستند را آغاز کرد و با انجمن سینمای جوانان ایران دفاتر لاهیجان، رشت، چالوس، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، خانه مستند همکاری داشت. ساخت مستندهای «رنج زیر پوست»،« سایه‌های سبز» از مجموعه مستند  «یکی از ما» و فیلم کوتاه داستانی «فقط مه واقعی است» به تهیه کنندگی رامبد جوان از دیگر فعالیت‌های او به شمار می‌رود.

جعفری راد همچنین به تدریس سینما در دانشکده‌ها و مؤسسه‌های خصوصی و انجمن سینمای جوانان ایران نیز می‌پرداخت.

سایت سینماسینما درگذشت همکارمان را به خانواده و دوستان او تسلیت می‌گوید. روحش آرام و یادش گرامی. 

(محسن جعفری راد با سایت سینماسینما نیز همکاری داشت و نقدهای او درباره فیلم‌ها در بخش نقد یادداشت در سایت، در دسترس مخاطبان است.)

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها