رئیس حوزه هنری با بیان اینکه برخوردهای اخیر با فیلم «رستاخیز» جرئت فیلمسازان دینی را گرفت، افزود: انتقاد از هزینههای فیلم «محمد(ص)» باعث تعجب است چرا که این فیلم اهرمی مهم در معرفی صحیح چهره اسلام و ایران به جهانیان است.
به گزارش سینما سینما ،محسن مومنی شریف، رئیس حوزه هنری در گفتوگو با خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) درباره فیلمهای «محمد رسول الله(ص)» و «رستاخیز» اظهار کرد: هر دو فیلم انصافاً برای سینمای ما هدیهای بودند، همچنین نشان میدادند که جایگاه کارگردانان و عوامل سینمایی ما نیز کجاست، زیرا استانداردهای سینمای ایران را بالا بردند و اثبات کردند که اگر امکانات باشد و حمایت شوند، سینمای ما استعداد و توان ورود به حوزههایی از این دست را دارد. فیلم «محمد رسولالله(ص)» بعد از فیلم مصطفی عقاد، دومین فیلمی است که در سطح جهانی و در رابطه با معرفی پیامبر(ص) ساخته شده. این فیلم از جهاتی حرفهای جدیدی برای گفتن دارد. به ویژه نشان دادن چهره صمیمی، رحمانیت پیامبر اکرم(ص) و رحمه اللعالمین بودن ایشان، از جمله امتیازات مهم فیلم است که در هر جای دنیا به ویژه جهان اسلام به نمایش درآید، مورد استقبال قرار میگیرد.
وی درباره نحوه اکران این فیلم سینمایی گفت: ما دخالتی در این کار نداریم، اما امیدوارم بهترین تصمیم برای اکران جهانی این فیلم سینمایی گرفته شود، زیرا کارهایی اینچنین که میتوان از آن به عنوان سرمایههای کشور نام برد باید به هر شکل ممکن حمایت شوند؛ البته باید توجه داشت که دستاوردهای کارهایی نظیر فیلم «محمد رسول الله(ص)» یک یا دو نمونه نیست، بلکه تبعات مثبت داخلی و خارجی فراوان دارد، حتی به لحاظ سیاسی هم این کار میتواند نتایج بسیار با ارزشی در پی داشته باشد.
دستاوردهای فراوان فیلم «محمد رسول الله(ص)»
رئیس حوزه هنری ادامه داد: دستاورد فرهنگی این فیلم برای نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم بسیار بزرگ است، زیرا در دنیایی که روی محور ایرانهراسی تاکید میشود و این رویکرد به عنوان موضوع اساسی و عمده رسانههای غربی است. این کار اهرمی مهم در معرفی صحیح چهره اسلام و ایران است. با این توضیح معتقدم در تولید این کارها عددها و مبالغی که خرج میشوند، اهمیت ندارد، اما تعجب میکنم وقتی میبینم که درباره هزینه این کار انتقاداتی میشود، آیا رسالت ما به عنوان کشوری انقلابی و اسلامی جزء ساخت چنین کارهایی است.
مومنی شریف در انتها گفت: متاسفانه برخوردی که با فیلم «رستاخیز» شد بسیاری از انگیزهها را از بین برد، به طوری که فیلمسازان علاقهمند به این حوزه کمتر اشتیاقی پیدا میکنند که اقدام به ساخت چنین کارهایی کنند، چون وقتی با فیلمسازی چون احمدرضا درویش چنین برخوردی میشود طبیعی است که دیگر فیلمسازان جرئت نزدیک شدن به این مضامین را به خود نمیدهند. تاسف دیگر از عدم اجازه پخش رستاخیز این است که فیلم به نوعی در شرایط امروز به خوری تفکر تکفیریها را نقد میکند و ماهیت اندیشههای آنها را به جهانیان میشناساند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- موزه سینما برگزار میکند؛ برپایی نمایشگاه عکس «سینما و محرم» به همراه اکران ده فیلم
- سینماسینما/ معرفی ۲۰ فیلم برتر جشنوارهی ساندنس از نگاه منتقدان هالیوود ریپورتر/ پیشنهاد تماشای فیلم در ایام نوروز
- تفاوت میان دنیای مجازی و دنیای حقیقی در سینما!
- مصائب «رستاخیز»/ به بهانه اکران برخط فیلمی که باز هم پرده سینما را نخواهد دید
- تهیهکننده رستاخیز قصد دارد این فیلم را در نتفلیکس عرضه کند
- تابناک: انتشار نسخه با زیرنویس فارسی «رستاخیز» در فضای مجازی/ ۱۷٫۳ میلیارد دود شد!
- احمدرضا درویش: منتظر نسخه قانونی «رستاخیز» باشید/جهانیشدن سینمای ایران توهم است
- کواکبیان در تذکر شفاهی در صحن علنی : وزیر ارشاد به موضوع انتشار فیلم رستاخیز ورود کند
- ابراز تأسف کانون کارگردانان از قاچاق «رستاخیز»
- یادداشت اختصاصی دانش اقباشاوی درباره فیلم رستاخیز/ بیعت با نور
- گپی با پوریا پورسرخ/ این بازیگر، از بزرگترین حسرت زندگیاش میگوید
- اکران «رستاخیر» برای خانواده فرماندههان شهید
- «رستاخیز»؛ پروندهای که هنوز باز است
- فیلم «رستاخیز» از جشنواره چندین جایزه گرفت اما یک روزه از اکران پایین آمد! از این تناقض خنده دارتر داریم؟!
- ناگفتههایی درباره حسین جعفریان در گفتوگو با احمدرضا درویش
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد
- سنگرم اندازه همان کافه ام بود





