بازیگر فیلم سینمایی «لونه زنبور» گفت: مردم برای آمدن به سینما به دنبال روایت یک قصه خوب و روان در آثار هستند.
به گزارش سینماسینما، محسن کیایی بازیگر فیلم سینمایی «لونه زنبور» درمورد بازی در این اثر گفت: فیلمنامه «لونه زنبور» را خودم نوشتم و بعد از دیدن فیلم فکر میکنم به آنچه که در ذهن من بود، رسیدهایم؛ البته به دلیل مدت طولانی فیلمبرداری، در تدوین نهایی کمی از مدت زمان فیلم کوتاه شده است، اما این مسئله هیچ لطمهای به اصل فیلم نزده و روند فیلم را در ابتدای قصه کمی برای مخاطبان سرعت بخشیده است.
کیایی در مورد همکاری خود با برزو نیکنژاد گفت: من و برزو نیکنژاد از مدتها قبل با هم قرار گذاشته بودیم که یک فیلم با هم کار کنیم. وقتی فیلمنامه «لونه زنبور» را نوشتم، پیشنهاد آن را به نیکنژاد دادم که او هم قبول کرد و این اثر تولید شد.
وی درخصوص کارگردانی نیک نژاد اظهار کرد: برزو نیکنژاد جزو کارگردانهایی است که سینمای کمدی را به خوبی میشناسد. ما کارگردانهایی که کمدی را به خوبی بشناسند کم داریم و کمتر فیلمسازانی هستند که با شناخت کامل از سینمای کمدی در این ژانر به درستی کار کنند. نیکنژاد جزو کارگردانهایی است که هم فیلم و هم سریال کمدی پر مخاطب داشته و آثار او همیشه مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.
کیایی درمورد اهمیت اکران نوروزی عنوان کرد: اکران نوروزی همیشه یکی از بهترین زمان ها برای فروش فیلم و همچنین زمان آزاد مردم برای دیدن فیلم های سینمایی است که خوشبختانه این زمان به فیلم سینمایی «لونه زنبور» اختصاص یافت. امیدوارم که مردم و مخاطبان خوب سینما نیز این فیلم را حمایت کنند تا موجب شود سرمایهگذاران این فیلم باز هم ترغیب به ساخت فیلمهای بعدی شوند.
کیایی ادامه داد: مردم ما در نوروز به دنبال فضای شاد و مفرح هستند و فیلم «لونه زنبور» میتواند به ایجاد این فضا برای خانوادهها کمک کند. تمام تلاش من و دیگر بازیگران و عوامل فیلم این بود که فیلمی ساخته شود که مخاطب بتواند با دیدن آن لذت ببرد و از طرفی یک کمدی ضعیف هم نباشد. حالا اینکه تا چه حد توانسته باشیم به این مهم دست پیدا کنیم را مخاطبان با حضور و استقبال از فیلم پاسخ خواهند گفت.
وی در ادامه بیان کرد: این فیلم قصهای را روایت میکند و موقعیتهای خنده و طنز بسیار زیادی دارد، اما به دنبال این نیست که با هر چیزی بخواهد تماشاگر را به خنده وادار کند. موقعیتهایی که در طول قصه ایجاد شده، باعث خنده مخاطبان میشود و مردم وقتی فیلم را ببینند، متوجه خواهند شد که ما سعی کردیم استانداردها را در سطح خودمان رعایت کنیم.
کیایی درمورد استقبال مردم از فیلم های سینمایی اظهار داشت: همانطور که میدانیم استقبال از فیلمها در اکران هیچ ربطی به کیفیت آنها ندارد و بستگی به این موضوع دارد که فیلمها در چه زمانی و با چند سالن اکران شوند. اگر شرایط متعادلی برای همه فیلمها وجود داشته باشد، میتوان در مورد رقابت و رکورد فروش صحبت کرد. برخی سینماداران سانسها را طوری تنظیم می کنند که فیلمهایی که خودشان سرمایهگذار آن هستند، بیشتر بفروشد. شرایط مساوی و برابری برای اکران وجود ندارد.
کیایی در ادامه به اهمیت فیلمنامه در آثار سینمایی عنوان کرد: درگذشته فیلمنامه چندان مهم نبود و اصولا اهمیت خاصی نمی دادند، اما امروزه فیلمنامه مهم ترین رکن یک اثر است که نویسنده یک سال برای نوشتن آن وقت می گذارد. بازیگرسالاری دیگر رنگی در سینما ندارد و کار سینما یک کار تیمی است. باید همه چارچوب ها به درستی در کنار هم قرار گیرند که اصلی ترین پایه آن فیلمنامه و داستان فیلم است و مردم به خاطر قصه خوب به سینما می روند.
وی همچنین به کمبود سالن های سینما اشاره و خاطرنشان کرد: مشکل اصلی نبود سالن های سینما است و پردیس هایی که اضافه شده تا حدودی توانسته موفق عمل کند، اما این ها برای سینمای ایران کم است و جوابگوی این همه تولیدات نیست. اگر مدیریت صحیحی نباشد، برخی فیلم ها پشت در اکران می مانند و خسارت هنگفتی به تهیه کننده و صاحب اثر خواهد زد که جبران پذیر نیست.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با نام بینالمللی «پاهای گلی»؛ «بازی را بکش» به روسیه میرود
- نوستالژی دهه شصت در شبکه نسیم
- «۱۰۰۱» و اهمیت همصدایی در سوگ
- «۱۰۰۱» نوستالژی میشود/ گفتگوی محسن کیایی با دوبلورهای «فوتبالیستها»
- موفقیت پویش «۱۰۰۱ امید» در آزادی ۱۲۵۴ زندانی جرایم غیرعمد
- زمان همه چیز را درست میکند؟/ «۱۰۰۱» جای خود را باز کرد
- صداپیشه «مهمونی» به «۱۰۰۱» پیوست
- «۱۰۰۱» با محسن کیایی میآید
- بازگشت جنابخان به تلویزیون همراه با محسن کیایی
- «آغوش باز» نیمه شهریور اکران میشود؛ محسن کیایی و حامد کمیلی در سینما
- «هتل» صدرنشین تازه اکران سینماها
- در آستانه اکران در سینماها؛ پوستر «هتل» رونمایی شد
- پوستر «نگهبان شب» رونمایی شد
- تصویری از انسانیت/ نگاهی به فیلم «نگهبان شب»
- «نگهبان شب» در مراحل فنی/ عکسهای جدید از فیلم میرکریمی منتشر شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





