بازیگر فیلم سینمایی «لونه زنبور» گفت: مردم برای آمدن به سینما به دنبال روایت یک قصه خوب و روان در آثار هستند.
به گزارش سینماسینما، محسن کیایی بازیگر فیلم سینمایی «لونه زنبور» درمورد بازی در این اثر گفت: فیلمنامه «لونه زنبور» را خودم نوشتم و بعد از دیدن فیلم فکر میکنم به آنچه که در ذهن من بود، رسیدهایم؛ البته به دلیل مدت طولانی فیلمبرداری، در تدوین نهایی کمی از مدت زمان فیلم کوتاه شده است، اما این مسئله هیچ لطمهای به اصل فیلم نزده و روند فیلم را در ابتدای قصه کمی برای مخاطبان سرعت بخشیده است.
کیایی در مورد همکاری خود با برزو نیکنژاد گفت: من و برزو نیکنژاد از مدتها قبل با هم قرار گذاشته بودیم که یک فیلم با هم کار کنیم. وقتی فیلمنامه «لونه زنبور» را نوشتم، پیشنهاد آن را به نیکنژاد دادم که او هم قبول کرد و این اثر تولید شد.
وی درخصوص کارگردانی نیک نژاد اظهار کرد: برزو نیکنژاد جزو کارگردانهایی است که سینمای کمدی را به خوبی میشناسد. ما کارگردانهایی که کمدی را به خوبی بشناسند کم داریم و کمتر فیلمسازانی هستند که با شناخت کامل از سینمای کمدی در این ژانر به درستی کار کنند. نیکنژاد جزو کارگردانهایی است که هم فیلم و هم سریال کمدی پر مخاطب داشته و آثار او همیشه مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.
کیایی درمورد اهمیت اکران نوروزی عنوان کرد: اکران نوروزی همیشه یکی از بهترین زمان ها برای فروش فیلم و همچنین زمان آزاد مردم برای دیدن فیلم های سینمایی است که خوشبختانه این زمان به فیلم سینمایی «لونه زنبور» اختصاص یافت. امیدوارم که مردم و مخاطبان خوب سینما نیز این فیلم را حمایت کنند تا موجب شود سرمایهگذاران این فیلم باز هم ترغیب به ساخت فیلمهای بعدی شوند.
کیایی ادامه داد: مردم ما در نوروز به دنبال فضای شاد و مفرح هستند و فیلم «لونه زنبور» میتواند به ایجاد این فضا برای خانوادهها کمک کند. تمام تلاش من و دیگر بازیگران و عوامل فیلم این بود که فیلمی ساخته شود که مخاطب بتواند با دیدن آن لذت ببرد و از طرفی یک کمدی ضعیف هم نباشد. حالا اینکه تا چه حد توانسته باشیم به این مهم دست پیدا کنیم را مخاطبان با حضور و استقبال از فیلم پاسخ خواهند گفت.
وی در ادامه بیان کرد: این فیلم قصهای را روایت میکند و موقعیتهای خنده و طنز بسیار زیادی دارد، اما به دنبال این نیست که با هر چیزی بخواهد تماشاگر را به خنده وادار کند. موقعیتهایی که در طول قصه ایجاد شده، باعث خنده مخاطبان میشود و مردم وقتی فیلم را ببینند، متوجه خواهند شد که ما سعی کردیم استانداردها را در سطح خودمان رعایت کنیم.
کیایی درمورد استقبال مردم از فیلم های سینمایی اظهار داشت: همانطور که میدانیم استقبال از فیلمها در اکران هیچ ربطی به کیفیت آنها ندارد و بستگی به این موضوع دارد که فیلمها در چه زمانی و با چند سالن اکران شوند. اگر شرایط متعادلی برای همه فیلمها وجود داشته باشد، میتوان در مورد رقابت و رکورد فروش صحبت کرد. برخی سینماداران سانسها را طوری تنظیم می کنند که فیلمهایی که خودشان سرمایهگذار آن هستند، بیشتر بفروشد. شرایط مساوی و برابری برای اکران وجود ندارد.
کیایی در ادامه به اهمیت فیلمنامه در آثار سینمایی عنوان کرد: درگذشته فیلمنامه چندان مهم نبود و اصولا اهمیت خاصی نمی دادند، اما امروزه فیلمنامه مهم ترین رکن یک اثر است که نویسنده یک سال برای نوشتن آن وقت می گذارد. بازیگرسالاری دیگر رنگی در سینما ندارد و کار سینما یک کار تیمی است. باید همه چارچوب ها به درستی در کنار هم قرار گیرند که اصلی ترین پایه آن فیلمنامه و داستان فیلم است و مردم به خاطر قصه خوب به سینما می روند.
وی همچنین به کمبود سالن های سینما اشاره و خاطرنشان کرد: مشکل اصلی نبود سالن های سینما است و پردیس هایی که اضافه شده تا حدودی توانسته موفق عمل کند، اما این ها برای سینمای ایران کم است و جوابگوی این همه تولیدات نیست. اگر مدیریت صحیحی نباشد، برخی فیلم ها پشت در اکران می مانند و خسارت هنگفتی به تهیه کننده و صاحب اثر خواهد زد که جبران پذیر نیست.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- با نام بینالمللی «پاهای گلی»؛ «بازی را بکش» به روسیه میرود
- نوستالژی دهه شصت در شبکه نسیم
- «۱۰۰۱» و اهمیت همصدایی در سوگ
- «۱۰۰۱» نوستالژی میشود/ گفتگوی محسن کیایی با دوبلورهای «فوتبالیستها»
- موفقیت پویش «۱۰۰۱ امید» در آزادی ۱۲۵۴ زندانی جرایم غیرعمد
- زمان همه چیز را درست میکند؟/ «۱۰۰۱» جای خود را باز کرد
- صداپیشه «مهمونی» به «۱۰۰۱» پیوست
- «۱۰۰۱» با محسن کیایی میآید
- بازگشت جنابخان به تلویزیون همراه با محسن کیایی
- «آغوش باز» نیمه شهریور اکران میشود؛ محسن کیایی و حامد کمیلی در سینما
- «هتل» صدرنشین تازه اکران سینماها
- در آستانه اکران در سینماها؛ پوستر «هتل» رونمایی شد
- پوستر «نگهبان شب» رونمایی شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





