تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۹/۱۸ - ۱۶:۱۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 165812

محمدصادق جعفری کارگردان مستند مردمانی از کویر (۱۳۹۳) ، با تاکید بر اهمیت برگزاری جشنواره سینما حقیقت، گفت: ما به جشنواره‌ای چون جشنواره سینما حقیقت در فضای سینمای مستند نیاز داشتیم و راه اندازی این جشنواره اتفاقی خوب و درست بود که بتوانیم در یک زمان و موقعیت خاص فیلم‌های مستندمان را ارائه کنیم و فیلم‌های مستند متفاوتی را ببینیم.

به گزارش سینماسینما ، او  افزود: پیش از جشنواره سینما حقیقت بخش مستند در جشنواره‌های دیگر وجود داشت که عمدتاً بخشی کمرنگ بود و قبل از آن جشنواره مهمی با نام جشنواره کیش در سینمای مستند داشتیم که کامران شیردل راه انداخته بود که آن هم برای سینمای مستند ما جشنواره‌ای مهم بود که زمینه‌ای شد برای راه اندازی جشنواره سینما حقیقت.

خالق مستند مجموعه بحران (۱۳۸۰) ادامه داد: یا حتی جشنواره‌ای مانند یادگار که در حوزه‌های سینمای مستند کار می‌کردند و توانستند با سینمای مستند ارتباط خوبی برقرار کنند؛ در نهایت اوج همه این رویدادها جشنواره سینما حقیقت بود.

نباید از نظر دور داشت که جشنواره سینما حقیقت امروز دچار مسائلی شده است؛ به این معنی که امروز بسیاری از فیلم‌های مستند مستقل با نگاهی متفاوت را در سینما حقیقت نمی‌بینیم. این‌ها در جشن مستقل خانه سینما ارائه می‌شوند و اکران زیادی ندارند اما سینما حقیقت محدودیت زیادی در نوع فیلم‌ها ایجاد کرده است.

جعفری تاکید کرد: یعنی واقعاً نمی‌توانید در جشنواره سینما حقیقت همه دیدگاه‌ها و نگاه‌های مختلف در سینمای مستند ایران را ببینید. این اتفاق خوبی نیست و مسئولان ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رده‌های دیگر باید اجازه دهند که فیلم‌های مستند مستقل بتوانند در این جشنواره ارائه شوند.

کارگردان واگویه ها (۱۳۷۹) تصریح کرد: بر اساس آنچه بیان شد باید بگوییم جشنواره سینما حقیقت که اتفاق بسیار مهمی در سینمای مستند ما است، می بایست خودش را به سمت فیلم‌های مستقل و متفاوت (در فرم، محتوا و موضوع) سوق دهد تا آیینه‌ای از سینمای مستند ما باشد. اگر این جشنواره مهم بدل به یک آینه شود، می‌تواند نگاه‌ها و سلیقه‌های جدید را انعکاس دهد.

ایرنا

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها