محمد حاتمی قصد دارد نمایش «جنت مکان، خلد آشیان» را با بازی گلاب آدینه روی صحنه ببرد.
به گزارش سینماسینما، این هنرمند تئاتر از تصمیمش برای اجرای دو اثر نمایشی خبر داد و تاکید کرد: نمیتوان زندگی را متوقف کرد و بیکار نشست چون فعلا شرایط همین است.
حاتمی درباره نمایش «جنت مکان، خلد آشیان» توضیح داد: این نمایش اثری اجتماعی و کمدی است که متن آن را خودم نوشتهام و خانم گلاب آدینه در آن بازی خواهند داشت.
او ترجیح داد ارایه جزییات بیشتر درباره این نمایش را به زمانی دیگر موکول کند ولی از قصدش برای اجرای نمایشی دیگر هم خبر داد و گفت: نمایشنامه «ادریسیها، برج خاموشان» را سالها پیش نوشته بودم که فرصتی برای اجرایش دست نداد ولی تصمیم دارم امسال این نمایش را هم اجرا کنم.
حاتمی توضیح داد که این نمایشنامه برداشتی آزاد از رمان «پرواز بر فراز آشیانه فاخته» است که ارتباطی به رمان «خانه اردیسیها»ی غزاله علیزاده ندارد.
او اضافه کرد: تصمیم این است که این نمایش را هم در قالب تئاتر، روی صحنه ببرم و هم از آن یک فیلم بسازم که البته تله تئاتر نخواهد بود بلکه دکوپاژ سینمایی خواهیم داشت و فیلمبرداریمان کاملا حرفهای است. البته این فیلم را برای پخش خانگی میسازیم.
این کارگردان و بازیگر تئاتر با انتقاد از کیفیت ضبط برخی از تئاترها افزود: بیشتر تئاترهای ما به شکلی آماتور ضبط شده و چیزی بیهویت و بلاتکلیف است نه تله تئاتر است و نه تئاتر چراکه هر یک از این مدیومها، مختصات خود را دارند ولی تئاترهای ضبط شده ما شیر بی یال و دم و اشکمی هستند که ما به بازار ارایه میکنیم و توقع هم داریم مردم چنین محصولاتی را بخرند. خب با این کیفیت نمیشود!
حاتمی در پایان درباره کار هنری در دوران کرونایی گفت: در مدت قرنطینه که همه خانهنشین بودیم و مشغول امور شخصی ولی این وضعیت ادامه دارد و نمیتوان زندگی را تعطیل کرد. باید کار کرد ولی با شرایط درست. بنابراین من هم صحبتهایم را برای شروع کار انجام دادهام و متناسب با شرایط فعلی، کارهایم را پیش میبرم که هم سلامت گروه حفظ شود و هم تماشاگر، چون شرایط همین است و برای همه هم همین است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نقدی بر نمایش «هم این هم آن» و روایت تلخ فراموشی اصالت در عصر شهرت/ وقتی فالوئرها جای خاک صحنه را میگیرند
- نمایش «هم این، هم آن»؛ در مسیر تعامل، همدلی و تفاهم متقابل
- در بیستمین شب کارگردان؛ نکوداشت گلاب آدینه برگزار میشود
- معرفی داوران دومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی
- بازیگران نمایش گلاب آدینه معرفی شدند
- میزبانی تالار حافظ از نمایش «قفس»
- بانوی محبوب من عامه پسند نیست /انگ به نمایش ها نچسبانیم
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با جلیل فرجاد بازیگر نمایش «بانوی محبوب من»
- گفتگوی تصویری اختصاصی سینماسینما با گلاب آدینه کارگردان نمایش «بانوی محبوب من»
- مفری برای رسیدن به جهان شادی/ نگاهی به نمایش «بانوی محبوب من»
- اجرای «بانوی محبوب من» گلاب آدینه با حضور فاطمه معتمدآریا آغاز شد
- مرجان اشرفیزاده در گفتوگو با سینماسینما/ قصه فیلم «آبجی» از یک نگرانی و ترس در من شروع شد
- گلاب آدینه «بانوی محبوب من» را روی صحنه میبرد
- گیتیقاسمی: شاید تک سکانس کار کرده باشم ولی با دل و جان روی آنها تمرکز کردهام
- برترینهای سینمای ایران در صد سال اخیر به انتخاب نویسندگان سینماسینما/ بخش هفتم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی





