محمد رضا دلپاک به عنوان استاد میهمان در دانشکده هنر توکیو TUA در شهر یوکوهاما تدریس میکند.
به گزارش سینماسینما، محمد رضا دلپاک طراح صدا و صداگذار ایرانی عضو آکادمی اسکار به عنوان استاد میهمان در دانشگاه هنر توکیو تدریس خواهد کرد.
دلپاک پیش از این در این دانشگاه ورکشاپ حضوری برگزار کرده بود که با توجه به استقبال از آن اقدام به برگزاری کلاس کرده است اما امسال به دلیل شرایط کرونا به صورت آنلاین خواهد بود و دلپاک در آن برای دانشجویان مقطع فوق لیسانس طراحی صدا تدریس خواهد کرد.
دانشگاه هنر توکیو TUA با قدمت ۱۴۰ سال فعالیت در رشته هنر از ۱۳ سال پیش دانشکدهای را به دوره فوق لیسانس در رشته سینما، انیمیشن و مدیا اختصاص داده و بخشی به نام global center جهت استفاده از تجارب و دانش اساتید برجسته سینمای کشورهای دیگر تخصیص پیدا کرده است.
همچنین ناکاشیما استاد صدا، دلپاک را در کلاسهایش همراهی خواهد کرد.
دلپاک سال گذشته فیلم «خورشید» ساخته مجید مجیدی را طراحی صدا کرده بود که به عنوان یکی از پانزده فیلم راه یافته به فهرست نامزدهای اولیه نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار انتخاب شده است.
دلپاک که با کسب ده سیمرغ بلورین رکوددار سیمرغ جشنواره فیلم فجر است، امسال هیچ فیلمی در جشنواره فیلم فجر نداشت.
«مجبوریم» (رضا درمیشیان) ، «لامینور» (داریوش مهرجویی)، و «صحنه زنی» (علیرضا صمدی) از آخرین کارهای محمد رضا دلپاک است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد





