تهیهکننده فیلم سینمایی «دارکوب» در نشست نقد و بررسی این فیلم تاکید کرد شهرداری تهران هیچ نقشی در ساخت این فیلم نداشته است.
به گزارش سینماسینما، نشست پرسش و پاسخ فیلم «دارکوب» با حضور بهروز شعیبی؛ کارگردان، سید محمود رضوی؛ تهیهکننده، آزیتا ایرایی؛ نویسنده، بهزاد عبدی؛ آهنگساز، علیرضا برازنده؛ مدیر فیلمبرداری، فرامرز هوتهم؛ تدوینگر، آیدین ظریف؛ طراح صحنه و لباس، کامران حجازی؛ مدیر تولید، سارا بهرامی، مهناز افشار، امین حیایی، نگار عابدی؛ بازیگران با اجرای محمود گبرلو امشب بیستم بهمنماه در پردیس سینما گالری پردیس برگزار شد.

در ابتدای نشست گبرلو درگذشت فریده صابری از بازیگران پیشکسوت تاتر و سینما را به خانواده ایشان و اهالی سینما تسلیت گفت.
شعیبی درباره ساخت «دارکوب» توضیح داد: از گروه خوب دارکوب که ماهها کار کردند سپاسگزارم. پیش تولید و نگارش این فیلم بسیار زمان برد و یکی از سختترین کارهایی بود که تاکنون ساختهام.
بهزاد عبدی گفت: معمولا کارهایی که من انجام میدهم همراه با ارکستر است و تجربه جدیدی بود. من در این کار فضاهایی که در ذهنم میشنیدم؛ ساختم. از اولین لحظهای که قصه کامل نشده بود، آقای شعیبی با من صحبت کردند و به دنبال سوژههای جدید بودند. کار حدود ۱۵ دقیقه موسیقی اورجینال داشت. درباره تیتراژ فیلم هم باید بگویم نگاه شخصیت زن فیلم به شکلی است که اگر این بچه کنار من بود، این آهنگ را میخواند و من با همکاری چهار بچه این تیتراژ را کار کردم.
رضوی با بیان این مطلب که سعی کردیم یک فیلم استاندارد، اجتماعی و امیدبخش بسازیم، افزود: ما همه سعیمان را کردیم و تیمی حرفهای را دور هم جمع کردیم که گیشه موفقی نیز داشته باشیم.
آزیتا ایرایی نویسنده «دارکوب» بیان داشت: این متن را من به همراه آقای ترابنژاد نوشتم و اولین تجربه من با آقای شعیبی و چهارمین همکاریام با آقای رضوی بود. نگارش این فیلم بسیار دشوار بود.
سارا بهرامی درباره همکاری در این فیلم و نقش متفاوتاش و اینکه آیا این نقش مکمل است یا اول، توضیح داد: همکاری من با آقای شعیبی در این کار یکی از بزرگترین شانسهای من و لطف خدا بود. چیزی که برای من اهمیت دارد، این است که همه تلاشم را برای نقشی که دیگر اجرا نمیکنم انجام دادم. اجازه بدهید داوریها را ببینیم که چه اتفاقی میافتد و مهم این است که بیشتر به کیفیت بازی توجه کنیم.
علیرضا برازنده در پاسخ به سئوالی درباره فیلمبرداری دوربین روی دست و لرزشهای ابتدای فیلم گفت: طی جلساتی که با آقای شعیبی داشتیم ایشان به دلیل نوع پرداختی که برای فیلم درنظر گرفته بودند میخواست دوربین سیالی داشته باشیم. ما کل فیلم را با دوربین روی دست گرفتیم و سکانسهای ملتهب را با لرزههای بیشتری فیلمبرداری کردیم. برای تک تک سکانسها حرکات مختلف را در نظر گرفته بودیم.
شعیبی درباره انتقاد به سوژه تکراری فیلم گفت: تمام قصهها و موضوعها بارها ساخته شدهاند و نگران این نیستم که ایده اصلی تکراری باشد. در سالهای اخیر شاهد فیلمهای خوبی هستیم که با پرداختهای متفاوت موفق عمل کردهاند. ما این کار را با پرداخت خودمان کار کردیم.
شعیبی در پاسخ به این انتقاد که این فیلم نوعی پس رفت برای شماست گفت: من هیچ ادعایی ندارم که هر فیلمی قرار است پیشرفت باشد.. من تلاش خودم را میکنم که تجربه کنم و همین که به من نمیگویید این فیلم شبیه فیلمهای قبلیام است، برای من اهمیت دارد.
رضوی در پاسخ به سئوالی درباره نقش شهرداری در ساخته شدن این فیلم توضیح داد: شهرداری در این فیلم نقشی نداشته است و ما براساس نیاز فیلمنامه، لوکیشنهایی را انتخاب کردیم.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بهروز شعیبی: ما هیچ تیتری برای ممنوعیت نگذاشتیم/ «بدون چالش بودن فیلمها» اتفاق خوبی برای جشنواره نیست
- بهروز شعیبی دبیر چهل و دومین جشنواره فیلم کوتاه تهران شد
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ بهروز شعیبی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران شد
- آیین بزرگداشت احترام برومند برگزار شد/ حواستان به هنرمندانی که نیستند، باشد
- بهروزشعیبی: فرهادی و مهرجویی سینمای اجتماعی را به یک قشر خاص محدود نکردند
- اکران «آغوش باز» همزمان با روز ملی سینما
- فیلمهای رامبد جوان، بهرام افشاری و گزینه احتمالی اسکار در راه اکران
- «آغوش باز» نیمه شهریور اکران میشود؛ محسن کیایی و حامد کمیلی در سینما
- در نشست «بررسی سینمای اجتماعی» مطرح شد؛ سینمای اجتماعی زاییده تحولات اجتماعی و سیاسی جامعه است
- داوران بخش فیلمهای داستانی کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
- بهروز شعیبی: قهرمان زن به قصه عمق میبخشد/ فیلمسازی برای توجه بهتر به روابط انسانی
- تضاد معنایی و ساختاری/ نگاهی به فیلم «آغوش باز»
- پر زرق و برق/ نگاهی به فیلم «آغوش باز»
- آنچه اصل است، عشق است/ نگاهی به فیلم «آغوش باز»
- اکران «بدون قرار قبلی» در بلاروس
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد
- سنگرم اندازه همان کافه ام بود
- نگاهی به تازهترین قسمت برنامه «اکنون»؛ سیر و سلوک بازیگری





