تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۷/۱۷ - ۲۱:۰۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 29164

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی سینمایی بیروت با مشارکت ۷۶ فیلم از جمله ۳۱ فیلم کوتاه و آثاری از کارگردانان بین‌المللی در بیروت پایتخت لبنان آغاز به کار کرد.

به گزارش سینماسینما، اما در این میان تاکنون با نمایش سه فیلم موافقت نشده است. یکی از این سه فیلم، «امور شخصی» ساخته «مها حاج» کارگردان فلسطینی است و از آنجا که این فیلم با حمایت مالی دشمن صهیونیستی ساخته شده است، اجازه اکران نیافت.

تکلیف پخش و یا حذف «شب‌های زاینده رود» از «محسن مخملباف» و فیلم «جام جهانی» از برادران ملص هم تاکنون مشخص نیست اما فعلا کنار گذاشته شده‌اند.

مدیریت جشنواره سینمایی بین‌المللی بیروت با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات رسمی مربوطه با پخش این فیلم‌ها مخالفت کرده‌اند.

«طارق الحلبی» رئیس واحد صوت و تصویر در اداره کل امنیت عمومی لبنان هم گفت: نامه‌ای از وزارت اقتصاد به دست ما رسید که در آن نوشته بود دفتر تحریم رژیم صهیونیستی شکایت‌هایی از فیلم «امور خصوصی» دارد و معتقد است این فیلم در سرزمین‌های اشغالی ساخته شده و یک شرکت اسرائیلی آن را تولید کرده است و مشخص شد که این اظهارات صحت دارد.

الحلبی تاکید کرد: قوانین لبنان در این زمینه کاملا واضح است و ورود هرگونه کالاهای ساخت اسرائیل، محصولات هنری و یا غیر هنری به لبنان را ممنوع می‌کند.

اما درباره فیلم مخملباف، الحلبی گفت: این فیلم در خارج از لبنان به خاطر مسائلی ممنوع شده و بعد از مشاهده فیلم متوجه شدیم که توهین‌هایی در آن وجود دارد و قانون لبنان اجازه اهانت به کشورهای دوست و برادر را نمی‌دهد و لازم بود این مسئله را در کمیته مطرح کنیم، کمیته نیز اعلام کرد که باید برخی صحنه‌ها از فیلم حذف شود وگرنه اجازه پخش نمی دهیم.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها