رتبهبندی میزان فروش فیلمهایی که بیشترین شانس را در کسب جوایز آتی اسکار دارند، اعلام شد.
به گزارش سینماسینما به نقل از ورایتی، فیلم سینمایی «انگل» از کمپانی نئون، «جودی» از رُدساید اترکشنز، «خرگوش جوجو» از کمپانی سرچ لایت فیلمهایی هستند که گیشه فیلمهای مستقل را در این روزها پر رونق کرده اند.
با نزدیک شدن به فصل جوایز سینمایی اسکار، استودیوها تلاش میکنند که بهترین فیلمهای خود را به نمایش بگذارند. فیلمهای سینمایی «وداع» در ابتدای سال میلادی و «کره بادام زمینی» نیز در ماه آگوست نمایش داده شدند.
سال گذشته ۹ نامزد اسکار در بخش بهترین فیلم اسکار، با رقابت فیلمهایی مثل «پلنگ سیاه»، «حماسه کولی» و «ستارهای متولد شده» برای بزرگترین جایزه سینمایی، در مجموع بیشتر از نامزدهای یک دهه پیش فروش کرده بودند. تاریخ ثابت کرده که جوایز معتبر سینمایی با میزان فروش در گیشهها ارتباطی ندارند و ممکن است یک فیلم از یک استودیوی کوچک، اسکار را به خانه ببرد.
امسال امیدهای اسکار در گیشه نیز موفق بوده اند؛ در این هفته فیلم سینمایی «فانوس دریایی» با ۳ میلیون دلار در بین ۱۰ فیلم پرفروش قرار گرفت. فیلم سینمایی «خرگوش جوجو» نیز با در اختیار داشتن ۵۵ سینما و فروش یک میلیون دلاری بهترین میانگین فروش این هفته را رقم زد. در این بین فیلم سینمایی «انگل» هم ۴ میلیون دلار از اکران محدودش در گیشههای آمریکای شمالی فروش کرد.
با اینکه استودیوها تمایل دارند فیلمهای خود را برای اینکه در ذهن رای دهندگان اسکار بماند، در اواخر سال اکران کنند، بعضی از مدعیان اسکار زودتر اکران شدند. تابستان امسال «روز و روزگاری در هالیوود» به کارگردانی کوئنتین تارانتینو اکران شد و ۳۶۸ میلیون دلار به صورت جهانی فروش داشت. فروش فیلم «راکتمن» هم به ۱۹۵ میلیون دلار رسیده است. فیلمهای سینمایی «شیادان» و «جوکر» هم هنوز در حال اکران هستند. ترتیب پرفروشترین مدعیان اسکار تاکنون به شرح زیر است:
«جوکر» (۸۴۹ میلیون دلار)
«روز و روزگاری در هالیوود» (۳۶۸ میلیون دلار)
«راکتمن» (۱۹۵ میلیون دلار)
«شیادان» (۱۳۵ میلیون دلار)
«انگل» (۱۰۴ میلیون دلار)
«درد و افتخار» (۳۱ میلیون دلار)
«جودی» (۲۹ میلیون دلار)
«وداع» (۱۹۵ میلیون دلار)
«فانوس دریایی» (۳.۶ میلیون دلار)
«خرگوش جوجو» (۱.۵ میلیون دلار)
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «روزی روزگاری در هالیوود۲» در نتفلیکس با کارگردانی دیوید فینچر
- یک کارگردان دیگر به دفاع از «جوکر ۲» برخاست؛ منتقدان احمق بمیرید!
- تارانتینو به شایعات پاسخ داد؛ قسمت جدید «بیل را بکش» ساخته نمیشود
- سریال «انگل» چه تفاوتی با نسخه سینمایی دارد
- درخواست کارگردان «اَنگل» از فیلمسازان
- پروژه جدید کارگردان «انگل» به تولید نزدیک شد
- نقش آفرینی های لئوناردو دی کاپریو/ گزارش تصویری
- معرفی برندگان جوایز انتخاب منتقدان ۲۰۲۰/ «روزی روزگاری در هالیوود» بهترین فیلم شد
- نامزدهای آکادمی فیلم بریتانیا معرفی شدند/ پیشتازی «جوکر»
- تمجید کارگردان برنده اسکار از فیلم «انگل»
- نامزدهای گلدن گلوب ۲۰۲۰ معرفی شدند
- هیات بازبینی فیلم آمریکا برترینهای سال ۲۰۱۹ را اعلام کرد
- تحسین بازیگران «روزی روزگاری در هالیوود» در جشنواره فیلم کاپری هالیوود
- نسخه طولانیتر «روزی روزگاری در هالیوود» اکران مجدد میشود
- پیشتازی فیلم جدید آنجلینا جولی از «جوکر»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





