کیوان کثیریان مدیر سایت خبری تحلیلی سینما سینما گفت:متاسفانه هیچ سایت و یا روزنامهای در سینما جریان ساز نیست و حدود ۹۵ درصد از کارهای سایتها تابع یک سری جریان خبری هستند.
کیوان کثیریان مدیر مسئول سایت خبری تحلیلی سینما سینما در گفتوگویی مبنی بر پیشرفت این سایت با کادر حرفهای و مجرب در زمان کمتر از یک سال گفت: سینما سینما دو سال پس از گرفتن مجوز، در روز ۲۱ شهریور سال ۹۴ افتتاح شد. هدف این بود که رسانه سینمایی اثرگذاری ایجاد کنیم که در حوزه سینما به آن اعتماد شود.
وی ادامه داد: داشتن رسانه بار مالی فراوانی را به همراه دارد که بشود به صورت کاملا خصوصی اداره کرد. مشکلی در ابتدای کار برای ما به وجود آمد که برای شروع با کمک دوستان نزدیکم و فقط با سرمایهای که علاقه به سینما بود کار سینماسینما را با گردش مالی صفر آغاز کردیم و نسبت به زمان کمی که راه افتاده جزو برترینها قرار گرفته است.
کثیریان گفت: در حوزه مدیریت رسانه سینمایی، اصل و هدف ما این بود که بدون وابستگی به نهادهای دولتی و اشخاص داخل سینما به طور مستقل کار خود را جلو ببریم و ترجیح دادیم در داخل سینما از لحاظ مالی به کسی وابسته نباشیم و سعی در این داریم هر گونه آمار و ارقامی که از پیشرفت سایت ما اعلام میشود، صد درصد واقعی باشد.
مدیر سایت سینماسینما درباره روند بهتر شدن سینما با کمک سایتهای خبری افزود: تمام سایتها وجود و کثرتشان برای سینمای ایران و تقویت اطلاع از امور سینمایی مفید است ولی متاسفانه درحال حاضر هیچ سایت و یا روزنامهای در سینما جریان ساز نیست و حدود ۹۵ درصد از کارهای سایتها تابع یک سری جریان خبری هستند.
وی با اشاره به جریانسازی در حوزه سینما گفت: جریانساز شدن به معنای این است که سینما را تحت تاثیر قرار دهیم و به نحوی کار کنیم که سینما با نگاه به رسانه خود را اصلاح کند. سیاستها و روندهایی که در سینمای ما وجود دارد تأثیر مقطعی گذاشته است، ولی مداوم نیست و رسانهها صرفا به یک بازتابدهنده تبدیل شدهاند. سایتهای خبری بر سینما مقدم نیستند بلکه پشت سر سینما قدم میگذارند و حرکت میکنند که قطعا جای تامل دارد.
وی در ادامه افزود: کار رسانه مهمتر و خیلی بزرگتر از سینما است، زیاد شدن سایتهای خبری، امتیاز مثبتی است اما به شرطی که بتواند تاثیرگذار هم باشد و روند کار سینما را ارتقا دهد و اصلاح کند. ولی در حال حاضر این شرایط فراهم نیست. هدف سایت ما نیز همین بود که به یک رسانه تاثیرگذار تبدیل شود و نگاه اصلاحی به سینما داشته باشد ولی تا رسیدن به این هدف، نیازمند زمینههای لازم – به خصوص در بحث مالی- هستیم. به دلیل آنکه با کمی هزینه کردن میتوانیم کیفیت را بالا ببریم و به تاثیرگذاری فکر کنیم. در شرایطی که مردم دیگر به سمت رسانه مکتوب نمیروند و رسانههای مکتوب جای خود را به سایتهای خبری و سپس به فضای مجازی و تلگرام داده، این، کار را در جذب مخاطب سختتر میکند.
کیوان کثیریان درباره وجود شبکههای اجتماعی گفت: شبکههای اجتماعی باید مورد استفاده واقع شود و تأثیر خوبی هم دارد. رسانهها چارهای به جز حضور در این فضا ندارند و اگر بخواهند دیده شوند باید همراه مردم و مخاطبان باشند و هر جایی که مخاطب به آن علاقه نشان میدهد حضور پیدا کند. کانالهای تلگرامی سرعت انتقال اخبار را بهتر کرده است و اگر بخواهیم سرعت بیشتری در جلب توجه افکار عمومی نسبت به رسانهمان ایجاد کنیم شبکههای اجتماعی همچون تلگرام میتوانند به این فضا کمک کنند. رسانهای که به دنبال مخاطب است، باید همراه او در تلگرام باشد. مخاطب دیگر علاقهای به حضور در جلوی دکه ندارد و داشتن مجله و روزنامه هیچ نفعی در اطلاع رسانی ندارد و باید به علاقه مخاطب در رسانه احترام گذاشت. جذب مخاطب فقط در پایگاههای خبری و اطلاع رسانی نیست، کانالهای تلگرامی که به سرگرمی و تفریح میپردازد به مراتب بازدیدکننده بیشتری نسبت به روزنامه و خبرگزاری دارد و ممکن است بازدید خبر اختصاصی روزنامه و یا خبرگزاری در کانالهای سرگرمی بیشتر از خود مرجع خبر باشد.
منبع: موج
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جایزهای فراتر از پناهی و فیلمش
- طبقه فرودست، اخلاق و مسالهی انتخاب
- یک یادداشت در هفت پرده
- آنها که «علت مرگ: نامعلوم» را توقیف کردند باید پاسخگو باشند!
- چند کلمه دربارهی فساد و فحشا و ابتذال و «کیک محبوب من»
- به بهانه تغییر رییس سازمان سینمایی/ باید مدیران را پاسخگو کنیم
- جشنواره اسپانیایی به «دوربین فرانسوی» جایزه طلایی داد
- «شامیر» به سیبری میرود
- بررسی مشکلات فیلمنامهنویسی درگفتوگوی کیوان کثیریان با شادمهر راستین و مهران کاشانی/ سانسور مشکل اساسی سینمای ایران
- سینمای مستقل و آینده سینمای ایران بررسی شد؛ سینمای مستقل آزادی، سلطه ناپذیری، عشق و ارزش زن را بازتاب میدهد
- ضرورت توجه به سینما مستقل در ایران بررسی میشود
- یادداشت کیوان کثیریان؛ کلی آیهی یأس و یک آرزو/ درباره انتخاب وزیر ارشاد دولت چهاردهم
- صدداستان ۳؛ انتشار ۳ داستان کوتاه با صدای طوفان مهردادیان
- فرهنگ کجای زندگی نامزدهای انتخابات است؟
- دیپلم افتخار جشنواره ارمنستانی برای «دوربین فرانسوی»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد
- سنگرم اندازه همان کافه ام بود





