کیوان کثیریان مدیر سایت خبری تحلیلی سینما سینما گفت:متاسفانه هیچ سایت و یا روزنامهای در سینما جریان ساز نیست و حدود ۹۵ درصد از کارهای سایتها تابع یک سری جریان خبری هستند.
کیوان کثیریان مدیر مسئول سایت خبری تحلیلی سینما سینما در گفتوگویی مبنی بر پیشرفت این سایت با کادر حرفهای و مجرب در زمان کمتر از یک سال گفت: سینما سینما دو سال پس از گرفتن مجوز، در روز ۲۱ شهریور سال ۹۴ افتتاح شد. هدف این بود که رسانه سینمایی اثرگذاری ایجاد کنیم که در حوزه سینما به آن اعتماد شود.
وی ادامه داد: داشتن رسانه بار مالی فراوانی را به همراه دارد که بشود به صورت کاملا خصوصی اداره کرد. مشکلی در ابتدای کار برای ما به وجود آمد که برای شروع با کمک دوستان نزدیکم و فقط با سرمایهای که علاقه به سینما بود کار سینماسینما را با گردش مالی صفر آغاز کردیم و نسبت به زمان کمی که راه افتاده جزو برترینها قرار گرفته است.
کثیریان گفت: در حوزه مدیریت رسانه سینمایی، اصل و هدف ما این بود که بدون وابستگی به نهادهای دولتی و اشخاص داخل سینما به طور مستقل کار خود را جلو ببریم و ترجیح دادیم در داخل سینما از لحاظ مالی به کسی وابسته نباشیم و سعی در این داریم هر گونه آمار و ارقامی که از پیشرفت سایت ما اعلام میشود، صد درصد واقعی باشد.
مدیر سایت سینماسینما درباره روند بهتر شدن سینما با کمک سایتهای خبری افزود: تمام سایتها وجود و کثرتشان برای سینمای ایران و تقویت اطلاع از امور سینمایی مفید است ولی متاسفانه درحال حاضر هیچ سایت و یا روزنامهای در سینما جریان ساز نیست و حدود ۹۵ درصد از کارهای سایتها تابع یک سری جریان خبری هستند.
وی با اشاره به جریانسازی در حوزه سینما گفت: جریانساز شدن به معنای این است که سینما را تحت تاثیر قرار دهیم و به نحوی کار کنیم که سینما با نگاه به رسانه خود را اصلاح کند. سیاستها و روندهایی که در سینمای ما وجود دارد تأثیر مقطعی گذاشته است، ولی مداوم نیست و رسانهها صرفا به یک بازتابدهنده تبدیل شدهاند. سایتهای خبری بر سینما مقدم نیستند بلکه پشت سر سینما قدم میگذارند و حرکت میکنند که قطعا جای تامل دارد.
وی در ادامه افزود: کار رسانه مهمتر و خیلی بزرگتر از سینما است، زیاد شدن سایتهای خبری، امتیاز مثبتی است اما به شرطی که بتواند تاثیرگذار هم باشد و روند کار سینما را ارتقا دهد و اصلاح کند. ولی در حال حاضر این شرایط فراهم نیست. هدف سایت ما نیز همین بود که به یک رسانه تاثیرگذار تبدیل شود و نگاه اصلاحی به سینما داشته باشد ولی تا رسیدن به این هدف، نیازمند زمینههای لازم – به خصوص در بحث مالی- هستیم. به دلیل آنکه با کمی هزینه کردن میتوانیم کیفیت را بالا ببریم و به تاثیرگذاری فکر کنیم. در شرایطی که مردم دیگر به سمت رسانه مکتوب نمیروند و رسانههای مکتوب جای خود را به سایتهای خبری و سپس به فضای مجازی و تلگرام داده، این، کار را در جذب مخاطب سختتر میکند.
کیوان کثیریان درباره وجود شبکههای اجتماعی گفت: شبکههای اجتماعی باید مورد استفاده واقع شود و تأثیر خوبی هم دارد. رسانهها چارهای به جز حضور در این فضا ندارند و اگر بخواهند دیده شوند باید همراه مردم و مخاطبان باشند و هر جایی که مخاطب به آن علاقه نشان میدهد حضور پیدا کند. کانالهای تلگرامی سرعت انتقال اخبار را بهتر کرده است و اگر بخواهیم سرعت بیشتری در جلب توجه افکار عمومی نسبت به رسانهمان ایجاد کنیم شبکههای اجتماعی همچون تلگرام میتوانند به این فضا کمک کنند. رسانهای که به دنبال مخاطب است، باید همراه او در تلگرام باشد. مخاطب دیگر علاقهای به حضور در جلوی دکه ندارد و داشتن مجله و روزنامه هیچ نفعی در اطلاع رسانی ندارد و باید به علاقه مخاطب در رسانه احترام گذاشت. جذب مخاطب فقط در پایگاههای خبری و اطلاع رسانی نیست، کانالهای تلگرامی که به سرگرمی و تفریح میپردازد به مراتب بازدیدکننده بیشتری نسبت به روزنامه و خبرگزاری دارد و ممکن است بازدید خبر اختصاصی روزنامه و یا خبرگزاری در کانالهای سرگرمی بیشتر از خود مرجع خبر باشد.
منبع: موج
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چند کلمه دربارهی فساد و فحشا و ابتذال و «کیک محبوب من»
- به بهانه تغییر رییس سازمان سینمایی/ باید مدیران را پاسخگو کنیم
- جشنواره اسپانیایی به «دوربین فرانسوی» جایزه طلایی داد
- «شامیر» به سیبری میرود
- بررسی مشکلات فیلمنامهنویسی درگفتوگوی کیوان کثیریان با شادمهر راستین و مهران کاشانی/ سانسور مشکل اساسی سینمای ایران
- سینمای مستقل و آینده سینمای ایران بررسی شد؛ سینمای مستقل آزادی، سلطه ناپذیری، عشق و ارزش زن را بازتاب میدهد
- ضرورت توجه به سینما مستقل در ایران بررسی میشود
- یادداشت کیوان کثیریان؛ کلی آیهی یأس و یک آرزو/ درباره انتخاب وزیر ارشاد دولت چهاردهم
- صدداستان ۳؛ انتشار ۳ داستان کوتاه با صدای طوفان مهردادیان
- فرهنگ کجای زندگی نامزدهای انتخابات است؟
- دیپلم افتخار جشنواره ارمنستانی برای «دوربین فرانسوی»
- یک خروجِ تاریخی، رهایی بخش و ناگزیر/ درباره سینما پس از شهریور ۱۴۰۱
- در برنامه خط فرضی مطرح شد؛ سیاست و جنسیت، دوایر ممنوعه اصلی در فیلمهای کمدی
- شهاب حسینی؛ تنوع در پذیرش نقش، تناقض و شتابزدگی در واکنشها
- راهیابی مستند «دوربین فرانسوی» به جشنواره ارمنستانی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نکوداشت مقام فرهنگی و هنری علی اکبر صادقی؛ هنرمندی که هنر و اندیشه اش رنگ کهنگی نمی گیرد
- چهاردهمین حضور بینالمللی «آخرین حرکت»؛ فیلم شهاب حسینی در بخش اصلی فستیوال بزرگ سالرنو ایتالیا
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد