شبکه خبر تنها شبکه کاملاً خبری فارسی رسانه ملی است که طی مدت زمان ۱۷ ساله حیات خود اغلب کوشیده است بازتابدهنده خبری وقایعی باشد که در ایران و سایر نقاط جهان روی میدهد. این شبکه برخلاف بسیاری از شبکههای دیگر که عمده مخاطب خود را بهواسطه محصولات سرگرمکننده بهدست میآورند شبکهای است کاملاً جدی و موردپسند مخاطبانی که از یک رسانه فقط خبر میخواهند. شبکه خبر کارکردی دارد شبیه به رادیوپیام که هرچند زودتر از شبکه خبر راه افتاد اما شاید به خاطر محدودیتهای مدیوم صدا نتوانست به اندازه شبکه خبر رشد کند.
شبکه خبر پیشتر و در جریاناتی مانند مذاکرات هستهای و برجام هم کوشید همینقدر بهلحظه حرکت کند اما آنچه اتفاق اخیر این شبکه را منحصربهفرد کرد واقعهنگاری زنده اتفاقی در ایالات متحده بود که معمولاً اخبار مربوط به این کشور باید بعد از درنظر گرفتن ملاحظاتی خاص روی آنتن رود.برآمده از روند جدید شبکه خبر
این مدیر رسانه ملی در پاسخ به این پرسش که چرا مناظره ابتدایی کلینتون-ترامپ را به صورت زنده روی آنتن نفرستادهاند، اظهار داشت: در برنامه اول از کیفیت مناظره مطلع نبودیم و نمیدانستیم حین مناظره چه اتفاقاتی می افتد و آیا توانایی کنترل برخی نماها را داریم یا خیر ولی بلافاصله بعد از آن که بحث جان گرفت و متوجه شدیم میتوان مناظره را دوبله همزمان کرد، آن را پخش کردیم.BBC گاف داد اما شبکه خبر، نه!
وی ادامه داد: همین مناظرات را شبکه BBC فارسی هم روی آنتن فرستاد و دیدیم که در ترجمه یکی از بخشها چه گافی داد. همین گاف را اگر شبکه خبر میداد بیچارهمان میکردند اما خوشبختانه با چینش تیمی مسلط، مستعد و توانمند، کاری کردیم که حتی یک اشتباه فاحش در ترجمه و دوبله همزمان صورت نگرفت.از ممیزی گریزی نیست اما باید ریسک کرد
فاخری میزان ممیزیهای وارده به این مناظره را هم بسیار اندک دانست وبه «صبح نو» گفت: خوشبختانه در این مناظرهها، خودشان بسیاری از موارد را رعایت کردند(خنده) و همین باعث شد مشکلی در پخش زنده پیش نیاید.
وی تأکید کرد: از ممیزی گریزی نیست اما باید ریسک کرد چون تا ریسک تجربیات تازه را نداشته باشیم، پیشرفت چندانی در کارمان حادث نخواهد شد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»





