شبکه خبر تنها شبکه کاملاً خبری فارسی رسانه ملی است که طی مدت زمان ۱۷ ساله حیات خود اغلب کوشیده است بازتابدهنده خبری وقایعی باشد که در ایران و سایر نقاط جهان روی میدهد. این شبکه برخلاف بسیاری از شبکههای دیگر که عمده مخاطب خود را بهواسطه محصولات سرگرمکننده بهدست میآورند شبکهای است کاملاً جدی و موردپسند مخاطبانی که از یک رسانه فقط خبر میخواهند. شبکه خبر کارکردی دارد شبیه به رادیوپیام که هرچند زودتر از شبکه خبر راه افتاد اما شاید به خاطر محدودیتهای مدیوم صدا نتوانست به اندازه شبکه خبر رشد کند.
شبکه خبر پیشتر و در جریاناتی مانند مذاکرات هستهای و برجام هم کوشید همینقدر بهلحظه حرکت کند اما آنچه اتفاق اخیر این شبکه را منحصربهفرد کرد واقعهنگاری زنده اتفاقی در ایالات متحده بود که معمولاً اخبار مربوط به این کشور باید بعد از درنظر گرفتن ملاحظاتی خاص روی آنتن رود.برآمده از روند جدید شبکه خبر
این مدیر رسانه ملی در پاسخ به این پرسش که چرا مناظره ابتدایی کلینتون-ترامپ را به صورت زنده روی آنتن نفرستادهاند، اظهار داشت: در برنامه اول از کیفیت مناظره مطلع نبودیم و نمیدانستیم حین مناظره چه اتفاقاتی می افتد و آیا توانایی کنترل برخی نماها را داریم یا خیر ولی بلافاصله بعد از آن که بحث جان گرفت و متوجه شدیم میتوان مناظره را دوبله همزمان کرد، آن را پخش کردیم.BBC گاف داد اما شبکه خبر، نه!
وی ادامه داد: همین مناظرات را شبکه BBC فارسی هم روی آنتن فرستاد و دیدیم که در ترجمه یکی از بخشها چه گافی داد. همین گاف را اگر شبکه خبر میداد بیچارهمان میکردند اما خوشبختانه با چینش تیمی مسلط، مستعد و توانمند، کاری کردیم که حتی یک اشتباه فاحش در ترجمه و دوبله همزمان صورت نگرفت.از ممیزی گریزی نیست اما باید ریسک کرد
فاخری میزان ممیزیهای وارده به این مناظره را هم بسیار اندک دانست وبه «صبح نو» گفت: خوشبختانه در این مناظرهها، خودشان بسیاری از موارد را رعایت کردند(خنده) و همین باعث شد مشکلی در پخش زنده پیش نیاید.
وی تأکید کرد: از ممیزی گریزی نیست اما باید ریسک کرد چون تا ریسک تجربیات تازه را نداشته باشیم، پیشرفت چندانی در کارمان حادث نخواهد شد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت





