تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۶/۳۰ - ۱۹:۴۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 161695

دکتر صدیقه اعتمادسعید، مدیر رادیو سلامت درباره ویژه برنامه های دفاع مقدس توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش روابط عمومی رادیو سلامت، دکتر صدیقه اعتمادسعید، مدیر رادیو سلامت، درباره ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس گفت: جنگ در فرهنگ ها و در میان همه ملتها امری ناپسند و مذموم است، اما جنگی که در کشور ما بین سالهای ۵۸تا ۶۶ اتفاق افتاد جنگ نبود، دفاع بود و دفاعی متفاوت. هشت سال دفاع مقدس، تنها دفاع از آب و خاک و مرزهای فیزیکی کشور نبود بلکه مسئله حفاظت از تمام ارزشها و باورهای ملتی بود که تصمیم گرفته بودند طوردیگری زندگی کنند، در واقع هشت سال دفاع مقدس به نوعی تقابل اندیشه ها، فرهنگها و نظام فکری استقلال در برابر نظام سلطه بود و همین ویژگی هاست که موضوع را متفاوت می کند و این برای پاسداشت سالها و ارزشهای دفاع مقدس الزام آوراست.
وی ادامه داد: در سالهای دفاع مقدس علیرغم صدمات و لطمات زیادی که به کشور وارد شد اعم از جانی و مالی و اقتصادی، موفقیتهای بسیاری هم حاصل شد در بخشهای فنی مهندسی، صنایع دفاعی، پزشکی، ایمونولوژی و خیلی از موضوعات دیگر، نخبگان با تکیه بر توانائیهایشان دستاوردهای بزرگی کسب کردند. به عنوان مثال در حوزه سلامت و پزشگی، امروز ایران در بحث مقابله و در مان مصدومیت با سلاح های شیمیایی جزو اولین ها و بهترین است. یا در زمان جنگ برای اولین بار واکسن برخی بیماریها کشف شد و بسیاری از این دست.به همین دلیل لازم و واجب است که تمامی رسانه ها اعم از دیداری ،شنیداری، مکتوب و ….. در انعکاس دستاوردها و رخدادهای این برهه خاص ازتاریخ کشورمان نهایت اهتمام را داشته باشند.
مدیر رادیو سلامت تاکید کرد: در همین راستا ما در رادیو سلامت به این مهم توجه ویژه ای داریم و می توان گفت، صحبت از سالهای دفاع مقدس و دستاوردهای ویژه آن و نیز شرح رشادتها و فداکاریهای کادر درمان و گروه پزشکی، در طول سال در برنامه های رادیو سلامت ساری و جاری است و مختص به یک هفته خاص و فقط تاریخ ۳۱ شهریور نمی شود.
اعتمادسعید اشاره کرد: برنامه هایی چون سپید جامگان اسمانی، یاد یاران، لیلای ایران ، سنگ زیرین آسیاب کد ۹۹ و بسیاری از برنامه های دیگر در طول سال در جدول پخش برنامه های رادیو سلامت قرار دارند اما بطور اخص و ویژه امسال برنامه “سربند ایثار” توسط گروه بهداشت و تندرستی شبکه رادیویی سلامت و با همکاری مرکز خوزستان به مخاطبان خوب رادیو ارائه می شود.
وی در پایان افزود: سربند ایثار با ساختار مجله ای روایتی است از فعالیتها و اقدامات کادر درمان اعم از پزشکان، پرستاران، بهیاران و …. در طول سالهای دفاع مقدس. شنیدن این برنامه رو به همه مخاطبان رادیو توصیه می کنم خصوصاً نسل جوانی که شاید خیلی با مقوله دفاع مقدس و اتفاقاتی که در آن مقطع تاریخی افتاد آشنایی نداشته باشند و تنها جزئیات و ظواهری رودیده یا شنیده باشند «سربند ایثار»سعی می کند با حضور کسانی که خود نقش آفرین حماسه های دفاع مقدس بودند بخشی از روایات و خاطرات ان سالها رو برای مخاطبین عزیز رادیو بازآفرینی کند.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها