
محمدرضا جعفری جلوه، مدیر شبکه دو سیما درباره سرنوشت مجموعه «کلاه قرمزی» گفت: «مجموعه تلویزیونی «کلاه قرمزی» متعلق به سازمان صدا و سیماست و اگر هم ظاهراً سخن از پارهای امتیازات جزیی در مقطعی بیان میشود، این قطعا به معنی نفی کلیت تعلق و مالکیت این اثر از صدا و سیما نیست.»
او در ادامه بیان کرد: «طبیعی است که وقتی برای قیمتگذاری ساخت یک اثر چند برابر هزینه واقعی مطالبه میشود، با مانعى جدى روبرو مىشویم.»
مدیر شبکه دو سیما تصریح کرد: «اگر به چارچوبهای حرفهاى تمکین شود و مبنا هزینههاى واقعی با سودی متناسب باشد و جایی برای فضاسازیهای کاذب باقی نماند، بیتردید هیچ مانعی برای پخش مجموعه تلویزیونی «کلاه قرمزی» از تلویزیون وجود نخواهد داشت.»
جعفری جلوه با اشاره به برنامههای گروه کودک و نوجوان در خصوص تولید سری جدید برنامه تلویزیونی «محله گل و بلبل» بیان کرد: «وقتی کار بزرگ و سنگینی مانند «محله گل و بلبل» ساخته میشود، زمانی را هم به عنوان وقفه نیاز دارد. «محله گل و بلبل» دو سرى در سالهای ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ تولید شد و انشاءالله شاهد ساخت سری جدید آن در سال جاری (۱۳۹۶) هستیم.»
مدیر شبکه دو سیما افزود: «ما در کنار برنامه تلویزیونی «محله گل و بلبل» در گروه کودک و نوجوان مجموعههای دیگری با رویکرد کودک و نوجوان را تولید کرده و یا در تدارک تولید آن هستیم و بعضاً یکسری از آنها نیز به تناسب در حال پخش هستند.»
جعفری جلوه در پایان با اشاره به داشتن پتانسیل بالای جذب مخاطب در گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما گفت: «پس از تولید سریال ۱۰۰ قسمتی «کیمیا» بیتردید شبکه دو باز هم پتانسیل ساخت و پخش این دست مجموعههای تلویزیونی را دارد و باید سوژه، فیلمنامه و گروه اجرایی قوی در کنار هم به وجود بیاید تا بتوان اثری خوب برای مخاطبان به نمایش گذاشت.»
باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نقدی علمی بر عملکرد صدا و سیما
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- سروش صحت و کتاب باز با سالن پر در کانادا؛ آقای تلویزیون! کی ضرر میکند، من یا تو؟
- کانون کارگردانان سینما بیانیه داد؛ نمایش خانگی تعطیل خواهد شد/ هشدار کانون کارگردانان سینما به مجلس
- رفتار غیرمرسوم صداوسیما در قبال یک سریال نمایش خانگی
- آیا سیر تطور نمایش خانگی، کابوسی برای تلویزیون و سینماست؟
- نگاهی به چند مجموعه ماندگار مذهبی؛ چرا این سریالها مدام تکرار میشوند؟
- سلیم غفوری قائممقام معاون سیما شد/ صادق یزدانی حکم گرفت
- آیا وزارت ارشاد همچنان پای مواضع خود میماند؟
- تلویزیونی که مهرهسوزی میداند
- واکنش کارگردان «دینامیت» به نامه ساترا؛ من همچنان به صحت این نامه شک دارم/ این نامه تفرقه برانگیز است
- واکنش تهیهکننده «یاغی» به نامه ساترا/ این نامه تلاشی برای محدود کردن پلتفرمهای داخلی است
- مروری بر چند مجموعه عروسکی خاطرهانگیز/ عروسکهایی که سلبریتی شدند
- پخشکننده فیلم: «چپ، راست» آماده اکران است/ موضع نامشخص صداوسیما در برابر فیلمها
- گلایه از پخش نشدن تیزرهای «لامینور» در تلویزیون/ مهرجویی: رفتار تلویزیون با سینما شرمآور است
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت





