مراسم تجلیل از برنامه «آدمهای خوب شهر» با حضور محمدرضا جعفریجلوه، مدیر شبکه دو، جمعی از مدیران شبکه و مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) و عوامل برنامهساز در سالن کنفرانس شبکه دو برگزار شد.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی شبکه دو، محمدرضا جعفریجلوه در ابتدای مراسم ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت معصومه (س)، حضرت علیبنموسیالرضا (ع) و دهه کرامت به همکاری سابقهدار رسانه و کمیته امداد اشاره کرد که منجر به رقم خوردن اتفاقات مهمی شد.
مدیر شبکه اظهار داشت: بعضی از توفیقاتی که کمیته امداد در تعریف آیین های سالانه پیدا کرد که با نام های خاص خودش مثل جشن عاطفه ها و جشن نیکوکاری و در آستانه مهر و نوروز باستانی موصوف شد؛ اقداماتی با قدمت سی و چند ساله است که در یک تعامل تناتنگ با سازمان صدا و سیما و کمیته امداد امام خمینی (ره) رخ داد و تبدیل به یک مناسک سالانه شد.
وی ادامه داد: امسال هم یک بار دیگر به شکل محوری و جدی میزبان عزیزان کمیته امداد در شبکه دو بودیم و برنامه آدم های خوب شهر با همه شرایط ویژهای که گرفتار آن بودیم و هستیم پنجرهای شد برای ارتباط با مردمی که مضامین متجلی احسان و نیکوکاری را به شکلی ویژه در هر زمانی دنبال میکنند. از این بابت از دستاندرکاران امر که حمایت خاص داشتند سپاس ویژه دارم.
جعفری جلوه با بیان اینکه در درخشش کار هم نیات شما موثر بوده و هم پشتیبانیهایی که داشتید، اضافه کرد: حضور مانوس کاظم احمدزاده با ویژگیهای خاص شخصیتیشان و تجربیات سپری شده ایشان در محور کار بودند و تیم برنامهساز آقای کریمی و گروه خانواده که با همت خاص پای کار بودند نیز مجموعه ای از عوامل موثر در توفیق این برنامه بود که مردم نیز از آن استقبال کردند.
اتفاق خاص رمضان امسال
مرتضی بختیاری؛ رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز پس از تبریک اعیاد این ایام بیان داشت: ماه رمضان امسال رمضانی ویژه بود که محور اصلی آن فراخوان مقام معظم رهبری بود که در نیمه شعبان با عنوان رزمایش گسترده مواسات، همدلی و کمک مومنانه مطرح شد، فراخوانی که باعث شد همه لبیکگویان پای کار بیایند و همدلی به معنای واقعی کلمه در مبارزه با ویروس کرونا و رسیدگی به نیازمندان و آسیبدیدگان واقعی در جهت اجرای پروتکل های بهداشتی شکل بگیرد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: در مقایسه با سالهای گذشته کمیته امداد با همت صدا و سیما، رسانهها و اقشار مختلف امسال موفق به جمعآوری کمکهای نقدی و غیرنقدی به مبلغ ۵۴۵ میلیارد تومان شد که اتفاقی بینظیر است. چند روز به ماه رمضان مانده به نام ۳۱۳ یار امام زمان (عج) ۳۱۳ آشپزخانه و بعد این مراکز اطعام تبدیل به ۸۰۱۰ آشپزخانه شد و ۱۰۵ هزار نفر از نیروهای مخلص به طبخ و توزیع غذا بین خانوادههای کمبضاعت میپرداختند. لطف خدا، حضور یکپارچه مردم و کاری که صدا و سیما انجام داد و تولید برنامه ارزشمند «آدمهای خوب شهر» در شبکه دو و «جشن رمضان» در شبکه پنج باعث این توفیقات شد.
بختیاری اضافه کرد: تبلیغ برای خیرین و اتفاقهای نیکوکاری بهترین مشوق برای مردمِ با عاطفه ی برخاسته از ایمان و معارف اسلامی است. شبکه دو هم به معنای واقعی به مفهوم حدیثِ جایی که خوبیها را میبینیم باید تقدیر کنیم، عمل کرد.
وی بیان داشت: یکسری واژههای نورانی مثل خیر، احسان، نیکوکاری، انفاق و … داریم که هر چه بیشتر تبلیغ شود و فرهنگسازی صورت بگیرد انس و الفت مردم به هم بیشتر میشود و یکپارچگی که مدینه فاضله است به وجود میآید. این امر مقدماتی دارد که در این ماه مبارک هم مردم و هم رسانه به ویژه صدا و سیما در این مقدمات موفق و اثربخش بودند.
بختیاری توضیح داد: جایگاه کمیته امداد امام خمینی (ره) در تعامل با صدا و سیما ارتقا پیدا کرد و سرمایه اجتماعی این نهاد که مردم کشور هستند بیشتر شد. این نهادِ حمایتی بال مهربانی نظام است و این مفهوم در ماه رمضان امسال به خوبی جا افتاد. علاوه بر یاری به سالمندان و تیمارداری از بیماران صعبالعلاج و خانوادههای آسیبدیده ما وظیفه توانمندسازی خانوادهها را به عنوان مرکز ثقل وظایف مان بر عهده داریم که فرهنگسازی این اتفاق از طریق رسانه به ویژه صدا و سیما رخ میدهد.
معصومه آشتیانیزاد مدیر گروه خانواده شبکه دو نیز با بیان اینکه «آدمهای خوب شهر» سومین سال حضور خود در رسانه را تجربه میکرد، گفت: امسال توفیق این را داشتیم که با همت کمیته امداد امام خمینی (ره) آدمهای خوب بیشتری را از طریق برنامه «آدمهای خوب شهر» همراه و بسیج کنیم و از همکاران خودم و دوستان کمیته امداد تشکر میکنم.
پرداختن به مشاغل خانگی دغدغه ویژه شبکه دو است
محمدرضا جعفری جلوه در ادامه جلسه تاکید کرد: واقعیت امر این است که مساله مشاغل خانگی که به آن اشاره کردید از دغدغههای سالیان من است و اشاره به آن از سوی شما برایم شوقآور شد. اقتصاد جهان در بسیاری از کشورهای موفق بر محور مشاغل خانگی گشته. با نگاهی به تجربههای شرقی و آسیایی در عرصه اقتصاد میتوان گفت کشور ژاپن در این عرصه پیشگام بوده و سپس میراثشان را به تایوان، کره، چین، هنگکنگ، اندونزی، مالزی و … دادند. بر این اساس تجربهای خانهمحور در عرصه توسعه رقم خورد و خانه به کانون رشد و تولید بدل شد.
جعفری جلوه تصریح کرد: این اتفاق، اقتصاد کشورهای یاد شده به ویژه ژاپن را بسیار تغییر داد. حتی در این عصرِ فناوریهای مدرنتر از اشتغال خانگی با لفظ کلبههای الکترونیک یاد میشود؛ جایی که از خانههای کوچک عرصههای بزرگ اقتصادی بدون نیاز به بیرون رفتن از خانه و یا تعطیل کردن سایر فعالیتهای اعضای خانواده، فرماندهی میشود.
جعفری جلوه در این زمینه یادآوری کرد: به یاد میآورم در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز در جلسهای عنوان شد که کشور نیاز به ۷ هزار میلیارد دلار دارد، که مقرر بود این مقدار هزینه از محل فروش نفت حاصل شود.
وی ادامه داد: همان زمان درآمد کشور-شهر هنگکنگ از صنایع اسباببازیسازی که در خانهها تولید میشد معادل همین ۷ هزار میلیارد دلاری بود که کشور ما میخواست از محل فروش نفت حاصل کند و برای مهمترین کارهایش به آن نیاز داشت. به این صورت که به جای اینکه متخصصان در داخل کارخانه به تولید بپردازند، اجزای تولید را هر صبحگاه در هر محله بین خانهها توزیع میکردند و عصرگاه محصول تولید شده را تحویل میگرفتند، محله دیگر اجزای بزرگتر را میساخت و انتهای شهر محصول اصلی مونتاژ میشد. یعنی یک مرکز تولیدی به عظمت و وسعت یک شهر و شاغلین افراد و اعضای خانواده بودند که صنایع الکترونیک و اسباببازیسازی هنگکنگ را میچرخاندند.
مدیر شبکه دو اذعان داشت: منطق دیگر این اتفاق این بود که میگفتند وقتی خانه فعال میشود فرهنگ حفظ میشود و نیازی به خروج افراد از خانه نیست. مشاغل خانگی علاوه بر کارکردی که در رونق اقتصادی دارد در تحکیم خانواده نیز موثر است. بنابراین این امر ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و … دارد که باید آن را دریابیم.
این مدیر رسانه توضیح داد: بحث مشاغل خانگی دغدغه سالیان ما بوده اما متاسفانه متولی نداشته است. به مساله وزارت صمت و صنعت ما تبدیل نشده. زمانی جهاد سازندگی میتوانست رقمزننده این امر باشد که متاسفانه با توجه به تحولات خاصی که پدید آمد عقیم ماند. دیگر دستگاهها شانه زیر بار این مساله ندادند. این که کمیته امداد، مفهوم امداد را توسعه داده از این جهت که کمیته امداد فقط قرار نیست دستگیری از نیازمندان کند بلکه جایی برای امدادگری در عرصههای حیاتی است، اتفاقی نیکوست.
جعفری جلوه خطاب به مدیر کمیته امداد بیان داشت: ما در این زمینه همکار و همپای شما هستیم، دغدغه پیشین و انگیزه امروزین داریم و حتما در این امر همراهی خواهیم کرد. بخش عظیمی از انواع صنایع دستی و تولیدات ما خانهمحور است. همچنین به لحاظ تمدنی جزو کشورهایی هستیم که کانون صنایع دستی محسوب میشوند و به لحاظ تنوع محصولات حرف اول را میزنیم، اینها ظرفیتهایی هست که باید در بحث اشتغال خانگی از آن به خوبی استفاده شود اما به لحاظ بازار و توزیع و گردش مالی عدد کشور ما در این زمینه چشمگیر نیست.
مدیر شبکه در پایان یادآور شد: یکی از شعارهای اصلی شبکه دو این است که در بحث مشاغل خانگی پیشگام باشد زیرا تاثیرات فرهنگی بسیاری دارد. رونق اقتصاد و و تحکیم خانواده از ثمرات آن است و افراد خانواده به تاثیر حضور یکدیگر در گرداندن چرخ زندگی بیشتر پی میبرند و ارزش افزوده هر یک از اعضا به خوبی مشخص میشود.
گفتنی است در انتهای جلسه با ارائه لوح تقدیر از عوامل برنامهساز «آدمهای خوب شهر» که هر روز در ماه رمضان به داستان نیکوکاری و احسان یکی از آدمهای خوب شهر میپرداخت تقدیر شد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «در کنار پروانهها» از شبکه دو سیما پخش میشود
- «آقای قاضی» به شبکه دو میآید
- محدودیت سنی برای سریال دهنمکی
- تقدیر محمدرضا جعفری جلوه از جمعی از برنامهسازان شبکه ۲
- ادامه فیلمبرداری سریال «همبازی»
- پرونده زراعت چوب و حفاظت از جنگلها روی میز «طبیعت ۳۶۰ درجه»
- «شبکه کوچک» در کنداکتور برنامههای شبکه ۲ قرار گرفت
- بازدید مدیر شبکه دو سیما از روند تولید مسابقه «محاکات»
- برنامه ویژه «عصر خانواده» به مناسبت روز خانواده
- تکذیب خبر تولید سریال «کت فرمانده» از سوی روابطعمومی شبکه دو سیما
- فصل دوم مجموعه نمایشی «در کنار هم» روی آنتن میرود
- گفتوگو با کارگردان «بچه مهندس»/ پاسخ به انتفادات/ نگفتیم هرکس از ایران برود خیانت کرده
- محمدرضا جعفری جلوه: مشغله ذهنی و فکری مدیران فرهنگی و رسانهای فراتر از گذشته است
- برنامهریزی شبکه دو در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی
- «بالشها» جایگزین «کلاه قرمزی» در نوروز ۹۸ شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
آخرین ها
- حضور همراه اول با مجموعهای از سرویسهای فناورانه در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۴
- بازگشت جنابخان به تلویزیون همراه با محسن کیایی
- «در آغوش درخت» بهترین فیلم بلند سینمای جهان جشنواره هندی شد
- نکوداشت خسرو خسروشاهی در جشنواره فیلم رشد
- «شهر خاموش» و «شناور» در شبکه نمایش خانگی
- به پاس یک عمر دستاورد سینمایی؛ خرس طلایی افتخاری برلین به تیلدا سوئینتون اهدا میشود
- کنسرت نمایش ایرج، زهره، منوچهر / گزارش تصویری
- حقایقی درباره محمد نوری به بهانه سالروز تولد او/ مردی که از شکست هراس نداشت
- ذلت ماندن یا لذت رفتن و رستن!
- جدول فروش سینمای ایران در آخرین روز پاییز/ پنج فیلمی که از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد فروختند
- نمایش «دِویل» تمدید شد/ آغاز اجرای نمایش «تشنگان» از ۴ دی
- شایعه فروش آثار تجسمی مربوط به فروغ فرخزاد و سهراب سپهری/ سریال و فیلم مستند سهراب و فروغ به زودی کلید میخورد
- نامزدی یک فیلم کوتاه ایرانی-آمریکایی در جوایز آکادنی فیلم سوئد
- نشست خبری بزرگداشت فروغ فرخزاد / گزارش تصویری
- درباره سه مستند سینماحقیقت/ از جسارت نمایش عریان اعتیاد تا عشق به سینما در اتاق آپارات
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- چرا «لیلی» سریال «داییجان ناپلئون» زشت بود؟/ پاسخ ناصر تقوایی را بخوانید
- «تیآرتی» ترکیه آغاز به کار کرد؛ صداوسیما هنوز در فکر سانسور است
- سیمرغ مردمی به جشنواره فیلم فجر بازگشت
- بستههای ویژه شب یلدای همراه اول با هدیه دیجیتال معرفی شد
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه
- نشست «شاهد عینی» / گزارش تصویری
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی»/ در بستر واقعیت
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- قهوه دمنکشیده/چرا سریال مهران مدیری نتوانست انتظارات را برآورده سازد؟
- سرقتهای سریالی ۳زن به سبک «تسویه حساب»
- با اعلام آکادمی داوری؛ نامزدهای اولیه اسکار معرفی شدند/ یک انیمیشن ایرانی در میان آثار