مرضیه ریاحی به عنوان یکی از اعضای بنیاد توسعه سینمای آسیا و اقیانوسیه «نتپک»؛ فیلمهای سینمایی بیست و یکمین جشنواره فیلمهای آسیایی رُم «آسیاتیکا» را داوری میکند.
به گزارش سینماسینما مرضیه ریاحی فیلمساز و سردبیر «پایگاه خبری فیلم کوتاه» نخستین رسانه تخصصی فیلم کوتاه ایران و آسیاست. وی با فیلم کوتاه «کلاس رانندگی» واجد شرایط رقابت در بخش فیلم کوتاه نود و دومین دوره آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار در سال ۲۰۲۰ بود.
علاوه بر این مرضیه ریاحی تجربه داوری و انتخاب در چندین جشنواره جهانی و ملی از جمله: داور بیست و یکمین جشنواره جهانی فیلم «کلکته» هند، داور دهمین جشنواره «چشم سوم» هند، داور انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران در هفتمین جشنواره مستند «سینماحقیقت»، مسئول انتخاب فیلم در پنج دوره متوالی جشنواره فیلم «یاری» سوئد و… را در کارنامه دارد.
بیست و یکمین جشنواره فیلمهای آسیایی رُم «آسیاتیکا» ایتالیا ۱۸ تا ۲۲ دسامبر به صورت مجازی برگزار میشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نفسهایی که به شماره افتاده/ راهکارهایی برای بقای سینمای مستقل
- رقابت «سامپو» در اسپانیا و کانادا
- «سامپو» از جشنواره ترکیهای جایزه گرفت
- راهیابی «سامپو» به ۳ جشنواره جهانی
- «سامپو» بهترین فیلم کوتاه جشنواره «مالاگا» شد
- راهیابی «سامپو» به جشنواره سیاتل
- راهیابی «سامپو» به جشنواره نیکل کانادا
- راهیابی فیلم کوتاه «سامپو» به جشنواره مورد تایید اسکار
- در نشست فیلم کوتاه در دهه ۹۰ مطرح شد/ فیلم کوتاه را چگونه بهتر پخش کنیم
- اسامی داوران و فیلمهای کوتاه پذیرفته شده در جشنواره فیلمهای ایرانی زوریخ اعلام شد
- لیندا کیانی بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشنواره هندی شد
- سه جایزه هندیها برای «کلاس رانندگی»
- راهیابی «کلاس رانندگی» به سه جشنواره جهانی
- «کلاس رانندگی» در آمریکا جایزه گرفت
- جایزه جشنواره فیلمهای مستقل آمریکا برای “کلاس رانندگی”
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





