مریم سعادت تا به امروز در فیلمها و سریالهای بسیاری بازی کرده است، اما خودش هم قبول دارد که «قصههای تا به تا» یکی از کارهای موفق در پرونده کاریاش محسوب میشود.

به گزارش سینماسینما، سعادت علاوه بر ایفای نقش در این مجموعه، عروسکگردانی زیزیگولو را هم بر عهده داشت؛ او پیش از زی زی گولو، طراحی عروسکهای «خونه مادربزرگه» را انجام داده بود و همراه یک گروه همه آنها را ساخت. مخمل کار خود سعادت است و نوک طلا را هم عروسکگردانی کرد و به جایش حرف زد. ولی زیزیگولو را یک جور عجیبی دوست دارد. زیزیگولو اولین تجربه عروسکگردانی مریم سعادت همراه با صدا سر صحنه بود. آزاده پورمختار سر صحنه یک گوشه پشت میکروفن مینشست و در گوشهای دیگر مریم سعادت زیزیگولو را بازی میداد.
مریم سعادت در گفتوگویی با خبرنگار ایسنا از رازهای موفقیت عروسکی مثل زی زی گولو گفته است؛ اینکه “زی زی گولو در «قصههای تا به تا» به اندازه کافی دیده و تعریف شد، حتی همان زمان حرف از ادامه این سریال بود، اما این اتفاق نیفتاد.”
بازیگر سریال «قصههای تا به تا» با اشاره به همکاری خود با مرضیه برومند در این سریال، بیان کرد: من در گذشته با مرضیه برومند در مجموعه تلویزیونی «خونه مادربزرگه» همکاری کرده بودم. در آن زمان ما گروهی بودیم که با هم کار میکردیم به همین دلیل قرار شد باز هم در «قصههای تا به تا» با هم کار کنیم.
او به عروسک زی زی گولو اشاره کرد وگفت: زی زی گولو برای اینکه بتواند دوباره روی کار بیاید باید برنامهاش ساخته شود. خانم برومند و تهیهکننده «قصههای تا به تا» در همان زمان باید سینمایی «زی زی گولو» را میساختند یا اینکه این سریال را ادامه میدادند. همچنین میتوانستند برنامههای دیگری که زی زی گولو در آنها جا داشت را بسازند اما این کار را نکردند. زی زی گولو در «قصههای تا به تا» به اندازه کافی دیده و تعریف شد حتی همان زمان حرف از ادامه این سریال بود اما این اتفاق نیفتاد. من فکر میکنم در حال حاضر عروسک زی زی گولو دست خانم برومند است.
سعادت با اشاره به مجموعه «کلاه قرمزی» و عروسک «جناب خان» در «خندوانه» ادامه داد: برنامههای کودک تلویزیون کم ساخته میشود و کیفیت بدی دارند. مجموعه «کلاه قرمزی» سالی یک بار در عید پخش میشد که به اعتقاد شخصی من در رده سنی کودک قرار ندارد. بعد از عید هم تا عید سال آینده برنامه خاصی برای کودکان نداریم. به نظرم عروسک «جناب خان» در خنداونه هم کار کودک نبود. اما عروسک «زی زی گولو» در «قصههای تا به تا» در رده سنی کودک قرار داشت.
این بازیگر درباره وضعیت سریالسازی در تلویزیون اظهار کرد: به نظرم کیفیت سریالسازی تلویزیون نسبت به سابق افت کرده است. این مساله میتواند دلایل مختلفی داشته باشد اما دلیلی که من میشناسم نگاه ارزان به سریالسازی و برنامهسازی تلویزیون در حوزه کودک و بزرگسال است. این نگاهِ ارزان، نگاه قشنگی نیست. من نمیگویم این نگاه از روی عمد است به نظرم این نگاه به دلیل این است که میخواهند کار را ارزان کنند تا بتوانند بیشتر به سمت ساخت برنامه و سریال بروند. اما کار جالبی نیست به دلیل اینکه مردم هم این نوع سریالها را نمیپسندند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نوستالژی دهه شصت در شبکه نسیم
- «۱۰۰۱» و اهمیت همصدایی در سوگ
- موفقیت پویش «۱۰۰۱ امید» در آزادی ۱۲۵۴ زندانی جرایم غیرعمد
- زمان همه چیز را درست میکند؟/ «۱۰۰۱» جای خود را باز کرد
- صداپیشه «مهمونی» به «۱۰۰۱» پیوست
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- شوخی معنادار رییس صداوسیما با جنابخان
- اختتامیه اولین دوره جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی؛ بازگشت سنجد/ جناب خان خوش آمدی!
- سرنوشت «کلاه قرمزی» در انتظار «جناب خان»؟
- آینده مبهم «خندوانه» از نگاه رامبد جوان
- در جشن سالانه نمایشگران عروسکی عنوان شد؛ روایت حجازیفر از چالشهای «مبارک»/ مرضیه برومند: دنبال بودجه بدوید
- فیلمبرداری فیلم کوتاه «شپش» پایان یافت/ روایتی متفاوت از یک تنهایی
- مروری بر چند مجموعه عروسکی خاطرهانگیز/ عروسکهایی که سلبریتی شدند
- معرفی هیات داوران دو بخش جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان
- معرفی برنامههای شبکه دو به مناسبت عید فطر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- بیانیه یکصد سینماگر درباره حکم تازه جعفر پناهی
- «سایت اند ساوند» ۵۰ فیلم برتر ۲۰۲۵ را انتخاب کرد؛ فیلم اندرسون در صدر/ «یک تصادف ساده» ششم شد
- یک چرخش استراتژیک بزرگ؛ نتفلیکس برای خرید برادران وارنر، وارد مذاکرات انحصاری شد
- دربارهی نمایش «زنی که فقط سیگار میکشد»؛ ای کاش که جای آرمیدن بودی
- «تاجی» به اسکار رفت/ «آمیگدال» آماده نمایش شد
- نخستین نشست هیئت مدیره انجمن منتقدان برگزار و رئیس انجمن انتخاب شد
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد





