مریم سعادت تا به امروز در فیلمها و سریالهای بسیاری بازی کرده است، اما خودش هم قبول دارد که «قصههای تا به تا» یکی از کارهای موفق در پرونده کاریاش محسوب میشود.

به گزارش سینماسینما، سعادت علاوه بر ایفای نقش در این مجموعه، عروسکگردانی زیزیگولو را هم بر عهده داشت؛ او پیش از زی زی گولو، طراحی عروسکهای «خونه مادربزرگه» را انجام داده بود و همراه یک گروه همه آنها را ساخت. مخمل کار خود سعادت است و نوک طلا را هم عروسکگردانی کرد و به جایش حرف زد. ولی زیزیگولو را یک جور عجیبی دوست دارد. زیزیگولو اولین تجربه عروسکگردانی مریم سعادت همراه با صدا سر صحنه بود. آزاده پورمختار سر صحنه یک گوشه پشت میکروفن مینشست و در گوشهای دیگر مریم سعادت زیزیگولو را بازی میداد.
مریم سعادت در گفتوگویی با خبرنگار ایسنا از رازهای موفقیت عروسکی مثل زی زی گولو گفته است؛ اینکه “زی زی گولو در «قصههای تا به تا» به اندازه کافی دیده و تعریف شد، حتی همان زمان حرف از ادامه این سریال بود، اما این اتفاق نیفتاد.”
بازیگر سریال «قصههای تا به تا» با اشاره به همکاری خود با مرضیه برومند در این سریال، بیان کرد: من در گذشته با مرضیه برومند در مجموعه تلویزیونی «خونه مادربزرگه» همکاری کرده بودم. در آن زمان ما گروهی بودیم که با هم کار میکردیم به همین دلیل قرار شد باز هم در «قصههای تا به تا» با هم کار کنیم.
او به عروسک زی زی گولو اشاره کرد وگفت: زی زی گولو برای اینکه بتواند دوباره روی کار بیاید باید برنامهاش ساخته شود. خانم برومند و تهیهکننده «قصههای تا به تا» در همان زمان باید سینمایی «زی زی گولو» را میساختند یا اینکه این سریال را ادامه میدادند. همچنین میتوانستند برنامههای دیگری که زی زی گولو در آنها جا داشت را بسازند اما این کار را نکردند. زی زی گولو در «قصههای تا به تا» به اندازه کافی دیده و تعریف شد حتی همان زمان حرف از ادامه این سریال بود اما این اتفاق نیفتاد. من فکر میکنم در حال حاضر عروسک زی زی گولو دست خانم برومند است.
سعادت با اشاره به مجموعه «کلاه قرمزی» و عروسک «جناب خان» در «خندوانه» ادامه داد: برنامههای کودک تلویزیون کم ساخته میشود و کیفیت بدی دارند. مجموعه «کلاه قرمزی» سالی یک بار در عید پخش میشد که به اعتقاد شخصی من در رده سنی کودک قرار ندارد. بعد از عید هم تا عید سال آینده برنامه خاصی برای کودکان نداریم. به نظرم عروسک «جناب خان» در خنداونه هم کار کودک نبود. اما عروسک «زی زی گولو» در «قصههای تا به تا» در رده سنی کودک قرار داشت.
این بازیگر درباره وضعیت سریالسازی در تلویزیون اظهار کرد: به نظرم کیفیت سریالسازی تلویزیون نسبت به سابق افت کرده است. این مساله میتواند دلایل مختلفی داشته باشد اما دلیلی که من میشناسم نگاه ارزان به سریالسازی و برنامهسازی تلویزیون در حوزه کودک و بزرگسال است. این نگاهِ ارزان، نگاه قشنگی نیست. من نمیگویم این نگاه از روی عمد است به نظرم این نگاه به دلیل این است که میخواهند کار را ارزان کنند تا بتوانند بیشتر به سمت ساخت برنامه و سریال بروند. اما کار جالبی نیست به دلیل اینکه مردم هم این نوع سریالها را نمیپسندند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نوستالژی دهه شصت در شبکه نسیم
- «۱۰۰۱» و اهمیت همصدایی در سوگ
- موفقیت پویش «۱۰۰۱ امید» در آزادی ۱۲۵۴ زندانی جرایم غیرعمد
- زمان همه چیز را درست میکند؟/ «۱۰۰۱» جای خود را باز کرد
- صداپیشه «مهمونی» به «۱۰۰۱» پیوست
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- شوخی معنادار رییس صداوسیما با جنابخان
- اختتامیه اولین دوره جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی؛ بازگشت سنجد/ جناب خان خوش آمدی!
- سرنوشت «کلاه قرمزی» در انتظار «جناب خان»؟
- آینده مبهم «خندوانه» از نگاه رامبد جوان
- در جشن سالانه نمایشگران عروسکی عنوان شد؛ روایت حجازیفر از چالشهای «مبارک»/ مرضیه برومند: دنبال بودجه بدوید
- فیلمبرداری فیلم کوتاه «شپش» پایان یافت/ روایتی متفاوت از یک تنهایی
- مروری بر چند مجموعه عروسکی خاطرهانگیز/ عروسکهایی که سلبریتی شدند
- معرفی هیات داوران دو بخش جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان
- معرفی برنامههای شبکه دو به مناسبت عید فطر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم





