مخاطب فوتبالدوست فراموش نمیکند زمانی که مزدک بازی فوتبال میان تیمهای ملی ایران و کره جنوبی در مرحله مقدماتی جام جهانی برزیل را گزارش میکرد که با گل قوچاننژاد باعث صعود ایران به جام جهانی شد؛ چقدر هیجانهای گزارشگریاش با ثبات و هوشمندانه بود نکتهای که این روزها درباره گزارشگرهای ایرانی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بسیار در موردش صحبت میکنند. مثلاً عادل فردوسیپور که از موضع ضعف بازی ایران و مراکش را گزارش میکرد و در زمان پیروزی از خودش بیخود شد حتی در استودیوی برنامه ۲۰۱۸ که رفتارش، کارشناسان برنامه را شگفتزده کرده بود. یا پیمان یوسفی که قدری کسلکننده گزارش میکرد و انگار از جذابیتها و هیجان بازی ایران و پرتغال جا مانده بود. اما مزدک میرزایی واقعاً جایش این روزها خالی است؛ مردی که ادبیات گزارشیاش نوستالوژی روزگاری است که مسابقه میان تیمهای نانت و موناکو برگزار میشد و او به مدت ده دقیقه اولین بار در کنار جواد خیابانی قسمتهایی از این رقابت را گزارش میکرد. پس از آن کم کم به گروه گزارشگران فوتبال شبکه سه سیما پیوست ولی چندی است که خبری از او نیست و مردم صدایش را در جام جهانی روسیه نشنیدهاند. به سراغش رفتیم اما خیلی دلگیر بود و چنین پاسخ خبرنگار فرهنگی تسنیم را داد:
“این روزها دلگیرم اما نمیخواهم با گفتن ناراحتیهایم تشنج رسانهای ایجاد شود. از من میپرسید چرا نیستم؟! چون در شبکه مستند فعالیت دارم؛ شبکه سه بنده را به چشم یک گزارشگر میبینند، چون در آن جمع دوستانی که بیشتر تهیهکنندگی برنامههای ورزشی دارند قرار ندارم. همیشه مسابقات را گزارش کردهام و تهیهکنندگی برنامه را به دوستان دیگر واگذار کردهاند. به همینخاطر ترجیحم بوده که نباشم و در شبکه مستند به عنوان تهیهکننده فعالیت ورزشیام را ادامه بدهم.
از مزدک میرزایی سوال کردیم که در فضای مجازی نبودنش را به اختلاف با عادل فردوسیپور ربط میدهند که او این طور بیان کرد: هیچ اختلافی ندارم اما دعوت نشدم، چون مثل همیشه در شبکه سه گزارشگر بودهام و هستم. حالا انشاالله در ادامه جام… نمیخواهم این روزها از دلگیریهایم بگویم. الان نمیخواهم مردم علاقهمند به فوتبال و دوستانم را آزردهخاطر کنم.
او از تهیهکنندگی مستند “تاریخ نگاری سرخابی” گفت که این روزها در حال تولید است و بعد از پاییز روی آنتن شبکه مستند میرود، اظهار کرد: مستند “تاریخ نگاری سرخابی” دو مجموعه ۱۳ قسمتی است که برای اولین بار مروری موشکافانه بر تاریخچه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس دارد. ما سعی کردیم در این مستند به سراغ کارشناسان فوتبالی به نام و دوستانی که سهمی در تاریخ این دو باشگاه داشتهاند، برویم تا بتوانیم روایتی صریح از اتفاقات این دو باشگاه داشته باشیم. البته مقطع انقلاب و اتفاقات دهه ۶۰ بیش از همه دورانها برایمان حائز اهمیت بوده و از این جهت دوستان مطبوعاتی فعال آن روزگار بیشتر به ما مساعدت داشتهاند. این کار را حاجنورزی کارگردانی میکند و بنده در مقام تهیهکننده این مستند حضور دارم.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جبلی در جمع دانشجویان مطرح کرد؛ شبکه خبر را برای «متروپل» به خط کردیم، گفتند بس است!/ تحت فشاریم
- عادل که نباشد علیفر الگو می شود!
- صحبتهای علی فروغی درباره عادل فردوسیپور/ کار فردوسیپور داشت از مدار خارج میشد
- بر سر برنامهای دیگر از عادل فردوسیپور در شبکه ورزش چه آمد؟
- اعتراض شدید نرگس آبیار به عدم صدور مجوز برنامه عادل فردوسیپور/ عادل اعتبار صدا و سیما
- تست گزارشگری عادل فردوسیپور در یک برنامه تلویزیونی + ویدئو
- بازیکن تیم تراکتورسازی تبریز: خیلی از فوتبالیستها دلتنگ عادل هستند
- ضربه فنی!/ «فوتبال برتر» و جای خالی عادل فردوسیپور
- مزدک- عادل؛ یک رابطه وفادارانه /جای خالی این دو صدا، همچنان احساس میشود
- اولین اظهارات مزدک میرزایی پس از مهاجرت
- معاون سیما: مزدک میرزایی سر کار خود برگردد
- در غیاب مزدک و عادل چه کسانی فرصت بیشتری برای گزارش پیدا میکنند؟/تازهواردهای خوششانس
- جهانگیر کوثری: تلویزیون باید دیدش را وسیعتر و عمیقتر کند
- در خواست عجب کیهان: رصد افرادی که ظرفیت «مزدک»شدن دارند!
- واکنش یک مجری تلویزیون به مهاجرت مزدک میرزایی: این اتفاق بعید نبود!
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد
- سنگرم اندازه همان کافه ام بود





