تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۶/۱۸ - ۲۳:۳۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 161112

سینماسینما، زهرا مشتاق

من خبرنگار خوش شانسی هستم و این فرصت را داشته ام که با بهترین های مطبوعات ایران کار کنم و چیزهای زیادی یاد بگیرم. من سال ها همکار عکاس برجسته ای مثل مجید سعیدی بوده ام. او یکی از بهترین عکاسان خبری است و عکس های درخشانی از افغانستان گرفته است.
حس من این است که مجید سعیدی افغانستان را وطن دومش می داند. او سال ها در کابل زندگی کرد و مردم و به خصوص زنان و کودکان افغانستان را در قاب های جهانی و ماندگار خود ثبت کرد. حدود دو ساعت قبل چند بار از واتسپ به او تلفن کردم که بگویم من هم عازم افغانستان هستم. می خواستم بدانم کجاست تا به او ملحق شوم. گوشی را جواب نداد. بعد از مدتی یکی از همکاران برایم در واتسپ پیام گذاشت که مجید سعیدی در منطقه مرزی شوط در آذربایجان غربی حین عکاسی از اردوگاه پناهجویان افغانستانی که ظاهرا در انتظار ورود و پذیرش به کشور ترکیه هستند، بازداشت شده است.


مجید سعیدی، عکاس در حالی که مجوز داشته است و همراه با خبرنگار یکی از روزنامه‌ها برای تهیه گزارش به اردوگاه رفته، دو هفته تمام است که بازداشت شده و هیچ کجا هیچ خبری از این اتفاق منتشر نشده است. حتی انجمن عکاسان و انجمن صنفی روزنامه نگاران نیز که وظیفه مشخصش حمایت از خبرنگاران است، تاکنون در این باره سکوت کرده است؟
او ۳ شهریور ۱۴۰۰ بازداشت می‌شود. اکنون دو هفته از بازداشت او می گذرد. تلاش خانواده برای حل مشکل پیش آمده و آزادی او نتیجه ای نداشته است. این در حالی است که او با داشتن مجوز در حال عکاسی بوده است؛ گرچه ما از جزئیات ماجرا بی‌خبریم اما می گویند او در حال عکاسی از مناطق ممنوعه بوده است که البته با توجه به سوابق او که از سال ۱۳۶۹ تاکنون در مطبوعات و خبرگزاری های معتبر و مختلف مشغول به کار است؛ بعید به نظر می رسد.
مجید سعیدی هفت بار عنوان بهترین عکاس سال خبری ایران از جشنواره مطبوعات را به دست آورده و همچنین به عنوان نماینده سازمان یونیسف و بنیاد وردپرس فتو مسئولیت انتخاب و معرفی هنرمندان در خاورمیانه را به عهده دارد.
سعیدی عکاسی است که همواره تمرکز اصلی‌اش بر روی موضوعات اجتماعی و انسانی بوده است.
از این رو انتظار می رود معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز ریاست قوه قضائیه در مورد آزادی هر چه سریع تر این عکاس شناخته شده مساعدت و همراهی نشان دهند.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها