مسترکلاس کلر پیژمان روز ۱۹ آذرماه در کارگاه آموزشی این رویداد در پردیس سینمایی چارسو برگزار خواهد شد.
به گزارش سینماسینما، کلر پیژمان فیلمبردار هلندی و از دستیاران سابق رابی مولر با سفر به تهران مسترکلاس فیلمبرداری در دوازدهمین دوره جشنواره بینالمللی سینماحقیقت برگزار خواهد کرد.
این مسترکلاس روز ۱۹ آذرماه در کارگاه آموزشی این رویداد در پردیس سینمایی چارسو برگزار خواهد شد. علاقهمندان جهت حضور در مسترکلاس کلر پیژمان، میبایست با مراجعه به سایت جشنواره به نشانی www.irandocfest.ir اقدام به ثبتنام نمایند.
کلر پیژمان در سال ۱۹۹۰ در رشته فیلمبرداری از آکادمی فیلم آمستردام فارغالتحصیل شد. او تحت عنوان مدیر فیلمبرداری در فیلمهای داستانی و مستند کار کرده و همچنین فیلمبرداری آثار مستندی که خودش کارگردانی کرده هم برعهده داشته است.
همکاری طولانی پیژمان با رابی مولر فیلمبردار سرشناس هلندی از وقتی شروع شد که او پشت یکی از دوربینهای سر صحنه «کلوپ اجتماعی بوئناویستا» اثر ویم وندرس کار کرد. مولر یکی از مهمترین اشخاص تاثیرگذار روی او بوده است.
از جمله فیلمهایی که توسط کلر پیژمان کارگردانی و فیلمبرداری شده، میتوان به “پا روی ماه” که مستند کوتاهی راجع به پشت صحنه فیلم “رقصنده در تاریکی” لارس فونتریه است؛ “Talking Guitars” که در ایدفا ۲۰۰۷ و هاتداکس ۲۰۰۸ به نمایش درآمد و “بعداً مراقب باشیم” که منتخب ایدفا در سال ۲۰۰۹ بود، اشاره کرد.
آخرین ساخته مستند او «زندگی نور، رابی مولر» فیلمی در مورد رابی مولر و آثارش، با تکیه بر آرشیو شخصی این فیلمبردار بزرگ است. این فیلم در بخش مسابقه هفتاد و پنجمین جشنواره ونیز به نمایش درآمد و در بخش مستند- پرتره این دوره از جشنواره سینماحقیقت هم روی پرده میرود.
دوازدهمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران “سینماحقیقت” طی روزهای ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۷ به دبیری سیدمحمدمهدی طباطبایینژاد در پردیس سینمایی چارسو برگزار خواهد شد.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در جستوجوی شکوه گذشته؛ ویم وندرس رئیس هیات داوران جشنواره برلین شد
- تغییرات در جوایز آکادمی فیلم اروپا
- مشکلات و رویاهای فیلمسازان خارجی در هالیوود!
- توالت، معماری و «روزهای عالی»
- «روزهای عالی»؛ روزمرگیهای یک نظافتچی تنها
- «روزهای عالی»؛ یک بیانیه تند علیه مدرنیته و کاپیتالیسم
- سینماسینما/ دیدار مارتین اسکورسیزی و ویم وندرس در جشنواره برلین
- بازی با سایهها/ نگاهی به فیلم «روزهای عالی»
- ویم وندرس در جشنواره لومیر: در قلب و روحم یک رمانتیک آلمانی بودم
- ۵ شانس اصلی اسکار بینالمللی امسال کدام کشورها هستند؟
- جشنواره توکیو با ویم وندرس افتتاح میشود
- انتخابی از میان ۱۲ فیلم/ فیلم ویم وندرس در فهرست نهایی آلمان برای اسکار ۲۰۲۴ قرار گرفت
- ویم وندرس جایزه لومیر را میگیرد
- ویم وندرس رئیس هیات داوران جشنواره فیلم توکیو شد
- اصغر فرهادی در یک فیلم جشنواره کن/ «اتاق ۹۹۹» و سوالی کلیدی درباره سینما
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





